Το μεγαλύτερο κάζο του αιώνα: Πώς o Στεφ Κάρι κόντεψε να «διαλύσει» οικονομικά τη Nike!

Ο Στεφ Κάρι είχε καταφέρει να συστηθεί για τα καλά στο παγκόσμιο στερέωμα, «χτίζοντας» το μύθο του. Και κάπου στο 2013 η Nike πήρε μια απόφαση που της κόστισε 14 δις δολάρια!

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
4 Min Read

Η πολιτική της Nike είναι ξεκάθαρη όσον αφορά τους σταρ πρώτης γραμμής. Η εταιρεία θέλει υπό τη σκέπη της τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου αθλητισμού. Έτσι ανεβάζει και το πρεστίζ της, αλλά -κυρίως- τα έσοδά της, καθώς οι πωλήσεις αντικειμένων από σταρ πρώτου μεγέθους γίνονται ανάρπαστα παγκοσμίως.

-Advertisement-

Ήδη οι υπογραφές αθλητών όπως ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο Κέβιν Ντουράντ, ο Τάιγκερ Γουντς, ο Κριστιάνο Ρονάλντο δέσποζαν, μαζί με τα προϊόντα τους. Γίνονταν ανάρπαστα παγκοσμίως και αυτό έφερνε πολλά λεφτά στα ταμεία της Nike.

Το 2009 μπήκε στο δυναμικό της και ο Στεφ Κάρι. Ως ένας φέρελπις σουτέρ από το Davidson που είχε τα φόντα να διαγράψει λαμπερή πορεία στην κορυφαία λίγκα του πλανήτη. Ελάχιστοι περίμεναν πως 15 χρόνια αργότερα θα ήταν ο κορυφαίος σουτέρ του κόσμου, ο παίκτης που άλλαξε το μπάσκετ όπως το ξέρουμε και ένας γεννημένος νικητής.

Η πρώτη που δεν είδε αυτή την προοπτική ήταν η Nike. Η εταιρία είχε συμβόλαιο με τον άσο των Ουόριορς έως το 2013. Στις τάξεις της μάλιστα εργαζόταν και ο νονός του Κάρι, Γκρεγκ Μπρινκ, κάτι που έκανε την κατάσταση πιο εύκολη για την Nike ώστε να τον πείσει να υπογράψει νέο πολυετές συμβόλαιο.

- Advertisement -
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Μόνο που τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά στον τομέα αυτό. Τι κι αν ο Κάρι ερχόταν από σεζόν με ρεκόρ σε εύστοχα τρίποντα σε μία σεζόν στο ΝΒΑ και παιχνίδι 54 πόντων απέναντι στους Νικς, μέσα στη Νέα Υόρκη; Η εταιρία δεν είδε ποτέ την προοπτική μιας νέας συνεργασίας. Και όλα αυτά ενώ η Nike είχε το δικαώμα να ματσάρει κάθε πρόταση για τον Ουόριορς το καλοκαίρι του 2013.

Ο περίγυρος του Κάρι είδε πως η Nike δεν αξιολογούσε τον παίκτη με τον ίδιο τρόπο όπως σούπερ σταρ σαν τον Τζέιμς, τον Ντουράντ, τον Κόμπε Μπράιαντ. Μάλιστα προσέφερε παχυλά συμβόλαια σε παίκτες όπως ο Άντονι Ντέιβις και ο Κάιρι Ίρβινγκ που έρχονταν με… φόρα στο προσκήνιο. Συμβόλαιο στον Κάρι όμως δεν έφτασε ποτέ.

-Advertisement-
=Advertisement=

Ή για να ακριβολογούμε, έγινε μια πρόταση που έμοιαζε με… προσβολή. Πρόταση με απολαβές 2,5 εκατ. τον χρόνο. Την ώρα που η Under Armour που καραδοκούσε, έκανε πρόταση έναντι 4 εκατ. τον χρόνο. Η απόφαση είχε παρθεί.

Ο Κάρι άφησε τη Nike για την Under Armour. Μια κίνηση που άλλαξε τον ρου στην ιστορία του μάρκτετινγκ. Από το 2013 και μετά ο χαρισματικός σουτέρ εκτόξευσε τη φήμη του στην… στρατόσφαιρα, πανηγυρίζοντας 4 πρωταθλήματα, πολλές μεγάλες στιγμές, αλλά κυρίως έγινε ο πιο αγαπητός παίκτης στη λίγκα.

Η εκτόξευση της Under Armour ήταν ξεκάθαρη. Η εταιρία πριν από το deal με Κάρι είχε αξία που έφτανε στα 14 δις. Με την προσθήκη του Κάρι η αξία εκτινάχθηκε στα 28 δις. Μοναδικός διπλασιασμός! Ο Στεφ Κάρι έφερε κέρδος 14 δις δολαρίων στην αμερικανική εταιρία και την έκανε ελκυστικό παίκτη στην αγορά.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Την ίδια ώρα που έσπευσε να τον «ανταμείψει» με αρχικό 10ετές συμβόλαιο που έφτανε το 1 δις, αλλά και τεράστια ευελιξία κινήσεων. Από μετοχές στην εταιρία, μέχρι την δημιουργία της δικής του μάρκας, το Curry Brand, που μοιάζει με… χρυσάφι!

Όσο για τα παπούτσια του Στεφ Κάρι; Αυτά είναι τα δεύτερα σε πωλήσεις σε όλη την Αμερική, πίσω μόνο από αυτά του Μάικλ Τζόρνταν. Ήταν πια ξεκάθαρο. Η Nike δεν είδε ποτέ την προοπτική Κάρι και μαζί είδε 14 δις δολάρια να χάνονται…

sportal.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *