Τέμπη: Μυστήριο η έκρηξη και η φωτιά στο τρένο μετά τη σύγκρουση- Οι πληροφορίες για το πόρισμα του ΕΜΠ

Lamianow.gr
By Lamianow.gr 6 Comments
4 Min Read

Από τι προήλθε η έκρηξη και η μεγάλη φωτιά στα 2 τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη; Τι προκάλεσε τη φωτιά, που οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 5 από τα θύματα της τραγωδίας, που αποδεδειγμένα έχασαν τη ζωή τους όχι από τη σύγκρουση, αλλά από την πυρκαγιά; Υπήρχε παράνομο φορτίο?

Τα ερωτήματα αυτά είναι καίρια και αναμένουν απαντήσεις, αλλά μέχρι στιγμής πειστική εξήγηση δεν έχε δοθεί και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι έρευνες που αναμένονται, δεν θα δώσουν δυστυχώς, οριστική απάντηση. Αυτό που φαίνεται σύμφωνα με τις πληροφορίες να διευκρινίζει πάντως η μελέτη του ΕΜΠ είναι ότι η αρχική εξήγηση για τη φωτιά- από πλευράς κυβέρνησης και αρχών- ότι δηλαδή προκλήθηκε από τα έλαια σιλικόνης δεν ισχύει. Αλλά δεν υπάρχει οριστική απάντηση για το πώς και το γιατί ξέσπασε πυρκαγιά και προκλήθηκε το μανιτάρι που βλέπουμε στα πλάνα του βίντεο που κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας. Αναμένεται όμως και η ανάλυση εργαστηρίου στη Γάνδη του Βελγίου για την οποία δεν υπάρχουν πληροφορίες για τα συμπεράσματα.

Στο μεταξύ σημαντικά ευρήματα περιλαμβάνει το πολυσέλιδο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το δυστύχημα των Τεμπώντο οποίο, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, πρόκειται να παρουσιαστεί στις 28 Φεβρουαρίου.

Στο πόρισμα θα περιλαμβάνονται σοβαρές συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ, την Hellenic Train, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ήδη από τη Δευτέρα έχουν αρχίσει να καλούνται στα γραφεία του οργανισμού εκπρόσωποι των φορέων που έχουν ανάμειξη στο δυστύχημα, προκειμένου να παράσχουν εξηγήσεις αφού λάβουν γνώση προσχεδίου του τελικού πορίσματος.

- Advertisement -

H ίδρυση του οργανισμού προβλέφθηκε με νόμο που ψηφίστηκε στις αρχές του 2023, λίγο πριν από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, και ο οργανισμός ξεκίνησε να λειτουργεί στα τέλη του ίδιου έτους.

-Advertisement-

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ διατυπώνει πέντε συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ, δύο συστάσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, δύο προς την Hellenic Train, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ακόμη και προς τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Στη διάρκεια της έρευνας, μάλιστα, προχώρησε στην έκδοση –τον Ιούνιο– μιας κατεπείγουσας οδηγίας ασφαλείας προς τον ΟΣΕ, ζητώντας την “εφαρμογή ασφαλούς μεθοδολογίας για την επικοινωνία μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών”. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ο ΟΣΕ δεν έχει ακόμη υιοθετήσει τη σχετική σύσταση.

Ερευνητές του ΕΜΠ καταλήγουν εξάλλου στο συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά δεν προκλήθηκε από ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης που βρίσκονται στις μηχανές των τρένων.Στο τελικό πόρισμα, πάντως, δεν έχουν ακόμη ενσωματωθεί τα ευρήματα της έρευνας που αφορά τα αίτια της έκρηξης και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Οι ερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ περιμένουν την έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για το συγκεκριμένο θέμα, όπως και το πόρισμα εργαστηρίου στη Γάνδη. Πρόκειται για εργαστήριο που διεξάγει παράλληλη έρευνα για τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς κατόπιν αιτήματος του οργανισμού, με βάση τις φωτογραφίες και τα βίντεο της πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Τα δύο πορίσματα εκτιμάται πως θα έχουν ενσωματωθεί στο τελικό κείμενο συμπερασμάτων μέχρι τη δημόσια παρουσίασή του, στα τέλη Φεβρουαρίου.

thetoc.gr

Share This Article
6 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *