Οι εικόνες από τα Τρίκαλα και την Καλογριανή κάνουν το γύρο του διαδικτύου. Δείτε πως είναι σήμερα το σημείο που συνετρίβη το αεροφωτογραφικό PHANTOM RF4…
Το ατύχημα σημειώθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2001, όταν το Αεροφωτογραφικό RF4-E πετούσε σε χαμηλό ύψος συνοδευόμενο από δεύτερο μαχητικό αεροσκάφος, σε επιχείρηση φωτογράφισης της περιοχής, όταν κατέπεσε σε ορεινή, δύσβατη περιοχή, χωρίς ευτυχώς οι δύο πιλότοι, ο κυβερνήτης (σμηναγός) Κωνσταντίνος Γιαννούλης και ο συγκυβερνήτης (υποσμηναγός) Σωτήρης Μαγκώτσιος, να διατρέξουν τον παραμικρό κίνδυνο, αφού πρόλαβαν και εγκατέλειψαν το αεροσκάφος, χρησιμοποιώντας το σύστημα εκτίναξης.
Κάτοικοι της Καλογριανής προσέτρεξαν για βοήθεια στους δύο πιλότους, τους οποίους και βρήκαν μετά από λίγα λεπτά τραυματισμένους και σε μικρή απόσταση τον έναν από τον άλλον. Με επιτυχία ολοκληρώθηκε λίγες ώρες αργότερα η διάσωσή τους από ελικόπτερο Super Puma.
Το αεροσκάφος είχε φύγει από την 110 Πτέρυγα Μάχης, που εδρεύει στη Λάρισα, και η πτώση του έγινε αντιληπτή έπειτα από μία ώρα από τους δεκάδες κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι αμέσως ειδοποίησαν τις αρμόδιες υπηρεσίες του Νομού Τρικάλων, προκειμένου να υπάρξει τάχιστη κινητοποίηση των σωστικών δυνάμεων, καθώς οι δύο πιλότοι έπεσαν σε δασώδη πλαγιά, καλυμμένη με παχύ χιόνι. Δείτε πως είναι σήμερα το σημείο, στο βίντεο του Up Stories…
Τα RF4-E και η 348 ΜΤΑ κατείχαν το μοναδικό ρόλο της αναγνώρισης και αεροφωτογράφησης, δηλαδή της απαραίτητης συλλογής πληροφοριών, η οποία χωρίζεται σε δύο στάδια. Αρχικά, οι καθημερινές αποστολές περιελάμβαναν τη φωτογράφηση μιας περιοχής ενδιαφέροντος ημέρα και νύχτα και σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ το δεύτερο στάδιο που ονομαζόταν BDA (Battle Damage Assessment) περιελάμβανε τη φωτογράφηση ενός στόχου όταν αυτός είχε ήδη προσβληθεί προκειμένου να κριθεί η επιτυχία ή μη της επιχείρησης.
πηγή: newsit.gr