Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα (28/04) το Tο «Βαρόμετρο» του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Τα συμπεράσματα που εξάγονται, είναι πως οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης εκπέμπουν αισιοδοξία και αυξημένες προσδοκίες για το άμεσο μέλλον, ενώ τα νοικοκυριά παρά τη βελτίωση σε ορισμένους επιμέρους δείκτες φαίνεται, να αντιμετωπίζουν ακόμη αρκετές δυσκολίες.
Αυτά είναι ορισμένα γενικά συμπεράσματα, που προκύπτουν από το «Βαρόμετρο» του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσίασε σήμερα στο πλαίσιο του «MoneyShow» Θεσσαλονίκης. Σήμερα, παρουσιάστηκε η δέκατη ένατη εξαμηνιαία μέτρηση (του δεύτερου δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 2018), ενώ ταυτόχρονα, έγινε και μία διαχρονική παρουσίαση (2009-2018) των ευρημάτων του την τελευταία δεκαετία.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα συμπεράσματα, του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Μαρτίου 2018, οι θετικότερες προβλέψεις της βιομηχανίας εκφράζονται μέσω του «Δείκτη των Προσδοκιών της Βιομηχανίας», ο οποίος – «για πρώτη φορά από την έναρξη των μετρήσεων του Βαρομέτρου» – κινείται σε «θετικό έδαφος», προσεγγίζοντας το +4, έναντι του -6 του Σεπτεμβρίου του 2017. «Ιστορική» επίδοση, από την έναρξη των μετρήσεων του Βαρόμετρου, από το 2009, καταγράφει και ο «Δείκτης Προσδοκιών των Υπηρεσιών» που εμφανίζεται μειωμένος, φέτος, κατά δεκατρείς μονάδες (στο -1, έναντι -14 τον Σεπτέμβριο του 2017).
Την «καλύτερη διαχρονικά» επίδοση στη δεκαετία σημειώνει και ο «Δείκτης Προσδοκιών Λιανεμπορίου», ενώ «μείωση της απαισιοδοξίας» εμφανίζεται φέτος και στον κλάδο των κατασκευών. Αντίστοιχα, σε ότι αφορά τα νοικοκυριά της Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης τους, ο αντίστοιχος δείκτης το τελευταίο δωδεκάμηνο βρίσκεται στο -32, που είναι και η καλύτερη επίδοση από τον Σεπτέμβριο του 2009.
«Με το Βαρόμετρο μπορούμε να δούμε πως εξελίσσονται οι προσδοκίες ανά τομέα, στη μεταποίηση, στο εμπόριο, στις κατασκευές στις υπηρεσίες και στους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία υπάρχει μια επιφυλακτικότητα των καταναλωτών και μια λιγότερη επιφυλακτικότητα από μέρους των επιχειρήσεων, όπου φαίνεται μια μικρότερη απαισιοδοξία σε σχέση με το παρελθόν και σε κάποιο βαθμό έχει γυρίσει και σε αισιοδοξία σε ότι αφορά τις προοπτικές για το επόμενο εξάμηνο» σχολίασε ο Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης.
Ο κ. Βλαχογιάννης υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις «φαίνεται να στηρίζουν πολλά στην ανάπτυξη του τουρισμού» και «απομένει να επιβεβαιωθεί εάν αυτή η προσδοκία στηρίζεται από την πραγματικότητα, ή όχι». Πρόσθεσε, ότι η «μεταβλητότητα» που παρατηρήθηκε σε βάθος δεκαετίας, από έρευνες του Βαρομέτρου, σε ότι αφορά τον «δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης» είναι μικρότερη στη Θεσσαλονίκη, σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας.