Όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις για τα συστήματα που ποτέ δεν μπήκαν σε λειτουργία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα αχρηστεύτηκε επί της ουσίας το σύστημα ETCS (European Train Control System) για το οποίο δόθηκαν 25 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτηθεί και έχει τη δυνατότητα να σταματά αυτόματα τα τρένα.
Σύμφωνα με το Open πρόκειται για την κήρυξη ενός νέου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ προκειμένου να επαναφέρουν το σύστημα αυτό, το οποίο έχει εγκατασταθεί στα τρένα, αλλά έχει χαλάσει και δεν είναι πια λειτουργικό.
Είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που αν λειτουργούσε στις γραμμές και στα τρένα θα μπορούσε αυτόματα από υπολογιστή να φρενάρει την αμαξοστοιχία χωρίς να μεσολαβήσει ο μηχανοδηγός και έτσι να αποτραπεί το δυστύχημα.
Πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα της ταχύτητας του τρένου το οποίο μπορεί υπό προϋποθέσεις να φρενάρει το τρένο.
Οπως αναφέρει το Open αυτές οι συμβάσεις ξεκίνησαν από το 2007 με κόστος 25 εκατ. ευρώ, έγινε μια αρχική παράδοση το 2016 και ενώ τα συστήματα που είχαν μπει στα τρένα και δεν λειτουργούσαν, είχαν ήδη υποστεί τις πρώτες φθορές. Η τελική παράδοση έγινε το 2018 και με την Αρχή που είχε αναλάβει τ+ο έργο να υποστηρίζει ότι υπάρχουν φθορές στο συγκεκριμένο σύστημα. Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ επανήλθε κάνοντας νέο διαγωνισμό ώστε το σύστημα να ξαναγίνει λειτουργικό.
Είχε εγκατασταθεί σε 88 συρμούς και 129 βαγόνια και δεν λειτούργησε ποτέ γιατί δεν υπήρχε στις ράγες το σύστημα και χάλασε. Οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν τους τελευταίους δύο μήνες βγήκαν άγονοι.
newsit.gr