Σε παλαιότερες εποχές, οι γονείς της κοπέλας συμφωνούσαν με εκείνους του γαμπρού και το ζευγάρι ξεκινούσε το «φλερτ» μετά τον γάμο. Αργότερα, όταν οι άνθρωποι διασκέδαζαν σε κοινούς τόπους, άρχισαν να ερωτεύονται. Λουλούδια, ποιήματα, καλές ατάκες, στυλ, όλα μετρούσαν για να αναπτυχθεί το ερωτικό φίλτρο.
Στη σύγχρονη εποχή, το φλερτ μεταξύ ανδρών και γυναικών, ή και ατόμων του ίδιου φύλου, αποκτά μία άλλη, πιο… high tech διάσταση. Πλέον, ένα μεγάλο ποσοστό των ζευγαριών, ξεκινά τη σχέση του μέσω… γραπτών μηνυμάτων, καθώς τα προηγμένα κινητά τηλέφωνα προσφέρουν άπειρες δυνατότητες επικοινωνίας.
Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε, εκτός των παραδοσιακών τρόπων που αναφέραμε, οι οποίοι παραμένουν στη λίστα των παραγόντων που επηρεάζουν το φλερτ, το στοιχείο που προστίθεται και δη δυναμικά στο πεδίο του… έρωτα, είναι η τέχνη του… μηνύματος. Ακόμη περισσότερο, το αν δύο άνθρωποι ταιριάζουν στον τρόπο γραφής και επικοινωνίας μέσω μηνυμάτων, καθώς ένα ικανό ποσοστό έλκεται πλέον από τη… γραπτή ατάκα, το ύφος του μηνύματος, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την εξωτερική εμφάνιση και το γενικότερο χαρακτήρα του άλλου ατόμου.
Ψυχολόγοι του πανεπιστημίου Pace στη Νέα Υόρκη, μελέτησαν τη συμπεριφορά 205 Αμερικανών ηλικίας από 18 έως 29 ετών. Μελέτησαν το επίπεδο της συζήτησης που είχαν μέσω κινητού, τον τρόπο επικοινωνίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός, κάνοντας μία σύγκριση για το ποσοστό που που επηρεάζει την ανάπτυξη του φλερτ μεταξύ τους.
Η διαπίστωση ήταν ότι άτομα που παρουσίαζαν ομοιότητες στον τρόπο γραφής και έκφρασης, ήρθαν πολύ κοντά και ανέπτυξαν σχέσεις. Αν και το ποσοστό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν σαφώς μεγαλύτερο, ανάλογα αποτελέσματα παρουσίασαν και οι άντρες.
Οι ερευνητές πάντως, δήλωσαν ότι αυτό ήταν ένα πρώτο δείγμα και ότι για να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα, θα πρέπει η έρευνα να συνεχιστεί και δη σε μεγαλύτερο δείγμα, ώστε τα ποσοστά να είναι περισσότερο αξιόπιστα.