Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ποντίων Εκπαιδευτικών, υλοποιεί ήδη για δεύτερη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα «Διδασκαλίας της Ποντιακής Διαλέκτου σε ενήλικες»
Πάνω από 50 τόμους που αφορούν την ιστορία και την γλώσσα του ποντιακού ελληνισμού, αλλά και του ελληνισμού της ευρύτερης Ανατολής, θα δωρίσει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, προς χρήση των φοιτητών και ερευνητών, η Επιτροπή Ποντιακών Μελετών, στο πλαίσιο εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 14 Ιουνίου (στις 20.00) στο πανεπιστήμιο.
Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ποντίων Εκπαιδευτικών, υλοποιεί ήδη για δεύτερη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα «Διδασκαλίας της Ποντιακής Διαλέκτου σε ενήλικες», τόσο στους χώρους του ακαδημαϊκού ιδρύματος, όπως και σε σχολεία των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Ευόσμου, Πολίχνης, Καβάλας, Έδεσσας, Δράμας και Αμυγδαλεώνα.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 100 διδακτικών ωρών και βασίζεται στην διδασκαλία της ποντιακής διαλέκτου με βάση σχετικό εγχειρίδιο, ενώ ήδη από το 2016 έχουν αποφοιτήσει πάνω από 2.000 εκπαιδευόμενοι ενήλικες. Το μάθημα γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές που αριθμούν περίπου τους 100 σε όλη τη χώρα. «Υπάρχει το σκεπτικό το πρόγραμμα αυτό να μετεξελιχθεί σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα» ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του ΠΣΠΕ, Κώστας Ανθόπουλος.
Το Ρομπότ που γρικά ποντιακά
Στη διάρκεια του περσινού προγράμματος διδασκαλίας της ποντιακής διαλέκτου σε ενήλικες χρησιμοποιήθηκε ερευνητικά η χρήση ενός μικρού ρομπότ που μιλούσε στους εκπαιδευόμενους ποντιακά. Η ερευνητική δράση υλοποιήθηκε από το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή, Νίκο Φαχαντίδη, υπεύθυνο του προγράμματος διδασκαλίας ρομποτικών εφαρμογών.
«Στόχος της δράσης αυτής ήταν να δημιουργηθεί ένα εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για την ενίσχυση της διδασκαλίας, στη συγκεκριμένη περίπτωση της ποντιακής διαλέκτου, όταν οι μαθητές βρίσκονται σε κόπωση» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ.Φαχαντίδης και εξήγησε ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά κατά τη διάρκεια της «επικοινωνίας» τους με το ρομποτάκι.
Το ρομπότ διηγούνταν στην ποντιακή διάλεκτο ιστορίες από την καθημερινότητα και καλούσε τους μαθητές σε έναν διάλογο με ερωτήσεις και απαντήσεις, αλλά και στην επίλυση διάφορων ασκήσεων που σχετίζονται με το λεξιλόγιο και την εκμάθηση ποντιακών λέξεων (π.χ. εξεύρεση σωστών εννοιών).
Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή του ΠΑΜΑΚ, οι εντυπώσεις και η ανταπόκριση των μαθητών ήταν θετικές και το συμπέρασμα από την χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας ήταν ότι είχε μαθησιακά αποτελέσματα κατά τις ώρες κόπωσης των διδασκομένων, καθώς δημιουργούσε κίνητρα μάθησης.