Βίντεο – ντοκουμέντο: Η στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
5 Min Read

Κάμερα από κύκλωμα ασφαλείας κατέγραψε τη συγκλονιστική στιγμή της σύγκρουσης του επιβατικού με το εμπορευματικό τρένο έξω από τα Τέμπη, από την οποία σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν δεκάδες άνθρωποι.

-Advertisement-

Με βάση όσα διακρίνονται στο βίντεο, η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς Λάρισα και η επιβατική που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή, κινούνται με ταχύτητα 166 χλμ/ώρα και δεν μπορούν να αποφύγουν τη σύγκρουση, με βαγόνια να τυλίγονται στις φλόγες μετά από αυτή.  

Δείτε το βίντεο

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της, η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή. 

- Advertisement -

Απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έχει συλληφθεί, φέρεται να αποδέχθηκε το μοιραίο λάθος του και το απέδωσε στην «κακιά ώρα», ενώ σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα.

Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει αύριο ο σταθμάρχης και θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη από τον εισαγγελέα, ενώπιον του οποίου θα προσαχθεί, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

Παράλληλα, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Στους 38 οι νεκροί, 24 οι αγνοούμενοι

Με βάση τα επίσημα στοιχεία ως τις 18:45, σε τουλάχιστον 38 νεκρούς ανέρχεται ο απολογισμός της τραγωδίας στα Τέμπη από τη σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, οι αγνοούμενοι είναι 24 – είναι ο αριθμός που προκύπτει από των αριθμό των επιβατών εξαιρώντας τους νεκρούς, τους τραυματίες και όσους δεν χρειάστηκαν νοσηλεία.

Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 341 επιβάτες, όπως και άλλα 13 άτομα προσωπικό – σύνολο 354 άνθρωποι. Στην εμπορική αμαξοστοιχία επέβαιναν δύο άνθρωποι.

-Advertisement-
=Advertisement=

Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο και παραμένουν για νοσηλεία 57 επιβάτες, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, για έναν 21χρονο, έναν 25χρονο, έναν 26χρονο, μια 23χρονη, μια 26χρονη και μια νεαρή γυναίκα χωρίς επιβεβαιωμένα στοιχεία.

Επιπλέον, πάντα σύμφωνα με την Πυροσβεστική, 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 5 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, με 6ο λεωφορείο 20 επιβάτες στη Λάρισα καθώς και 8 επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κατερίνη.

Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη: «ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων»

Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.

Το protothema.gr αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μέτα από αυτόν της Λάρισας.

ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ_2
Το μοιραίο σήμα του σταθμάρχη Λάρισας προς τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν “κοντά” το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.

Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *