Το κλειδί που ξεκλειδώνει τις 120 δόσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Δημήτρης Λάιος
By Δημήτρης Λάιος Add a Comment
4 Min Read

Με τη ρύθμιση των 120 δόσεων να έχει επεκταθεί στους ελεύθερους επαγγελματίες που χρωστούν στο Δημόσιο πάνω από 50.000 ευρώ και να αφορά πλέον και τις οφειλές που δημιουργήθηκαν έως το τέλος του 2017, ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες επισκέπτονται την Εφορία τους. Πρόκειται για φορολογούμενους οι οποίοι υπό το βάρος των ασφαλιστικών εισφορών αλλά και των φόρων,  έσπευσαν κυρίως το 2016 να κλείσουν το μπλοκάκι τους για να μην επιβαρυνθούν.  Πολλοί από όσους έκλεισαν τα βιβλία τους βρίσκονται αυτή τη στιγμή με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία και θέλουν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων του εξωδικαστικού μηχανισμού.

-Advertisement-

Όμως δεν μπορούν καθώς από τη ρύθμιση εξαιρούνται αυτομάτως όσοι δεν έχουν ενεργό μπλοκάκι. Ετσι, δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες που το τελευταίο διάστημα επισκέπτονται την εφορία τους και ζητούν να ανοίξουν και πάλι τα βιβλία τους για να μπορέσουν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων και να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017.

Οδηγός επιβίωσης

Οι επαγγελματίες που σχεδιάζουν να υπαχθούν μέχρι το τέλος του έτους στη ρύθμιση των 120 δόσεων του και σκέφτονται να ενεργοποιήσουν ξανά το μπλοκάκι τους  θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Πριν ξεκινήσετε την διαδικασία πρέπει να βρείτε τους ΚΑΔ (Κωδικοί Αρίθμησης Δραστηριότητας) που αντιστοιχούν στην επαγγελματική δραστηριότητα σας.

2. Για τη διαδικασία έναρξης εμπλέκονται ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ -Επιμελητήριο (ανάλογα Εμπορικό, Οικονομικό, κλπ) -Δ.Ο.Υ

3. Στα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έδρα της επιχείρησης περιλαμβάνονται:

–  Για την έναρξη σε δικό σας χώρο (πλήρη κυριότητα ή επικαρπία) απαιτείται το Ε9.

– Για χώρο ή δωμάτιο που ανήκει στην κυριότητα ή επικαρπία των γονέων και σας παραχωρείται δωρεάν χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή και των δυο αν το έχουν εξ ημισείας του Ν.1599/86 με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή Αστυνομία αλλά και το Ε9 των γονέων (4 αντίγραφα).Για τη δωρεάν παραχώρηση χρειάζεται και το Ε1 του ιδιοκτήτη.

– Για την έναρξη σε ενοικιαζόμενο χώρο απαιτείται μισθωτήριο και μια υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη.

4.  Προεγγραφή στον ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ μαζί με:

–  Φωτοτυπία της Αστυνομικής Ταυτότητα.

– Δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης (όπως προαναφέραμε).

–  Φωτοτυπία του ΑΜΚΑ.

–  Αν υπήρχε προηγούμενη ασφάλιση στο ΙΚΑ, συνήθως ζητείτε τριμηνιαίος ατομικός λογαριασμός ασφάλισης.

–  Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος (εάν απαιτείται)

5.  Προεγγραφή στο Επιμελητήριο: Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα και φωτοαντίγραφο της και μια αίτηση -δήλωση που συμπληρώνουμε εκεί.

6. Έναρξη στην εφορία:

Στο Τμήμα Μητρώου μαζί με όλα τα δικαιολογητικά συμπληρώνονται  τα έντυπα Μ1 αν υπάρχουν αλλαγές στα στοιχεία και το Μ2 όπου συμπληρώνεται  το ΚΑΔ ή τους ΚΑΔ του επαγγέλματος. Η Δ.Ο.Υ. εκδίδει τη βεβαίωση έναρξης.

7.  Οριστική Εγγραφή στο Επιμελητήριο: Η εγγραφή στο Επιμελητήριο γίνεται με ένα απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης Έναρξης από την Εφορία και ένα χρηματικό ποσό για την συνδρομή σας ανάλογα το Επιμελητήριο (χρήσιμο θα ήταν να το ρωτήσετε κατά την επίσκεψη σας για την προεγγραφή).

8. Οριστική Εγγραφή στον ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ:Η εγγραφή μετά στον ΟΑΕΕ γίνεται με ένα απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης Έναρξης από την Εφορία και παίρνετε τη βεβαίωση εγγραφής.

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *