Βασιλιάς Κάρολος Γ’: Με έθιμα που χρονολογούνται πάνω από 1.000 χρόνια η στέψη του

LamiaNow News
By LamiaNow News Add a Comment
10 Min Read
pht

Πυρετός προετοιμασιών για την στέψη του Βρετανού μονάρχη – Η τελετή είναι χωρισμένη σε έξι ενότητες

-Advertisement-

Μόλις δυο 24ωρα έμειναν για την βασιλική στέψη του Καρόλου Γ’ και της συζύγου του Καμίλα στο Αβαείο του Ουέστμινστερ και το παγκόσμιο ενδιαφέρον ολοένα και αυξάνεται.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, την εκδήλωση θα παρακολουθήσουν τηλεοπτικά περίπου 27 εκατομμύρια Βρετανοί και 300 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως κι αυτό γιατί παρόμοια τελετή έχει να διοργανωθεί από το 1953, όταν στέφθηκε βασίλισσα η μητέρα του Καρόλου Γ’ Ελισάβετ, 15 μήνες μετά τον θάνατο του πατέρα της Γεωργίου ΣΤ’.

Το ενδιαφέρον έχει εστιαστεί ιδιαίτερα στους 2.000 υψηλούς καλεσμένους, ωστόσο δεν είναι και λίγοι που περιμένουν με αγωνία να παρακολουθήσουν όλο το τελετουργικό το οποίο θα αποτελείται από έξι συνολικά μέρη.

- Advertisement -

Σύμφωνα με το protothema.gr και τον συγγραφέα Ανδρέα Μέγκο η τελετή στέψης θα είναι χωρισμένη σε έξι ενότητες την αναγνώριση, τον όρκο, το χρίσμα (που αναφέρεται και ως αγιασμός), την ανάληψη (που περιλαμβάνει τη στιγμή της στέψης), την ενθρόνιση και τον φόρο τιμής.

Σε κάθε ενότητα ο βασιλιάς θα φορά διαφορετικό coronation jewel και ένδυμα.

Ανάμεσα σε αυτά που θα φορεθούν κατά την διάρκεια της βασιλικής στέψης θα είναι :

Ιερός χιτώνας στέψης του Βασιλιά

Το Supertunica είναι το ένδυμα που φοριέται κάτω από τον Αυτοκρατορικό μανδύα. Το Supertunica, όπως και τα άλλα άμφια της στέψης, σχετίζεται με ιερατικά άμφια και παρόλο που αυτό το συγκεκριμένο ένδυμα χρονολογείται από τον εικοστό αιώνα, η μορφή του έχει αλλάξει ελάχιστα από τις μεσαιωνικές στέψεις. Αυτή η σύνδεση με τα ιερατικά άμφια ήταν μια υπενθύμιση της θεϊκής φύσης της βασιλείας. Ο κυρίαρχος επενδύεται με το Supertunica μετά την τελετή του χρίσματος.

Ουσιαστικά μιλάμε για έναν ολόσωμο μανδύα – παλτό από χρυσό μετάξι, που ανοίγει στο μπροστινό μέρος, με στενή λωρίδα και φαρδύτερη λωρίδα από κεντητό στολίδι εκατέρωθεν και με επένδυση από κόκκινο τιγρέ μετάξι. Με ζώνη ομοίως κεντημένη και με χρυσή πόρπη χυτή με τριαντάφυλλα, γαϊδουράγκαθα και τριφύλλια.

karolos-1
Ιερός χιτώνας

Το στέμμα του Αγίου Εδουάρδου

Το στέμμα του Αγίου Εδουάρδου είναι αυτό που χρησιμοποιείται τη στιγμή της στέψης. Κατασκευάστηκε για τον Κάρολο Β’ το 1661, ως αντικατάσταση του μεσαιωνικού στέμματος που είχε λιώσει το 1649. Το πρωτότυπο πιστεύεται ότι χρονολογείται από τον βασιλικό άγιο του ενδέκατου αιώνα, τον Εδουάρδο τον Ομολογητή – τον τελευταίο Αγγλοσάξονα βασιλιά της Αγγλία.

Το στέμμα παραγγέλθηκε από τον Royal Goldsmith, Robert Vyner, το 1661. Αν και δεν είναι ακριβές αντίγραφο του μεσαιωνικού σχεδίου, ωστόσο ακολουθεί το πρωτότυπο έχοντας τέσσερις σταυρούς-pattée και τέσσερις fleurs-de-lis και δύο καμάρες. Αποτελείται από ένα συμπαγές χρυσό πλαίσιο σετ με ρουμπίνια, αμέθυστους, ζαφείρια, γρανάτη, τοπάζες και τουρμαλίνες. Το στέμμα έχει βελούδινο καπάκι με ταινία ερμίνας.

karolos-2
Στέμμα του Αγίου Εδουάρδου

Η Σφαίρα του Κυρίαρχου

Το Orb είναι μια αναπαράσταση της εξουσίας του κυρίαρχου. Συμβολίζει τον χριστιανικό κόσμο με τον σταυρό του τοποθετημένο σε μια σφαίρα και οι ζώνες κοσμημάτων που τον χωρίζουν σε τρία τμήματα αντιπροσωπεύουν τις τρεις ηπείρους που ήταν γνωστές στους μεσαιωνικούς χρόνους.

karolos-3
Η Σφαίρα του Κυρίαρχου

Το στέμμα του μονάρχη

Το Imperial State Crown, ή Crown of State, είναι το στέμμα που ο μονάρχης ανταλλάσσει με το Στέμμα του Αγίου Εδουάρδου, στο τέλος της τελετής στέψης. Πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο το αρχαίο στέμμα της στέψης φυλασσόταν πάντα στο Αβαείο του Ουέστμινστερ και ο μονάρχης χρειαζόταν άλλο στέμμα για να φορέσει όταν έφευγε από το Αβαείο.

Το Imperial State Crown χρησιμοποιείται επίσης σε επίσημες περιστάσεις, όπως τα ετήσια Κρατικά εγκαίνια του Κοινοβουλίου. Ο όρος αυτοκρατορικό κρατικό στέμμα χρονολογείται από τον δέκατο πέμπτο αιώνα, όταν οι Άγγλοι μονάρχες επέλεξαν ένα σχέδιο κορώνας κλειστό με καμάρες, για να αποδείξουν ότι η Αγγλία δεν υπόκειται σε καμία άλλη γήινη δύναμη.

Αυτό το στέμμα κατασκευάστηκε για τη στέψη του βασιλιά Γεωργίου VI το 1937.

karolos-4
Το στέμμα του μονάρχη

Το σκήπτρο του Κυρίαρχου με Σταυρό

Το σκήπτρο αντιπροσωπεύει τη χρονική δύναμη του κυρίαρχου και συνδέεται με τη χρηστή διακυβέρνηση. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της στέψης, ο νέος ηγεμόνας αλείφεται πρώτα με ιερό λάδι, στη συνέχεια ντύνεται με στολές στέψης και στη συνέχεια επενδύεται με μια σειρά από στολίδια που συμβολίζουν την ιπποτική φύση της βασιλείας. Αυτά περιλαμβάνουν τα σπιρούνια, τα ξίφη και τους βραχίονες, ακολουθούμενα από τη σφαίρα, ένα δαχτυλίδι και μετά τα σκήπτρα. Ο κυρίαρχος παρουσιάζεται με δύο σκήπτρα – αυτό που υπερκαλύπτεται από έναν σταυρό και ένα άλλο πάνω από ένα περιστέρι (το οποίο αντιπροσωπεύει το Άγιο Πνεύμα).

karolos-5
Το σκήπτρο του Κυρίαρχου με Σταυρό

Το σκήπτρο του Κυρίαρχου με το Περιστέρι

Αυτό το σκήπτρο αντιπροσωπεύει τον πνευματικό ρόλο του κυρίαρχου, με το περιστέρι να συμβολίζει το Άγιο Πνεύμα. Παραδοσιακά ήταν γνωστό ως «ο Ράβδος της Ισότητας και του Ελέους».

karolos-6
Το σκήπτρο του Κυρίαρχου με το Περιστέρι

Το κεφάλι του αετού

Το χρυσό σκεύος χρησιμοποιείται για να κρατήσει το αφιερωμένο λάδι με το οποίο χρίζεται ένας κυρίαρχος κατά τη διάρκεια της τελετής στέψης. Το σκεύος έχει την μορφή αετού με ανοιχτά φτερά. Το κεφάλι του αετού είναι αφαιρούμενο και υπάρχει ένα άνοιγμα στο ράμφος για την έκχυση του λαδιού.

Το σχέδιο βασίζεται σε ένα παλαιότερο, μικρότερο το οποίο βασίστηκε σε έναν θρύλο του δέκατου τέταρτου αιώνα: η Παναγία λέγεται ότι εμφανίστηκε στον Άγιο Θωμά Μπέκετ και του χάρισε έναν χρυσό αετό και ένα φιαλίδιο με λάδι για το χρίσμα των μελλοντικών βασιλιάδων. Έλαιο από την αμπούλα χύνεται στο κουτάλι του χρίσματος του 12ου αιώνα την πιο ιερή στιγμή της στέψης. Η χειρονομία του χρίσματος, όταν ο Αρχιεπίσκοπος αγγίζει το ιερό λάδι στο κεφάλι, το στήθος και τα χέρια του ηγεμόνα, χρονολογείται από το Βιβλίο των Βασιλέων της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται το χρίσμα του Σολομώντα ως Βασιλιά.

