Σοβαρά ερωτήματα για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τη Hellenic Train προέκυψαν, σύμφωνα με κύκλους της πλειοψηφίας της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη, στο πλαίσιο της σημερινής κατάθεσης της προέδρου της ΡΑΣ, κ. Ι. Τσιαπαρίκου.
Όπως σημείωσαν, «τη συνεδρίαση μονοπώλησαν οι αποκαλύψεις για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας (2 εγκεφαλικά επεισόδια με ιστορικό υποτροπής) που ήρθαν χθες και σήμερα το φως της δημοσιότητας».
Σύμφωνα με τους κύκλους της πλειοψηφίας, που έκαναν λόγο για «μπαλάκι ευθυνών», «η κ. Τσιαπαρίκου κατέθεσε ότι οι μηχανοδηγοί υποχρεούνται να περνούν από αυστηρές ιατρικές εξετάσεις, για τις οποίες την ευθύνη έχει η Hellenic Train και στη συνέχεια, οι φάκελοί τους αποστέλλονται σφραγισμένοι στη ΡΑΣ. Ο συγκεκριμένος οδηγός, υποστήριξε, είχε περάσει από όλες τις προβλεπόμενες εξετάσεις. Η γνωμάτευση ωστόσο που ενέκρινε η ΡΑΣ και που παρουσίασε η κ. Τσιαπαρίκου στην επιτροπή δεν φέρει ούτε ΑΜΚΑ, αλλά ούτε και αριθμό ταυτότητας, εγείροντας μείζονα ερωτήματα για την εγκυρότητά της, αλλά και την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας ελέγχου των ιατρικών πιστοποιητικών από την ανεξάρτητη αρχή και εν γένει για τη συνολική λειτουργία της».
«Κατόπιν αυτού», πρόσθεσαν οι κύκλοι της πλειοψηφίας «ο επικεφαλής της πλειοψηφίας στην επιτροπή, κ. Τσαβδαρίδης ζήτησε να κατατεθεί ο πλήρης φάκελος του μηχανοδηγού, ενώ ο κ. Κόκκαλης, από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε υπόνοιες για κουκούλωμα λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πιθανώς να υπήρχαν ευθύνες και σε αυτούς που εξέδιδαν τα πιστοποιητικά υγείας, να το ψάξουμε και αυτό».»
Μιλώντας, ακολούθως, για διαδικασία «Από τον Άννα στον Καϊάφα…» οι κύκλοι της πλειοψηφίας επισήμαναν: «Γιατί μπορεί η Hellenic Train να είναι υπεύθυνη για τις ιατρικές εξετάσεις και την καταλληλότητα του προσωπικού της, η ΡΑΣ όμως είναι εκείνη που έχει τον τελικό λόγο της πιστοποίησης αυτής της καταλληλότητας, μέσω του Μητρώου πιστοποιημένων ιατρών που διατηρεί, ακριβώς για τον συγκεκριμένο σκοπό. ‘Αραγε, ήλεγξε ποτέ αυτούς τους γιατρούς που εκδίδουν τα πιστοποιητικά υγείας των οδηγών;
Από το ελλιπές έγγραφο που κατέθεσε στην επιτροπή σίγουρα δεν προέκυψε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα όλοι οι βουλευτές να συμφωνήσουν για την προχειρότητα και την προβληματική διαχείριση εκ μέρους τη ΡΑΣ, αλλά και της Hellenic Train, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που αφορά την ασφάλεια των επιβατών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία της επιτροπής, με πρωτοβουλία του κ. Τσαβδαρίδη, ζήτησε στην αρχή της συνεδρίασης αυτή να γίνει κεκλεισμένων των θυρών για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του μηχανοδηγού. Η πλευρά, ωστόσο, του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων το αρνήθηκαν, φέροντας ακέραια την ευθύνη για την επικοινωνιακή εκμετάλλευση του θέματος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες διαρροές που κυκλοφόρησαν ήταν στα φιλικά προς την αξιωματική αντιπολίτευση, ΜΜΕ…» παρατήρησαν οι κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή.
Ζητούν τον πλήρη φάκελο του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας
Τον πλήρη ιατρικό φάκελο του μηχανοδηγού της επιβατηγής αμαξοστοιχίας ζήτησε, δε, από την πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», με πρωτοβουλία του εισηγητή της πλειοψηφίας, Λάζαρου Τσαβδαρίδη.
Όπως είπε ο βουλευτής της ΝΔ, πρόσφατα δημοσιεύματα ενημερωτικών ιστοσελίδων ανέφεραν σημαντικά προβλήματα υγείας του μηχανοδηγού (εγκεφαλικά ανευρύσματα) θέτοντας το ερώτημα εάν η ΡΑΣ γνώριζε για την κατάσταση της υγείας του.
Η κυρία Τσιαπαρίκου είπε ότι την ευθύνη για να περάσει τις οφειλόμενες ιατρικές εξετάσεις έχει η σιδηροδρομική επιχείρηση, ότι οι εξετάσεις πραγματοποιούνται από τέσσερις πιστοποιημένους ιατρούς (καρδιολόγο, νευρολόγο-ψυχίατρο, ΩΡΛ και οφθαλμίατρο) και ότι γενικός παθολόγος δίνει την τελική έγκριση. Για τον συγκεκριμένο μηχανοδηγό, είπε πως υπήρχε πιστοποιητικό και ότι κρίθηκε ικανός.
Μπορεί να λέει η πρόεδρος της ΡΑΣ ότι ο γιατρός έχει την ευθύνη τής υπογραφής του αλλά, και η κυρία Τσιαπαρίκου έχει την ευθύνη τής δικής της υπογραφής είπε ο κ. Τσαβδαρίδης.
Αναφερόμενος μάλιστα σε δύο πιστοποιητικά που ενεχείρισε στην επιτροπή η κυρία Τσιαπαρίκου, ο κ. Τσαβδαρίδης είπε ότι δεν μπορεί να δεχθεί ότι ο κάθε πρόεδρος της ΡΑΣ παίρνει αυτό το έγγραφο, που δεν γράφει τίποτα, που δεν έχει φωτογραφίες, που δεν έχει αριθμό ταυτότητας και δεν ξέρουμε εάν πρόκειται για τον συγκεκριμένο ή για άλλο συνονόματό του.
Ειδικότερα για τα συνοδευτικά έγγραφα, που διαβίβασε ακολούθως η κυρία Τσιαπαρίκου, είπε ότι αυτό που προκύπτει από τις φωτοτυπίες, είναι ότι στο ένα από τα δύο υπάρχουν υπογραφές τεσσάρων γιατρών και στο άλλο υπογραφές τριών γιατρών.
«Δηλαδή δώσαμε πιστοποιητικό ικανότητας σε έναν άνθρωπο, που φαίνεται ότι δεν εξετάστηκε τουλάχιστον από έναν γιατρό. Δεν ξέρουμε εάν από αυτά που βλέπουμε, το πρόβλημα υγείας με τους εμβολισμούς, τα εγκεφαλικά ανευρύσματα, έχει επισημανθεί από τους γιατρούς, εάν έχει αναγραφεί στο φάκελο, το πώς έχει προχωρήσει η διαδικασία, ποια είναι η φαρμακευτική αγωγή που ακολουθούσε ο συγκεκριμένος. Θεωρώ και καταγγέλλω, συνέχισε ο κ. Τσαβδαρίδης, ότι η ρυθμιστική Αρχή έπρεπε να μη μείνει εφησυχασμένη με όλα αυτά τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά, και δεν θέλω να πιστέψω ότι κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβαίνει με τους εξεταστές των μηχανοδηγών, για το εάν ήταν επαρκείς μηχανολογικά.
Ζητάμε τον πλήρη ιατρικό φάκελο που τηρείται υποχρεωτικά στη ΡΑΣ και τον πλήρη ιατρικό φάκελο που τηρεί η Hellenic Train […] για να καταλήξουμε τελικά, εάν αυτός ο άνθρωπος μπορούσε να ανέβει στα τρένα ή δεν μπορούσε και ήταν επικίνδυνος, είπε ο κ. Τσαβδαρίδης.
