Το λογότυπο Άγγλου γραφίστα για το μετρό Θεσσαλονίκης που «έκοψε» η απευθείας ανάθεση – Τι λέει o ίδιος

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment

Σφοδρές επικρίσεις και διαφωνίες εκφράζονται για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

-Advertisement-

Το τελικό αποτέλεσμα όχι μόνο δεν ικανοποίησε, αλλά πολλοί επαγγελματίες γραφίστες εκφράζουν την αντίθεσή τους για την τελική επιλογή και μεγάλη μερίδα του κοινού και των χρηστών των social media σχολιάζουν αρνητικά ή απλώς… «τρολάρουν».

Αντιδράσεις όμως προκλήθηκαν και για το κόστος του λογότυπου, καθώς η εταιρία «MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.», έλαβε αμοιβή 30.000 ευρώ για τη συγκεκριμένη δουλειά.

Τι υποστηρίζει η «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης

Με φόντο τις αντιδράσεις, η «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» εξέδωσε ανακοίνωση αναφέροντας ότι στις 28/02/24 προκήρυξε διαγωνισμό για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ».

- Advertisement -

«Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.», αναφέρεται μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωση.

Ωστόσο, η εταιρία «επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού». Έτσι προκήρυξε νέα διαδικασία που κατέληξε σε απευθείας ανάθεση.

Τι δηλώνει στο Reader γραφίστας που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τον πρώτο διαγωνισμό

Το Reader.gr επικοινώνησε με τον Rob Snow, έναν από τους γραφίστες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον πρώτο διαγωνισμό για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως τονίζει, απαντώντας σε ερωτήσεις της ιστοσελίδας, στην τότε διαδικασία «συμμετείχαν ορισμένες από τις κορυφαίες εταιρίες στον τομέα του σχεδιασμού». Ο ίδιος παραχώρησε μάλιστα στο Reader.gr δείγμα από τα σχέδια που δημιούργησε.

-Advertisement-
=Advertisement=
Rob Snow μετρό Θεσσαλονίκης
Δείγμα της πρότασης του Rob Snow για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης | Rob Snow / social media

Αναφορικά με την ακύρωση του διαγωνισμού και τις εξηγήσεις που δόθηκαν στους συμμετέχοντες, θα πει: «Δεν είμαι σίγουρος αν στάλθηκε επίσημη αλληλογραφία στους συμμετέχοντες που υπέβαλαν αίτηση, καθώς ήμουν κυριολεκτικά στη διαδικασία να δώσω τον φάκελο στον ταχυμεταφορέα όταν η σύζυγός μου μού είπε ότι το έργο είχε ακυρωθεί, τρεις ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία». 

«Η αιτιολογία που δόθηκε ήταν ότι “δεν υπήρχε αρκετός επαγγελματισμός στην υποβολή των συμμετεχόντων”, πράγμα που πρώτον υπό το πρίσμα του σχεδιασμού του πραγματικού λογότυπου είναι αβάσιμο (σ.σ ελεύθερη μετάφραση) και δεύτερον ο διαγωνισμός ήταν κυριολεκτικά ΜΟΝΟ για επαγγελματίες που έπρεπε να αποδείξουν την επαγγελματική τους ιδιότητα», σχολιάζει ακόμα.

«Ως σχεδιαστής μπορώ να πω ότι το σχέδιο είναι πολύ αδύναμο»

Ζητήσαμε από τον κ. Rob Snow την άποψή του ως επαγγελματία του χώρου για το λογότυπο που τελικά επιλέχτηκε. Ο ίδιος σημειώνει ότι «η γνώμη μου δεν έχει καμία αξία υπό το πρίσμα του τρόπου με τον οποίο επιλέχθηκε το σχέδιο, αλλά ως σχεδιαστής μπορώ να πω ότι το σχέδιο είναι πολύ αδύναμο και -αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε- φαινομενικά πρόχειρο (σ.σ thrown together)». 

Στη συνέχεια συμπληρώνει: «Με μια προσεκτική εξέταση μπορείτε να δείτε μία αδύναμη χρήση αυτού που ονομάζεται Image Trace στον κύριο χαρακτήρα “μ”, με πολύ φτωχές ευθείες γραμμές που εφαρμόζονται σε ορισμένες άκρες.

Το κείμενο από κάτω φαίνεται να είναι τελείως αποσυνδεδεμένο από το κύριο εικονίδιο του λογότυπου και η χρήση της επιλογής γραμματοσειράς είναι αδύναμη και αναποτελεσματική». 

«Και πάλι, σε διάφορα πλάνα ενός διαθέσιμου διαδικτυακά βίντεο μπορείτε να δείτε κάποια άσχημα τεχνουργήματα στην κατασκευή των μορφών των γραμμάτων. Η παρουσία είναι αδύναμη και όχι πολύ ισχυρή ως εικονίδιο για την αναπαράσταση μιας πινακίδας πληροφοριών του μετρό», επισημαίνει επίσης ο Rob Snow. 

Όσον αφορά τον δικό του σχεδιασμό: «Ο αρχικός διαγωνισμός ζητούσε μια σύνθεση με την πινακίδα του μετρό της Αθήνας, με την επιλεγείσα να απέχει τόσο πολύ από το να συγκλονίζει. Επίσης, ζητήθηκε μια σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό και το σχέδιό μου προσπαθεί να ενσωματώσει όσα περισσότερα σημεία της Θεσσαλονίκης μπορούσα να σκεφτώ- ήλιος, θάλασσα, το γράμμα “Θ”». 

Ο κ. Snow καταλήγει: «Συνολικά, πρόκειται για ένα σοκ για τον κόσμο του design στη Θεσσαλονίκη, το οποίο φαίνεται προφανώς στην “έκρηξη ντροπής” της κοινότητας».

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *