Tο 47% των χρηστών αξιοποιεί το smartphone μόνο για την πραγματοποίηση κλήσεων και την ανταλλαγή SMS (στοιχεία 2016) σύμφωνα με νέα έρευνα του Global Mobile Engagement Index που αξιολογεί τις χώρες ανά τον πλανήτη με βάση τη δέσμευσή τους απέναντι στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας.
Κατά την έρευνα οι χρήστες, ακόμη και σε ώριμες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως αυτές της Γαλλίας και των ΗΠΑ, προτιμούν τα παραδοσιακά SMS από την επιλογή του IP messaging.
Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα περισσότερο από το 70% των χρηστών smartphone παγκοσμίως παρακολουθεί δωρεάν online βίντεο (π.χ. YouTube), ενώ ένας στους δύο παρακολουθεί ζωντανά τηλεοπτικά προγράμματα στη συσκευή του. Επίσης, περισσότερο από το 70% των κατόχων smartphone χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να κάνει έρευνα για προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά μόνο ένας στους δύο το χρησιμοποιεί για να παραγγείλει online.
Στο μεταξύ η έρευνα εντοπίζει ένα χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά τη χρήση του mobile Internet. Στην Ινδία, για παράδειγμα, οι γυναίκες κάτοχοι κινητού τηλεφώνου έχουν 43% λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στο Διαδίκτυο από τους άνδρες.
Η αξιολόγηση του Global Mobile Engagement Index αποδίδει στη Νότια Κορέα, στο Κατάρ και στις ΗΠΑ υψηλότερη βαθμολογία αναφορικά με τη δέσμευσή τους στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας. Ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Δανία, η Φινλανδία, η Αυστραλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ρουμανία.
Σε αγορές, όπως η Νότια Κορέα, πάνω από το ένα τέταρτο των χρηστών smartphone είναι «baby boomers» (ηλικίας 51-69). Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένες αγορές, όπως η Μιανμάρ, όπου η κατοχή smartphone είναι μεν σχετικά υψηλή, ωστόσο η εμπλοκή των χρηστών με το κινητό τους είναι «χαλαρή», λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού και της έλλειψης τοπικά προσαρμοσμένου περιεχομένου.
Επιπλέον, σε αρκετές αφρικανικές χώρες, αν και η κατοχή κινητού είναι πιο μικρή σε σχέση με πιο «ώριμες» αγορές, η χρήση από τον πληθυσμό είναι πιο στενή, κυρίως, για την εκτέλεση χρηματοπιστωτικών εργασιών. Για παράδειγμα, στην Κένυα και στην Τανζανία περίπου τέσσερις στους πέντε ενηλίκους κατόχους κινητών τηλεφώνων τα χρησιμοποιούν για πρόσβαση σε υπηρεσίες «mobile money».