Η έρευνα του τμήματος Μάρκετινγκ MARLAB του πανεπιστημίου Μακεδονίας κατέγραψε την καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών στις γιορτές.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 85% πραγματοποίησε αγορές για τις ημέρες των Χριστουγέννων, έναντι ενός 15% το οποίο πρόβαλε ως κυριότερο λόγο την έλλειψη χρημάτων, σε ποσοστό 43%.
Πάνω από τους επτά στους δέκα δήλωσαν ότι ξόδεψαν έως 200 ευρώ για τις αγορές τους την περίοδο των Χριστουγέννων, το 20% από 201 έως 500 ευρώ και το υπόλοιπο 4% περισσότερα από 501 ευρώ. Για τα ψώνια της Πρωτοχρονιάς περισσότεροι από 9 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι ξόδεψαν λιγότερα από 200 ευρώ.
Την μερίδα του λέοντος είχαν πάντως τα τρόφιμα. Συγκεκριμένα, για την αγορά τροφίμων το 54% ξόδεψε το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ ένα 37% δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών. Για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης το 25% των καταναλωτών διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, ενώ το 40% δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του
Λιγότερο από το 15% των χρημάτων του διέθεσε τα χρήματά του στα προϊόντα τεχνολογίας, το 16% ξόδεψε το 30% σε κοσμήματα και αξεσουάρ, ενώ σε παιχνίδια έδωσε το 30% των χρημάτων του το 11% των καταναλωτών.
Πάντως, υπήρχαν και εκείνοι οι πολίτες, σε ποσοστό 38% που διέθεσαν κάποιο ποσό για ένα ταξίδι, έστω κι αν αυτό ήταν μόλις το 15% των χρημάτων τους.
Τέλος, το 3% διέθεσε το 30% για την αγορά επίπλων, το 5% έδωσε το 30% για την αγορά βιβλίων και ένα 26% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του για διασκέδαση.