Δεν έφτανε η Πανδημία, ούτε οι σχεδόν 420.00 εκκρεμείς συντάξεις, ήρθε και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη διαγραφή οφειλών πέραν της πενταετίας τα οποία αφορούν σε απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας. Ενα θέμα που κυριολεκτικά έχει προβληματίσει τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου καθώς μπορεί να προκαλέσουν ένα τεράστιο έλλειμμα στον κρατικό Προϋπολογισμό ύψους 300 εκατ. ευρώ και βέβαια να δημιουργήσουν ένα νέο κίνημα «Δεν πληρώνω» που αυτή τη φορά θα αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ωστόσο τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν πως η απόφαση του ΣτΕ αφορά μια μεμονωμένη περίπτωση όχι επιβατικών αυτοκινήτων αλλά δημοτικών οχημάτων και μάλιστα επαγγελματικών τα οποία έχουν αλλάξει χρήση οπότε και θα είναι πολύ δύσκολο να ισχύει και για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης.
Για αυτό τον λόγο μόλις λάβουν την απόφαση αμέσως θα σπεύσουν να την προωθήσουν στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ώστε να αποκωδικοποιηθεί και να μην υπάρξουν παρερμηνείες και κάποιοι ιδιοκτήτες που δεν πληρώνουν τα Τέλη Κυκλοφορίας να ελπίζουν σε… διαγραφή χρεών πέραν της πενταετίας.
Οικονομικοί κύκλοι τονίσουν πως μέχρι να συμβούν όλα τα παραπάνω, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας καλό θα είναι να τα διευθετήσουν και σε καμία περίπτωση μην αναμένουν να παραγραφούν τα χρέη τους καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ξεκάθαρα ότι: «Τα χρέη προς την Εφορία παραγράφονται μετά την 20ετία!».
Πάντως σε περίπτωση που η απόφαση του ΣτΕ ισχύσει και άλλους που χρωστούν Τέλη Κυκλοφορίας από παλαιά έτη και το υπουργείο Οικονομικών διαγράψει τα συγκεκριμένα χρέη τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ακόμη ένας επιπλέον «εκτροχιασμός» στον Προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε το 2016, τα χρέη ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν το λογαριασμό πάνω από 300 εκατ. ευρώ.
Επίσης, επειδή η υπόθεση που εξέτασε το ΣτΕ είναι ιδιόμορφη και ίσως η παραγραφή χρεών από Τέλη Κυκλοφορίας στην 5ετία να ισχύσει μόνο για ειδικές περιπτώσεις όπως για παράδειγμα αποχαρακτηρισμένα Ταξί, οχήματα που άλλαξαν οι εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και το ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ή οχήματα με Μικτή Άδεια Κυκλοφορίας (Επαγγελματικό – ΙΧ), κ.ά.
Αυξάνονται τα χρέη κάθε χρόνο
Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, κυρίως αυτοκινήτων, αφήνουν απλήρωτα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι οφειλές να ξεπερνούν κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ!
Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η τελευταία επίσημη ενημέρωση για τα χρέη που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 όπου σύμφωνα με επίσημο έγγραφο του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε στη Βουλή ανέρχονταν στο αστρονομικό ποσό των 252.826.757,82 ευρώ!
Έκτοτε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν εξοφλούν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας κατά πολύ το παραπάνω ποσό και σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 εκατ. ευρώ και βέβαια ότι και αν αποφασιστεί επειδή δεν έχει παρέλθει η 5ετία θα πρέπει να εξοφληθούν.
Το 2017 επίσης υπήρξε μία ακόμη ενημέρωση σύμφωνα με την οποία δεν είχαν πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκείνου του έτους πάνω από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δημιουργώντας νέο χρέος πάνω από 15,4 εκατ. ευρώ.
Το 2018 έως και το 2020 εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνοντας επίσης κατά πολύ το χρέος που προκαλείται από την μη εξόφλησή τους.
Μαζί με τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αυξάνεται ανάλογα και ο αριθμός των ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων καθώς οι ολοένα με περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν τα πληρώνουν καθώς έχουν αντιληφθεί ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος που προβλέπει χρηματικά πρόστιμα και κινούνται παράνομα εις βάρος των νόμιμων ιδιοκτητών οχημάτων που πληρώνουν όλους τις υποχρεώσεις τους.
Φωτογραφία: Eurokinisi