Με το αίτημα αναζήτησης του πλήρους ιατρικού φακέλου συμφώνησε ο εισηγητής της μειοψηφίας Βασίλης Κόκκαλης. Παρατήρησε ωστόσο, ότι η επιχειρηματολογία της πλειοψηφίας κατατείνει στο ότι φταίει η κυρία Τσιαπαρίκου, για το εάν το πιστοποιητικό υγείας ήταν ορθό ή όχι. Για τη ΝΔ, προσέθεσεο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, δεν φταίει ότι ο Κ. Καραμανλής άλλαξε το όριο ηλικίας τού σταθμάρχη, δεν φταίει ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, φωτοσήμανση και ενδοεπικοινωνία κ.ά., παρά μόνο ότι φταίει ο σταθμάρχης ή ενδεχομένως και άλλοι. Να ψάξουμε και για τις ευθύνες αυτών που εξέδιδαν τα πιστοποιητικά υγείας, αλλά περιμένουμε από την κυβέρνηση να δώσει χρόνο, όπως έδωσε σήμερα, για να εξετάσουμε και άλλους μάρτυρες όπως ο συνδικαλιστής Γενηδούνιας, πρόσθεσε ο κ. Κόκκαλης.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μιλένα Αποστολάκη είπε ότι το ανθρώπινο λάθος ως κυβερνητικό αφήγημα, επανέρχεται συστηματικά. Είπε επίσης ότι η πλειοψηφία προέταξε την κυρία Τσιαπαρίκου ενώ στον κατάλογο μαρτύρων προηγούντο οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Κ΄πωστας Καραμανλής.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος είπε ότι η ΝΔ είχε βγάλει συμπέρασμα πριν καταθέσει η μάρτυρας.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Παύλος Σαράκης είπε ότι πρέπει να προσέλθουν και οι γιατροί που υπέγραψαν τα πιστοποιητικά.
Ο βουλευτής της ΚΟ “Σπαρτιάτες” Πέτρος Δημητριάδης είπε ότι ο μηχανοδηγός έχει πεθάνει και δεν μπορεί να απαντήσει.
Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς είπε ότι περιμένει τον ίδιο ζήλο από την πλειοψηφία για το θέμα της ρουσφετολογικής μετάθεσης του σταθμάρχη.
Ο βουλευτής της ΚΟ Νίκη Τάσος Οικονομόπουλος ζήτησε τους φακέλους εκπαίδευσης της τελευταίας τριετίας.
Η βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Έλενα Καραγεωργοπούλου είπε ότι παρακάμφθηκαν οι μάρτυρες Χρ. Σπίρτζης και Κ. Καραμανλής.
Ο ανεξάρτητος βουλευτής Κωνσταντίνος Φλώρος μίλησε για προσπάθεια αποπροσανατολισμού από πλευράς πλειοψηφίας.
Η εξέταση της κυρίας Τσιαπαρίκου θα συνεχιστεί αύριο, μετά και την προσκόμιση του πλήρους ιατρικού φακέλου του μηχανοδηγού της επιβατηγής αμαξοστοιχίας, τον οποίο ζήτησε η εξεταστική επιτροπή.
Σημειώνεται ότι κατά την έναρξη της συνεδρίασης, αναγνώστηκαν επιστολές δύο εκ των μαρτύρων που έχουν κληθεί να καταθέσουν, των κκ Αθ. Βούρδα (ΕΡΓΟΣΕ 2015-17) και Χρ. Διονέλλη (ΕΡΓΟΣΕ 2015-19) που δήλωσαν ότι δεν θα παραστούν επειδή ελέγχονται από την ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη σύμβαση «717». Η επιτροπή ωστόσο αποφάσισε να τους καλέσει εκ νέου, αναγνωρίζοντας τα δικαιώματα τους, που προκύπτουν από τον ΚΠΔ (κατάθεση υπομνήματος, δικαίωμα σιωπής).
protothema.gr