– Όλα τα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τα τέλη κυκλοφορίας
– Ποιους θα επιβαρύνει το ειδικό τέλος δακτυλίου – Από 20€ έως 50€ για τα αυτοκίνητα, μέχρι 350€ για φορτηγά
– Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης
– Τρύφων Αλεξιάδης: Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν το 2016
Ο χρόνος έχει αρχίσει να μετρά αντίστροφα για να φτάσει ο Δεκέμβριος όταν χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων θα πρέπει να βάλουν, ξανά, το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016. Μόνο που ακόμη δεν ξέρουν τι θα πληρώσουν. Η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, θα ανακοινώσει τις οριστικές τις αποφάσεις τις επόμενες μέρες. Άλλωστε, οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, που ακόμη είναι θέμα συζήτησης με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, θα βρίσκονται στο επόμενο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.
Κάποια από τα… σχέδιά της, έχουν ήδη “κυκλοφορήσει” και όπως όλα δείχνουν κάποιοι θα επιβαρυνθούν. Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να επιβάλει ειδικό φόρο δακτυλίου, ο οποίος κυρίως θα επιβαρύνει όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο.
Από εκεί και πέρα, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει επιβάρυνση για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1.1.2010. Τα σενάρια που εξετάζονται είναι: α) κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάτια ανά χιλιόμετρο.
Εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99 γραμμάτια CO2 στα 80 γραμμάτια. Αυτό, αν τελικά εφαρμοστεί, θα επηρεάσει 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν 50 ευρώ τέλη κυκλοφορίας για το 2016.
Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει και αλλαγές συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζεται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων και αφορούν 410.000 ιδιοκτήτες. Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η αύξηση των συντελεστών από 10% έως 50%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και πάνω από 1.800 κυβικά.
Μείωση τελών κυκλοφορίας προτείνεται για τα παλιά αυτοκίνητα, κυρίως αυτά πάνω από 2.000 ή 2.500 κυβικά. Στόχος να σταματήσει το φαινόμενο της… μαζικής κατάθεσης πινακίδων, το οποίο εκτός των άλλων “κόβει” και έσοδα από το κράτος…
Το ειδικό τέλος δακτυλίου, που θα επιβάλλεται σε όσους έχουν παλιά αυτοκίνητα και κινούνται στον “μικρό δακτύλιο”. Συγκεκριμένα θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη. Δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Το κόστος του τέλους δακτυλίου βάσει της οδηγίας ρύπων στην οποία ανήκει κάθε αυτοκίνητο. Θα ανέρχεται από 20€ έως 70€ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά ίσως φτάσει και τα 350€. Αν τελικά αποφασιστεί να επιβληθεί ο ειδικός φόρος δακτυλίου, η κυβέρνηση ελπίζει να βάλει στα κρατικά ταμεία 100. Εκατομμύρια ευρώ!
Πηγή: εφημερίδα Το Έθνος