«Έχει δοθεί λανθασμένη εντύπωση για την πρότασή μας για τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Η πρότασή μας δεν αφορά τις σοβαρές παραβάσεις, που έχουν σχέση με μέθη, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση STOP ή κόκκινου σηματοδότη, επικίνδυνους ελιγμούς, αντικανονικό προσπέρασμα, αλλοίωση στοιχείων ταχογράφων, έλεγχο ΚΤΕΟ, χρήση κινητού. Όλα αυτά παραμένουν ίδια. Μιλάμε για μικρότερες παραβάσεις όπου είναι λογικό να μειωθούν τα πρόστιμα. Θα δούμε τι θα επιλέξει το Υπουργείο Μεταφορών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.
Νωρίτερα, ο γραμματέας της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, είχε μεμφθεί τα συναρμόδια υπουργεία ότι επιχειρούν να μετατρέψουν τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας απλώς σε άλλο ένα εισπρακτικό μέσο έναντι του σχεδίου πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων που θα όφειλαν, τονίζοντας ότι «κάθε χρόνο στους δρόμους της χώρας μας αφανίζεται μία ολόκληρη κωμόπολη από θανάτους σε τροχαία».
Αναφορικά με τα μέτρα περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων, ο κος Τόσκας, υποστήριξε πως μετά τα τραγικά δυστυχήματα στην εθνική Αθηνών – Λαμίας και στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, αυξήθηκαν οι έλεγχοι στις εθνικές οδούς και συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί 29 περιπολικά ανά 60 – 70 χιλιόμετρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και 19 κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Παραδέχτηκε πάντως έλλειμμα στα τεχνικά συστήματα ελέγχου για τις εθνικές οδούς, αφήνοντας αιχμές για συστήματα που παρελήφθησαν γι’ αυτό το σκοπό και το 2010 χρησιμοποιήθηκαν αλλού. Υποστήριξε, δε, ότι εξετάζεται η δυνατότητα χρήσης του λεγόμενου smart police, ώστε να ελέγχεται αυτόματα αν έχεις παραβάτης που πιάνεται στη «φάκα» της τροχαίας έχει υποπέσει και σε άλλες παραβάσεις.
Σχετικά με την εκπαίδευση των μαθητών σε ζητήματα οδικής ασφάλειας, ο υπουργός, υποστήριξε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας
Γίνονται ήδη εντατικά σεμινάρια τόσο στα δημοτικά όσο και στα γυμνάσια της χώρας, κάνοντας μάλιστα λόγο για 1.147 διαλέξεις σε 71.400 μαθητές το 2016.
«Θα δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε σε αυτές δύσκολες συνθήκες σε όλα τα επίπεδα, γιατί πράγματι δεν δικαιολογείται ούτε μία σταγόνα αίμα στους δρόμους», κατέληξε ο Νίκος Τόσκας.
Συγκλονιστικά ήταν πάντως τα στοιχεία που παρέθεσε ο «γαλάζιος» βουλευτής, Λευτέρης Αυγενάκης, σχετικά με το «φόρο αίματος» που πληρώνεται στην άσφαλτο.
Σύμφωνα με τον Λ. Αυγενάκη στη χώρα μας καταγράφονται 2.000 θάνατοι και 15.000 τραυματισμοί από τροχαία. Τα ατυχήματα κοστίζουν περίπου 20 δις και αντιστοιχούν στο 40% των δαπανών στην υγεία, ενώ σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μεταφράζονται και σε 5% «χαμένο» ΑΕΠ. Υπό αυτό το πρίσμα ο κ. Αυγενάκης τόνισε την ανάγκη προληπτικής πολιτικής και ενίσχυσης των σχετικών μέτρων, καθώς όπως είναι πρόκειται για ένα μείζον εθνικό ζήτημα.
Πηγή: skai.gr