Πολλά ακούγονται, ακόμα πιο πολλά γράφονται. Ψάξαμε, αναλύσαμε και σας αποκαλύπτουμε ξεκάθαρα τι σημαίνει η απόφασή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους κινητήρες βενζίνης και diesel…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να προτείνει την εξαίρεση των αυτοκινήτων που κινούνται με e-fuels (συνθετικά καύσιμα) από τη σταδιακή κατάργηση πώλησης των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ΕΕ το 2035 για να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με την κύρια πολιτική της Ευρώπης για το κλίμα.
Για εβδομάδες, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας έχει μπλοκάρει τα σχέδια της ΕΕ να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, απαιτώντας εξαίρεση για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.
Ένα έγγραφο της Επιτροπής που δημοσίευσε το Reuters τη Δευτέρα έδειξε πώς η ΕΕ σχεδιάζει να χορηγήσει αυτήν την εξαίρεση, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που επισυνάφθηκε μετταξύ Βερολίνου και Βρυξελλών αργά την Παρασκευή.
Όταν οι χώρες της ΕΕ εγκρίνουν το νόμο σταδιακής κατάργησης πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κινούνται με αμόλυβδη ή diesel το 2035, η Κομισιόν θα δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων της ΕΕ που θα αφορά αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα, που δεν είναι άλλα από τα e-fuels.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή θα παρουσιάσει έναν άλλο κανονισμό που θα διευκρινίζει πώς αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να συμβάλουν στον στόχο του 2035, επισημαίνεται στο έγγραφο.
Αυτό θα λάβει τη μορφή κατ’ εξουσιοδότηση πράξης – ένα είδος νόμου που είναι δύσκολο να απορριφθεί από τις χώρες της ΕΕ και τους νομοθέτες. Ως πρόσθετη διαβεβαίωση προς τη Γερμανία, η Επιτροπή είπε ότι εάν αυτός ο νόμος απορριφθεί, θα «ακολουθήσει άλλη νομοθετική οδό» για να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με συνθετικά καύσιμα.
Η συμφωνία ανοίγει το δρόμο για τους υπουργούς των χωρών της ΕΕ να εγκρίνουν την Τρίτη 28 Μαρτίου τον νόμο σταδιακής κατάργησης του 2035 για νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ιταλία ζήτησε, σήμερα Δευτέρα, να καθυστερήσει αυτή η ψηφοφορία, υποστηρίζοντας ότι οι χώρες δικαιούνται περισσότερο χρόνο για να εξετάσουν τη συμφωνία, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ στο Reuters. Οι πρεσβευτές των χωρών της ΕΕ θα αποφασίσουν τη Δευτέρα εάν θα διεξαχθεί η τελική ψηφοφορία.
Η Ιταλία θέλει τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μετά το 2035 να κινούνται όχι μόνο με συνθετικά καύσιμα αλλά και με βιοκαύσιμα.
Ωστόσο οι πρεσβευτές των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.
Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που σημαίνει ότι θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το κείμενο θα βρίσκεται στην ατζέντα της συνόδου των υπουργών Ενέργειας την Τρίτη 28 Μαρτίου για την επίσημη έγκρισή του, διευκρίνισε η προεδρία.
Το ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.
«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ.
«Τα συνθετικά καύσιμα είναι μια δαπανηρή και μαζικά αναποτελεσματική εκτροπή από τον μετασχηματισμό σε ηλεκτρικό που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε η Τζούλια Πολισκάνοβα, ανώτερη διευθύντρια στον όμιλο εκστρατειών Transport & Environment.
Η αντίθεση της τελευταίας στιγμής του Βερολίνου ήρθε παρόλο που οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχαν συμφωνήσει πέρυσι σε μια συμφωνία για τον νόμο σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Αυτό ενόχλησε ορισμένους διπλωμάτες της ΕΕ που λένε ότι θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις να μπλοκάρουν άλλες προσεκτικά διαπραγματευμένες συμφωνίες για τις κλιματικές πολιτικές.
newsauto.gr