Δαχτυλίδι στέψης

Το δαχτυλίδι αποτελείται από ένα οκτάγωνο ζαφείρι μεικτής κοπής σε χρυσό σκηνικό που επικαλύπτεται με τέσσερα ρουμπίνια σε ορθογώνια κοπή και ένα τετράγωνο κομμένο ρουμπίνι, που συνδέονται μεταξύ τους σε μια χρυσή λωρίδα για να σχηματίσουν έναν σταυρό, με περίγραμμα από δεκατέσσερα διαμάντια σε σχήμα μαξιλαριού και ένα διαμάντι σε κάθε ώμο, με ένα χρυσό τσέρκι. Κατά την τελετή της στέψης το δαχτυλίδι τοποθετείται στο τέταρτο δάχτυλο του ηγεμόνα από τον αρχιεπίσκοπο, ως σύμβολο «βασιλικής αξιοπρέπειας».

Από τον δέκατο τρίτο αιώνα ήταν παραδοσιακό να συμπεριλαμβάνεται ένα ρουμπίνι ως η κύρια πέτρα στο δαχτυλίδι. Η παρουσίαση του δαχτυλιδιού εντάσσεται στο πλαίσιο της στέψης, της οποίας προηγείται το χρίσμα με άγιο λάδι και ακολουθεί η ίδια η στέψη.

karolos-9
Δαχτυλίδι στέψης

Τα χρυσά βραχιόλια

Τα Armills ή τα οβάλ χρυσά βραχιόλια είναι διακοσμημένα με σμάλτο champlevé και basse-taille με τα εθνικά εμβλήματα (τριαντάφυλλα, γαϊδουράγκαθο, fleurs-de-lis και άρπες) και σκούρο μπλε και κόκκινα σφαιρίδια ανάμεσα σε ανοιχτό μπλε σμάλτο. Είναι επενδεδυμένα με κόκκινο βελούδο. Αυτά τα Armills κατασκευάστηκαν το 1661 για να αντικαταστήσουν αυτά που χάθηκαν κατά την περίοδο της Κοινοπολιτείας (τα οποία ήταν κοσμήματα). Ωστόσο, ήδη από εκείνη την ημερομηνία ο ακριβής σκοπός τους κατά τη διάρκεια της τελετής στέψης ήταν ασαφής. Ωστόσο, η διατύπωση της τελετής αναφέρεται στα «βραχιόλια της ειλικρίνειας και της σοφίας» και τα Armills πιστεύεται ότι σχετίζονται με αρχαία σύμβολα του ιππότη και της στρατιωτικής ηγεσίας και εξακολουθούν να παρουσιάζονται στον Ηγεμόνα. Αυτά τα Armills χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε στέψη από το 1661.

karolos-7
Τα χρυσά βραχιόλια

Χρυσά σπιρούνια

Τα Σπερς ή τα χρυσά σπιρούνια συμπεριλήφθηκαν για πρώτη φορά στα αγγλικά στολίδια στέψης το 1189, στη στέψη του Ριχάρδου Α’ (ο Λεοντόκαρδος). Συμβόλιζαν τον ιππότη και η χρήση τους στο τελετουργικό της στέψης προέρχεται απευθείας από την τελετή δημιουργίας ενός ιππότη. Αυτά τα σπιρούνια κατασκευάστηκαν το 1661 για τον Κάρολο Β’ αλλά τροποποιήθηκαν το 1820 για τον Γεώργιο Δ’, όταν νέα υφάσματα αντικατέστησαν τις προηγούμενες πόρπες και ιμάντες.

Τα σπιρούνια αποτελούν μέρος της τελετής στέψης στην οποία ο κυρίαρχος επενδύεται με τα στολίδια ή τα σύμβολα της βασιλείας. Παραδοσιακά τα σπιρούνια στερεώνονταν στα πόδια του ηγεμόνα, αλλά από την Αποκατάσταση απλώς κρατούνταν στους αστραγάλους των βασιλιάδων, ή στην περίπτωση των βασιλισσών, παρουσιάζονταν και στη συνέχεια τοποθετούνταν στο βωμό.

karolos-8
Χρυσά σπιρούνια

protothema.gr

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *