Η Ελλάδα σκοτώνει τα παιδιά της στην άσφαλτο. Νέοι, κυρίως άνδρες, της παραγωγικής κι αναπαραγωγικής ηλικίας χάνονται στην άσφαλτο, συμβάλλοντας αρνητικά όσο τίποτα άλλο στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Παιδιά με… τσίτα τα γκάζια σκοτώνονται, αφήνοντας πίσω τους δυσαναπλήρωτα κενά που φαίνονται στην πάροδο του χρόνου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κάθε χρόνο 1.200 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο. Κατά μέσο όρο 4 ζωές την ημέρα. Το πρόβλημα διογκώνεται αντί να εξομαλυνθεί η κατάσταση και τα τροχαία δυστυχήματα αυξάνονται κάθε χρόνο. Ορισμένα ποσοστά είναι σοκαριστικά, καθώς αγγίζουν αύξηση ακόμα και στο 46,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Την τελευταία εβδομάδα μόνο, είχαμε τρία τροχαία δυστυχήματα που συγκλόνισαν το πανελλήνιο. Τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας είχαμε το πολύνεκρο στην Κορίνθου – Τριπόλεως, με τον 15χρονο οδηγό να οδηγεί στο θάνατο την αδερφή του 16 ετών και τον φίλο του 18 ετών… Στον ΒΟΑΚ ένας 29χρονος σκοτώθηκε ακαριαία κι άλλοι δύο νέοι χαροπαλεύουν, ύστερα από το σφοδρό τροχαίο, που μετέτρεψε σε άμορφη μάζα σιδερικών το αγροτικό, που έτρεχε με 150 χλμ. την ώρα… Τελευταίο τραγικό συμβάν, αυτό της Κεφαλονιάς με τη νεκρή μητέρα και τον 10χρονο γιο της να δίνει μάχη να κρατηθεί στη ζωή. Ο κατάλογος μακρύς, και η λίστα ατελείωτη…
Δείξτε σκληρές εικόνες με πτώματα, όχι παιχνιδάκια και βιντεάκια
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς είναι απόλυτος… Δεν μπορεί να σκοτώσει κάτι άλλο τους νέους, εκτός από τα τροχαία. Οι θάνατοι είναι ηλικίες 18-29 και κυρίως άνδρες. Πρόκειται για παραγωγικές ηλικίες κι αναπαραγωγικές. Η Ελλάδα ξεκληρίζεται στο δρόμο» είπε ο κ. Ιαβέρης και προσπάθησε να εξηγήσει γιατί συμβαίνει αυτό.
«Κανείς δεν ξέρει ότι κινδυνεύει 7 φορές περισσότερο από τον μπροστινό όταν δεν φοράει ζώνη στο πίσω κάθισμα… Δεν γίνεται να μην φοράς ζώνη και κράνος» τόνισε και πρόσθεσε: «Θέλει παιδεία, αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας. Και θέλει σκληρές εικόνες – Οχι παιχνιδάκια και βιντεάκια. Θέλει μεγαλύτερη αστυνόμευση κι αυστηροποίηση στο ποινικό κομμάτι. Υπάρχουν τόσες κάμερες, ας χρησιμοποιηθούν. Δεν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα, τα βλέπει μόνο ο εισαγγελέας» πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης, μίλησε καταρχάς για την μαρτυρική μεγαλόνησο που θρηνεί δεκάδες νεκρούς κάθε χρόνο, κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο. «Το πρόβλημα της Κρήτης είναι διαχρονικό – Εδώ έχουμε και τις υποδομές, η διαφοροποίηση της υπόλοιπης χώρας είναι ότι έχει αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο κι εδώ υστερούμε. Γυρνάμε στην προ πανδημίας εποχή που είχαμε 60-65 νεκρούς το χρόνο» είπε αρχικά.
Η οδική κουλτούρα να μπολιαστεί από τη σύλληψη του εμβρύου…
Μιλώντας για τη λύση στο πρόβλημα, ο κ. Λιονάκης είπε ότι θα πρέπει να μπολιαστεί η νεολαία από την… κούνια. «Αν δεν βάλουμε τάξη στην καθημερινότητα και στη ζωή μας, αν δεν βάλουμε την οδική ασφάλεια από τη σύλληψη του εμβρύου, δεν θα αλλάξει η κατάσταση. Δεν γίνεται το παιδί να έχει εικόνα με τον μπαμπά χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος, με το τσιγάρο στο χέρι ή έξω από το παράθυρο, με τον μπαμπά να πίνει ένα ποτό στα γενέθλια και στο πάρτι και να μπαίνει μετά στο αμάξι. Στο σπίτι πρέπει να ξεκινήσει και να έρθει επικουρικά και η πολιτεία με τάξη και σε όλο το σχολικό βίο…
Απόπειρα ανθρωποκτονίας από πρόθεση όταν περνάς με κόκκινο
Από την πλευρά του ο συνδικαλιστής αστυνομικός Σταύρος Μπαλάσκας είπε ότι «μια λύση θα ήταν να τρομοκρατηθεί ο πληθυσμός δείχνοντάς του τι συμβαίνει στα τροχαία. Εχουμε κόψει το 2022 πάνω από 110.000 κλήσεις, το 72% σταθμεύσεις κι όλα τα άλλα σοβαρές παραβάσεις. Αλλο ένα στατιστικό είναι ότι, νεαροί και υπερήλικοι είναι αυτοί που προκαλούν τα τροχαία δυστυχήματα. Οποιος περνάει με κόκκινο, είναι σαν να βάζει ένα πιστόλι στο κεφάλι του άλλου, είναι απόπειρα ανθρωποκτονίας…».
reader.gr