Τονωτική ένεση εκατοντάδων δισ. δολαρίων, μισθοί και φορολογικά έσοδα δεκάδων δισ. δολαρίων και πάνω από ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας προσφέρει η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, μέσω σιδηροδρόμων, στις ΗΠΑ.
Σε μια εποχή που χώρες του ανεπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου έχουν παραμελήσει τη συντήρηση και την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών δικτύων τους, έρευνα του Πανεπιστημίου Τουσόν δείχνει ότι ένας από τους διαχρονικότερους τρόπους μεταφοράς στον σύγχρονο κόσμο εξακολουθεί να συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομιών.
Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας Politico, οι σιδηρόδρομοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεισέφεραν στην ανάπτυξη των ΗΠΑ 274 δισ. δολ. και στήριξαν 1,5 εκατ. θέσεις εργασίας στη διάρκεια του 2014. Σε αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνονται μισθοί 88 δισ. δολ. και φορολογικά έσοδα 33 δισ. δολαρίων. Τα σχέδια επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου έχουν βοηθήσει περιοχές που θεωρούνταν σίγουρο ότι θα παραμείνουν επ’ άπειρον στάσιμες οικονομικά. Περιοχές που βρίσκονται στην έρημο, όπως το Νιου Μέξικο, η 47η πολιτεία των ΗΠΑ, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Εξίσου ωφελημένες είναι μεγάλες πόλεις, όπως το Σικάγο, ενώ η Νότια Φλόριντα έχει μετατραπεί σε κόμβο για την παγκόσμια οικονομία, λόγω των παροχών που προσφέρονται από το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής.
H Union Pacific, η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία των ΗΠΑ, υπολογίζει ότι ο τερματικός σταθμός Σάντα Τερέζα στο Νιου Μέξικο ενίσχυσε την οικονομία της περιοχής με 470 εκατ. δολ., μόνο κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Το κόστος κατασκευής ανήλθε στα 400 εκατ. και δημιουργήθηκαν 1.600 θέσεις εργασίας. Σήμερα, μόλις ολοκληρωθεί ο τερματικός σταθμός, θα δημιουργηθούν 600 μόνιμες θέσεις εργασίας σε μια πόλη που έχει 4.200 κατοίκους. Επιπροσθέτως, έχουν δημιουργηθεί δεκάδες νέες επιχειρήσεις λόγω του τερματικού σταθμού, από εστιατόρια μέχρι εταιρείες για την επισκευή των τρένων και των σιδηροτροχιών.
«Οι επενδύσεις στους σιδηροδρόμους από τον ιδιωτικό κλάδο έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», σχολίασε ο Τζον Μπαρέλα, πρώην γραμματέας οικονομικής ανάπτυξης στην πολιτεία του Νιου Μέξικο. «Εστειλε το μήνυμα στον κόσμο ότι ο τερματικός σταθμός Σάντα Τερέζα είναι στρατηγικό σημείο και πιθανώς σημαντικό κομμάτι του διασυνοριακού εμπορίου», πρόσθεσε ο ίδιος.
Μια άλλη εταιρεία, η Metra, στο Σικάγο, πραγματοποιεί πάνω από 750 επιβατικά δρομολόγια σε ένα δίκτυο 950 μιλίων. Παράλληλα, το σιδηροδρομικό δίκτυό της «φιλοξενεί» 500 τρένα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στη Νότια Φλόριντα, η PortMiami εγκατέστησε με τη Florida East Coast Railway σιδηροτροχιές 914 χλμ., επένδυση που επιτρέπει τη μεταφορά 225.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως.
πηγη-kathimerini.gr