-Tρολ – Στην πραγματικότητα πρόκειται για μυθικά πλάσματα της νορβηγικής μυθολογίας
Στη γλώσσα του Διαδικτύου η λέξη τρολ (troll) περιγράφει κάποιον χρήστη του Ίντερνετ με πονηρά προκλητικές, σκόπιμα ανόητες ή επιτηδευμένα εκτός θέματος θέσεις και απόψεις σε μία online ανοιχτή κοινότητα, με πρωταρχική πρόθεση να προκαλέσει και να ερεθίσει άλλους χρήστες ή με κάθε τρόπο να επιφέρει διαταραχή σε μια διαδικτυακή συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα και να πετύχει μια αλυσίδα αντιδράσεων από άλλους χρήστες. Η συμπεριφορά αυτή που λέγεται τρολάρισμα (trolling) πολλές φορές συνοδεύεται από αμφιλεγόμενη διαμάχη των υπολοίπων περί του σκοπού του…
-Τα προεκλογικά τρολς-
Η εποχή όπου οι υποψήφιοι των εκλογών ακολουθούσαν το σύστημα πόρτα-πόρτα ανήκει πλέον στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Έτσι οι επισκέψεις τους στα σπίτια των ψηφοφόρων περιορίστηκαν στο ελάχιστο. Ευτυχώς. Η εποχή της επικοινωνίας και τα social media είναι πλέον το νέο λαμπρό πεδίο δόξας των υποψηφίων για να προβληθούν και ταυτόχρονα να κατατροπώσουν τον αντίπαλο, μην αφήνοντας σε χλωρό κλαρί κάθε προσπάθεια ανάδειξης του έργου του. Τα τρολς σε ρόλο πιστού στρατιώτη ρίχνονται στον αγώνα της πολιτικής επιβίωσης του εκλεκτού τους υποψήφιου, “πυροβολώντας” σχόλια κατά ριπάς κάτω από αναρτήσεις, φωτογραφίες, άρθρα κτλ. Tα πολιτικά πρόσωπα τους χρησιμοποιούν για να λοιδορούν τους αντιπάλους τους, αλλά και σε ρόλο αμυντικό όταν οι αντίπαλοί τους, λοιδορούν τους ιδίους.
-Τα τρολάκια τα Λαμιώτικα είναι αλλιώτικα…-
Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους νεωτερισμούς έτσι και με την τρολιά, άργησε πολύ να φτάσει στο “χωριό” μας. Αναλύοντας δε το προφίλ τους καταλήγουμε στα εξής:
Eίναι ερασιτέχνες. Μπορεί στα κομματικά επιτελεία και στην κεντρική πολιτική σκηνή τα τρολς να είναι επαγγελματίες που επ’ αμοιβή αναλαμβάνουν να οργώσουν το διαδίκτυο προκειμένου να φέρουν εις πέρας το έργο τους, στη Λαμία, ρόλο τρολ, αναλαμβάνουν φίλοι, συγγενείς και άτομα του στενού περιβάλλοντος του εκάστοτε υποψηφίου. Σπανίως μεταξύ των ατόμων αυτών παρουσιάζεται ταλαντούχο τρολ. Η πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι μετρίου γνωστικού επιπέδου γεγονός που περιορίζει την αποτελεσματικότητα τους. Ουσιαστικά, το οπλοστάσιο τους σε επιχειρήματα είναι περιορισμένο. Ακολουθούν έναν “μπούσουλα” και σπανίως αναπτύσσουν δομημένο λόγο. Κάτω από κάθε θέμα επαναλαμβάνονται οι ίδιες ατάκες, τα ίδια αναμασημένα επιχειρήματα, ή τα ίδια κακαντρεχή ή αποθεωτικά σχόλια χωρίς καμία εναλλαγή και φαντασία. Γεγονός που καθιστά τα τρολς προβλέψιμα και βαρετά…
Στη Λαμία είμαστε μια μικρή μικρή κοινωνία. Λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Τι λοιπόν και αν τα τρολς ανοίγουν συνεχώς νέους λογαριασμούς στα social media, τι και αν αλλάζουν ονόματα και εικόνες προφίλ; Το χαρακτηριστικό τους ύφος, οι ατάκες τους και ο τρόπος γραφής τους παραμένει σταθερά ο ίδιος. Τους αναγνωρίζουμε πλέον και με κλειστά μάτια. Δεν χρειάζεται να μασήσουμε δάφνες και να υποδυθούμε την Πυθία για να μαντέψουμε πολλές φορές πριν από το ίδιο το τρολ, το σχόλιο που θα ακολουθήσει. Απελπιστικά αναγνωρίσιμοι… Δεν είναι καλοί γνώστες της τεχνολογίας. Εν ολίγοις, θέλει το τρολ να κρυφτεί και η IP δεν το αφήνει. Ίσως πριν την ανάληψη των καθηκόντων τους οι τρολίστες των υποψηφίων θα έπρεπε να περνούν από μια βασική εκπαίδευση παίρνοντας χρήσιμες πληροφορίες όπως “Οσα ονόματα και αν αλλάξουμε στα σχόλια ενός θέματος η ταυτότητα μας αφήνει ίχνη που μας προδίδουν ότι είμαστε ένα και το αυτό άτομο”. Συμπερασματικά λοιπόν, η έλλειψη ιντερνετικής παιδείας, τους εκθέτει…
-Πόσα τρολς φέρνουν την άνοιξη;-
Μπορούν τα τρολς να ενισχύσουν εν τέλει τον αγώνα του υποψηφίου; Θα μπορούσαμε να απαντήσουμε ναι. Αλλά με την προυπόθεση ότι οι άνθρωποι πίσω από το πληκτρολόγιο είναι σε θέση να υποστηρίξουν την επικοινωνιακή στρατηγική του υποψηφίου που εξ-υπηρετούν. Το καλό το τρολ πρέπει να διαθέτει επίπεδο, χιούμορ, να στροφάρει, να ξέρει από πολιτική και να έχει άποψη. Διαφορετικά θα περιοριστεί στο να αναπαράγει την ίδια καραμέλα ή στα τυπικά “ούστ” “τελείωσες” “μετράμε μέρες” στον αντίπαλο και “μπράβο” “πολλά συγχαρητήρια” “είσαι θεός” στον εκλεκτό της καρδιάς του… και θα κερδίσει μια περίοπτη θέση στην πολυπληθή κατηγορία “Οι Γραφικοί”.
Μπήκαν τα γίδια στο μαντρι
Προς Ατχ όντως εντελώς άκυρο το σχόλιο σου έχεις γίνει πιο γραφικός και απο τη σαντορίνη…μας κάνεις να γελάμε τρολάκι να σαι καλά!!!
@Προς ΑΝΤΙΤΡΟΛ: εντελώς άκυρο σχόλιο. Αυτός που γράφει για τον γιγαντούλη του 9%, που μπορεί να είσαι και εσύ για να αντιδράς έτσι, πραγματικά έχει γίνει η μασκότ του site αυτού.
Προς μμ και εμείς έχουμε βαρεθεί το τρόλ του κοντού που μόλις του θίξουν το πουλέν του σεληνιάζεται και γράφει πάντα με τον ίδιο τρόπο (έχουν τα χέρια τους καθαρά , τακτοποίησαν τα οικονομικά , δεν φάγανε απο ΔΗΠΕΘΕ και ανακύκλωση, έχουν την πόλη καθαρή και το θεικό νίκο προχώρα…)
Οπότε άκυρο φίλε μμ το σχόλιο σου γιατί και εσύ τρόλ είσαι και μάλιστα χειρότερο.
Με αφορμή το εύστοχο κείμενό σας, να πούμε, ότι έχουμε βαρεθεί εδώ μέσα αυτόν που, μόλις δει άρθρο για τοn Σταυρογιάννη, σεληνιάζεται και γράφει πάντα με τον ίδιο τρόπο (”ο γιγαντούλης του 9%, η αρραβωνιάρα κλπ”).
Υποψήφιοι αυτή η μάστιγα…..
σε παραθαλάσσια πόλη αγοράζει από Λαμία αγαθά που τα κάνει χορηγία στην πόλη του, το γελοίο της ιστορίας είναι ότι ο δικός του δήμος έχει τρία μαγαζιά που εμπορεύονται τα ίδια αγαθά.
Δεν είναι ικανοί να υποστηρίξουν το δήμο τους αλλά ζητούν τον ψήφο τους…
Πιο επίκαιρο πεθαίνεις. Γεμίσαμε ερασιτέχνες… τρόλερ. Κοπιάστε για κανά ιδιαίτερο γατάκια.
Ωραίο αρθρο.Θατο ζηλευε και ο Αλέκος ο πρώην επιπλοποιός,ο ουραγός του trolling.