Η Toyota πραγματοποιεί το 2017 τη μεγάλη επιστροφή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με πλήρη εργοστασιακή συμμετοχή με το Yaris WRC που βρίσκεται εδώ και καιρό στο στάδιο της εξέλιξης.
Παρότι οι δοκιμές του πάνε καλά, η ιαπωνική ομάδα είχε ένα μεγάλο πισωγύρισμα πρόσφατα, όταν ο Kris Meeke που φερόταν ως ιδανικός για να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην οδηγική της σύνθεση, επέλεξε να παραμείνει στην οικογένεια της Citroen (διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ).
Όμως το «όχι» από τον Βόρειο-Ιρλανδό, περιόρισε σημαντικά τις επιλογές της Toyota – πράγμα ενδεικτικό της πτωτικής πορείας του σπορ που άλλοτε είχε πλειάδα αστέρων στα αριστερά μπάκετ.
Τώρα, οι Ιάπωνες φέρονται να έχουν μόνο δύο επιλογές – κι αυτές υπό προϋποθέσεις: τον Βέλγο Thierry Neuville που τώρα τρέχει για λογαριασμό της Hyundai και φέτος δεν έκανε και την καλύτερη σεζόν και τον Νορβηγό Mads Ostberg που επισκιάστηκε από τον Meeke στη Citroen και για το 2016 έχει επιστρέψει στην M-Sport στην οποία και αναδείχθηκε. Αμφότεροι όμως, έχουν συμβόλαια μέχρι το τέλος της σεζόν που αρχίζει σε μερικές εβδομάδες με το Ράλι Μόντε Κάρλο.
«Είναι αλήθεια πως δεν υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι οδηγοί και ο Neuville είναι ίσως ο μοναδικός εκ των κορυφαίων που δεν θα έχει συμβόλαιο. Θα πρέπει να μελετήσουμε πολύ προσεκτικά την αγορά. Να δούμε πως έχουν γενικά τα πράγματα και να αποφασίσουμε ποιος είναι ο στόχος μας. Ποια θα είναι η αναλογία έμπειρων και ταλαντούχων οδηγών που θέλουμε να έχουμε», είπε ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Tommi Makinen που έχει το ρόλο του επικεφαλής στην ομάδα ράλι της Toyota.
Ρόλο δοκιμαστή σε αυτή έχουν οι συμπατριώτες του Mikko Hirvonen (έχει όμως αποσυρθεί από την ενεργό δράση ως οδηγός στο WRC) και Juho Hanninen. Παράλληλα, στο κάδρο υπάρχουν και δύο ταλαντούχοι οδηγοί από την Ιαπωνία: ο 21χρονος Daiki Arai (γιος του πρώην πρωταθλητή του PWRC, Toshihiro Arai) και ο 22χρονος Takamoto Katsuta (γιος του 6 φορές πρωταθλητή Ιαπωνίας, Norihiko Katsuta).