Τέμπη: Επιστολή από το 2020, που ενημέρωνε τον Πρωθυπουργό για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, δημοσιοποίησε διωκόμενο πρώην στέλεχος του ΟΣΕ

LamiaNow News Add a Comment
5 Min Read

Σε πλήρη γνώση και του Μεγάρου Μαξίμου φαίνεται ότι ήταν η κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου και οι στρεβλώσεις στη λειτουργία και τη διοίκησή του ήδη από το καλοκαίρι του 2020, περίπου τρία χρόνια πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Αυτό προκύπτει από την εμπιστευτική  επιστολή που είχε στείλει στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ελάχιστες ημέρες μετά είχε υποβάλει την παραίτησή του, αφήνοντας ήδη από τότε σαφείς αιχμές για τη μηδενική συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκείνη την εποχή και τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή.

Καταγγέλλει απαράδεκτες μεθοδεύσεις

Ο κ. Σπηλιόπουλος, στην επιστολή του, τμήματα της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα με αφορμή την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του από τον εφέτη ανακριτή που διερευνά την τραγωδία των Τεμπών, κάνει λόγο για «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και για «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» εναντίον του καταγγέλλοντας πως όλα αυτά ήταν γνωστά στο αρμόδιο υπουργείο.

Ταυτοχρόνως από την επιστολή προκύπτει ότι για το ζήτημα των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο ο ίδιος είχε ενημερώσει εκείνη την περίοδο και τον τότε διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου, Γρηγόρη Δημητριάδη.

Τι αναφέρει η επιστολή στον πρωθυπουργό

Συγκεκριμένα, ο πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ (ο οποίος στο παρελθόν είχε διατελέσει και επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό: «Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.

Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.

Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού».

Στην ίδια επιστολή ο κ. Σπηλιόπουλος που βρέθηκε στο τιμόνι του Οργανισμού για διάστημα 7 μηνών, από τις αρχές Νοεμβρίου του 2019 έως τις 3 Ιουνίου του 2020 οπότε και είχε υποβάλει την παραίτηση του, επεσήμαινε ακόμα ότι «ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω».

Κλείνοντας την επιστολή ανέφερε πως η ευθύνη που απορρέει από τη θέση, την οποία κατείχε ήταν μεγάλη και ως εκ τούτου «δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις». Ρωτούσε μάλιστα τον Πρωθυπουργό εάν πρέπει να συνεχίσει στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ και αν είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαν αναπτύξει.

«Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:

  • την στήριξη στο πρόσωπο μου
  • αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης
  • την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο
  • την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ».

Η δίωξη στον Σπηλιόπουλο

Σήμερα έξι μήνες μετά το χειρότερο δυστύχημα στη σιδηροδρομική ιστορία της Ελλάδας, είναι πλέον γνωστό στο σύνολο της κοινής γνώμης ότι ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε για χρόνια χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία. Η σύμβαση 717, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στερούσε τις συνθήκες ασφαλείας σε επιβάτες και εργαζομένους του σιδηροδρόμου κι αυτό δεν ήταν άγνωστο ούτε στο υπουργείο, ούτε και στις διοικήσεις των φορέων. Αλλωστε πλέον το σύνολο των πορισμάτων για την τραγωδία των Τεμπών καταλήγουν σε ένα βασικό συμπέρασμα: στην εικόνα απόλυτης διάλυσης του σιδηροδρόμου και την απουσία κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας, τα οποία, εάν λειτουργούσαν, θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα.

Η απόδοση των ευθυνών για την απουσία αυτών των συστημάτων, αποτελούν και έναν από τους λόγους της ποινικής δίωξης που άσκησε ο εφέτης ανακριτής που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών, σε τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ, ένα εκ των οποίων είναι και ο κ. Σπηλιόπουλος. Οι διώξεις αφορούν δύο πρώην προέδρους και διευθύνοντες σύμβουλους του ΟΣΕ, έναν πρώην διευθύνοντα σύμβουλο και ένα εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ. Οι τέσσερεις κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Οι διώξεις σχετίζονται και με τη μη διασφάλιση συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας, όπως το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R και το συστήματα σηματοδότησης.

ethnos.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version