Την Δευτέρα παρουσία Σπίρτζη το πρώτο δρομολόγιο στη νέα γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι (εικόνες)

lamianow
By lamianow Tags: Add a Comment
3 Min Read

Παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα το παρθενικό δρομολόγιο στη νέα σιδηροδρομική γραμμή, στο κομμάτι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και πιο συγκεκριμένα από την Τιθορέα μέσω της νέας γραμμής της σήραγγας Καλλιδρόμου και του σταθμού Μώλου έως τον σταθμό του Λιανοκλαδίου.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

-Advertisement-

Να σημειώσουμε πως η νέα σιδηροδρομική γραμμή δεν θα λειτουργήσει κατευθείαν για το κοινό αλλά θα δοκιμαστεί για έναν περίπου μήνα.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΡΣΟΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.

- Advertisement -

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Σε εξέλιξη βρίσκεται σήμερα σύμβαση κατασκευής με την οποία ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής, κατασκευάζεται η επιδομή (σκυρογραμμή στα ανοιχτά τμήματα και σταθερή επιδομή στις σήραγγες), σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS level 1 και ηλεκτροκίνηση.

Το έργο αποσκοπεί:

  • στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες μετά την ολοκλήρωση των έργων.
  • στην αποκατάσταση των ασυνεχειών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, μέρος των οποίων αποτελεί και ο σιδηροδρομικός άξονα ΠΑΘΕ/Π, τμήμα του οποίου αποτελεί το παρόν Έργο.

Φάση έργου:
Υπό κατασκευή

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Xρηματοδότηση:

Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι 1994-99»
Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια & Αστικές Συγκοινωνίες» (Ε.Π. ΣΑΑΣ  2000-2006)
Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (Ε.Π.Ε.Π.  2007-2013)
«Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 (Connecting Europe Facility– CEF 2014-2020)

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
Σιδ.Σταθμός Μώλου

Kόστος έργου:
1,8 δις € περίπου

Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη κατασκευής:  1997
Ολοκλήρωση έργου: 2017 για το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι
2018 για το τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
Λιανοκλάδι

Tεχνικά χαρακτηριστικά:
Mήκος τμήματος: 106 χλμ
Tαχύτητα μελέτης: 160-200 χλμ /ώρα,
• 4 Σήραγγες μονής γραμμής (ανά κλάδο)  συνολικού μήκους 30.837,00 μ. (Σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος)
• 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.499,61 μ.
• 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 μ.
• 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.708,00 μ.
• 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 6.086,88 μ.
• 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.764,50 μ.
• 2 Νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.

με πληροφορίες ergose.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *