Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων που λειτουργούν και πάλι

Νewsroom
By Νewsroom Add a Comment
8 Min Read

Τα εργοστάσια των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανοίγουν τις πύλες τους με λιγότερες βάρδιες, αυστηρά μέτρα υγιεινής και φυσικά πολύ μειωμένη παραγωγικότητα, στο πρώτο “crash test” με τον κορονοϊό.

Ήδη η παραγωγή τους έχει μειωθεί κατά περισσότερα από 2.000.000 περίπου οχήματα, ενώ περισσότερες από 26 εργάσιμες ημέρες κατά μέσο όρο, έμειναν κλειστά.

Τα παραπάνω στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), καταδεικνύουν μια τεράστια ύφεση του κλάδου, η οποία χρειάζεται άμεσα να αναστραφεί.

Με τη ζήτηση να έχει φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο πολλών δεκαετιών, η παραγωγή ξεκινά μεν, ωστόσο τα μέτρα τόνωσης της ζήτησης, μεταξύ αυτών η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, είναι πιο απαραίτητα παρά ποτέ. Ας δούμε όμως αλφαβητικά το πλάνο των μεγαλύτερων κατασκευαστών στην Ευρώπη για την επανέναρξη της λειτουργίας των εργοστασίων τους.

Audi

Το εργοστάσιο της γερμανικής μάρκας στο Γκιόρ της Ουγγαρίας ξεκίνησε με μόλις 100 άτομα και μια βάρδια την παραγωγή κινητήρων από τα μέσα Απριλίου. Στις 20 Απριλίου ξεκίνησε επίσης η παραγωγή στο Νέκαρσουλμ των Βρυξελλών, ενώ το εργοστάσιο στο Ίνγκολσταντ αναμένεται να βάλει εμπρός τις μηχανές του τη Δευτέρα στις 27 Απριλίου.

Σε όλα οι βάρδιες είναι λιγότερες, τα μέτρα υγιεινής πολύ αυστηρά και οι εργαζόμενοι τηρούν τις αποστάσεις τόσο στο χώρο εργασίας, όσο και στα διαλείμματα.

FCA

Η Fiat Chrysler Automobiles στοχεύει στην επανεκκίνηση της παραγωγής van στο εργοστάσιο κοινοπραξίας Sevel στην κεντρική Ιταλία στο 70% του κανονικού επιτοκίου, δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης στο Reuters την Πέμπτη.
Η FCA και τα συνδικάτα δήλωσαν την Τρίτη ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε να ανοίξει εκ νέου το εργοστάσιο, το οποίο είναι μια επιχείρηση με τον Γαλλικό Όμιλο PSA, στις 27 Απριλίου, μια εβδομάδα πριν από το τέλος του εθνικού αποκλεισμού που επέβαλε η Ρώμη.

Ford

Η πιο πρόσφατη ανακοίνωση της Ford κάνει λόγο για επανεκκίνηση των εργοστασίων της στην Ευρώπη το νωρίτερο στις 4 Μαΐου.

Όπως και οι περισσότερες εταιρείες, η Ford δεν έχει λόγο να περιμένει περισσότερο, καθώς πλέον οι ανταγωνιστές της ξεκινούν και πάλι, σταδιακά, την παραγωγική διαδικασία. Η Ford διαθέτει μονάδες παραγωγής στο Ενωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία, στην Ισπανία, στη Ρουμανία, στη Ρωσία και στην Τουρκία.

Hyundai

Μετά από 3 εβδομάδες διακοπής της παραγωγής, το εργοστάσιο της Hyundai στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας ξεκίνησε την παραγωγή του στις 14 Απριλίου. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, κατασκευάζεται και το Hyundai Kona Electric, το οποίο έχει μια εξαιρετική πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όπως και στις περισσότερες περιπτώσεις, για να τηρηθούν τα μέτρα αποστασιοποίησης στο Νοσόβιτσε εργάζονται μόνο δύο από τις τρεις βάρδιες, οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μάσκες και γάντια, τα διαλείμματα είναι κυλιόμενα και οι χώροι απολυμαίνονται πολλές φορές εντός του 24ώρου.

Jaguar/Land Rover

Η Jaguar Land Rover βρέθηκε στη δίνη της πανδημίας, τη στιγμή που λανσάρισε το πιο σημαντικό νέο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της, το νέο Defender. Εντωμεταξύ, η Κίνα έχει ανακάμψει και ζητά αυτοκίνητα, το οποία η βρετανική εταιρεία δεν μπορεί να παραδώσει, καθώς δεν έχει εργοστάσιο εκεί.

Έτσι αποφάσισε να ξαναρχίσει την παραγωγή στην Ευρώπη για να καλύψει τη ζήτηση της Κίνα, με το άνοιγμα του εργοστασίου της στη Σλοβακία, που κατασκευάζει το νέο Defender.

Mercedes

Η γερμανική μάρκα ξεκίνησε από τα μέσα Μαρτίου την σταδιακή λειτουργία κυρίως των εργοστασίων της που κατασκευάζουν κινητήρες και συστήματα μετάδοσης, σε μια βάρδια.

Μονάδα παραγωγής της Mercedes.

Από τις 20 Απριλίου η Mercedes ξεκίνησε επίσης τη λειτουργία ορισμένων εργοστασίων της με μια ή δύο βάρδιες και αυστηρά μέτρα αποστασιοποίησης, με πολύ λιγότερους εργαζόμενους.

Nissan

Η Nissan θα ξαναρχίσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη από τις 4 Μαΐου. Η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ισπανία έχει ανασταλεί από τις 13 Μαρτίου ενώ το εργοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο σταμάτησε στις 17 Μαρτίου.

Η Nissan τις τελευταίες εβδομάδες πραγματοποίησε εκτενείς εκτιμήσεις κινδύνου και συγκριτική αξιολόγηση με άλλους κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο για να εφαρμόσει μέτρα ασφαλείας.

Στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, όπου κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Qashqai, Juke και Leaf, τα νέα πρωτόκολλα θα δοκιμαστούν αυτήν την εβδομάδα από μόλις 50 υπαλλήλους στη μονάδα κατασκευής κινητήρων. Για την πλήρη λειτουργία του εργοστασίου όπου εργάζονται 6.000 άτομα, δεν έχει καθοριστεί ακόμη ημερομηνία.

Renault

Η Renault ξεκίνησε από τις 23 Απριλίου το σταδιακό άνοιγμα των εργοστασίων της στη Γαλλία, ξεκινώντας από τρία εργοστάσια κινητήρων και ανταλλακτικών με μόλις το ένα τέταρτο των εργαζομένων.

Η γαλλική μάρκα εφαρμόζει αυστηρά μέτρα ασφαλείας, όπως παρακολούθηση της θερμοκρασίας των εργαζομένων, χρήση προστατευτικού εξοπλισμού και επιπλέον καθαρισμός και απολύμανση όλων των επιφανειών σε καθημερινή βάση.

Η Renault διαθέτει εργοστάσια σε πολλές χώρες, όπως στην Ισπανία, την Πορτογαλία, το Μαρόκο και τη Ρωσία, στα οποία επίσης ξεκίνησε σταδιακά την παραγωγή, τηρώντας αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας.

Seat

Να ξεκινήσει και πάλι την παραγωγή στα εργοστάσιά της στις 27 Απριλίου σχεδιάζει η αυτοκινητοβιομηχανία Seat, στην Ισπανία.

Συγκεκριμένα, σχεδόν έξι εβδομάδες αφότου σταμάτησαν να λειτουργούν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η εταιρεία εκτιμά πως θα μπορούν οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν σταδιακά, εφαρμόζοντας αυστηρά μέτρα προφύλαξης. Σε αυτά περιλαμβάνεται η μάσκα και τα γάντια για όλους, λιγότερες και μικρότερες αριθμητικά βάρδιες, καθώς και μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των υπαλλήλων σε όλους τους χώρους.

Skoda

Η μάρκα ετοιμάζεται να συνεχίσει την παραγωγή της στα τσέχικα εργοστάσια στις 27 Απριλίου. Προκειμένου να παράσχει την καλύτερη δυνατή προστασία για να αποφευχθεί η μόλυνση των εργαζομένων από τον κορονοϊό, ενέκρινε ένα σύνολο ολοκληρωμένων μέτρων για όλους τους τομείς της παραγωγής.

Η λίστα ορίζει, για παράδειγμα, ότι όλοι οι υπάλληλοι φορούν μάσκα προσώπου κατά την είσοδό τους στο εργοστάσιο και ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της εργασίας. Κάθε βάρδια θα διαθέτειεπιπλέον χρόνο για τον καθαρισμό εργαλείων, τηλεφώνων και πληκτρολογίων, καθώς και τυχόν υλικών και επιφανειών. Επιπλέον, όλοι οι χώροι καθαρίζονται και απολυμαίνονται καθημερινά. Το προσωπικό παραγωγής θα εργάζεται σε μικρότερες ομάδες.

Toyota

Στις 22 Απριλίου η Toyota άνοιξε τις μονάδες παραγωγής που διατηρεί στην Ευρώπη, αρχικά αυτές στην Γαλλία και στην Πολωνία. Το πλάνο τους λέει ότι δεν θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στο 100% τους και μέσα στις μονάδες παραγωγής θα βρίσκεται σημαντικά μικρότερος αριθμός ατόμων για αρχή, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Επίσης, θα παίρνουν μέτρα ασφαλείας όπως χρήση μασκών, γαντιών και όλου του προβλεπόμενου εξοπλισμού. Τα εργοστάσια που «θα πάρουν μπροστά» έχουν μεγάλη σημασία για τη μάρκα, καθώς δεν εξυπηρετούν μόνο την ευρωπαϊκή αγορά.

Volkswagen

Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Ζβικάου ξεκίνησε σταδιακά την παραγωγή των ηλεκτρικών ID.3 από την Πέμπτη 23 Απριλίου, αρχικά με μειωμένη παραγωγή και σημαντικά βραδύτερους χρόνους. Πρόκειται για το πρώτο της μάρκας που επανεκκινεί, λαμβάνοντας πρόσθετα μέτρα για την προστασία της υγείας του εργατικού δυναμικού.

To εργοστάσιο της VW στο Τσβίκαου της Γερμανίας.

Τη Δευτέρα 27 Απριλίου ξεκινούν σταδιακά τη λειτουργία τους και τα εργοστάσια στη Δρέσδη, στο Βόλφσμπρουγκ, στο Έμντεν και στο Ανόβερο.

Volvo

Λόγω των ελάχιστων μέτρων απαγόρευσης στη Σουηδία, το εργοστάσιο της μάρκας στο Γκέτεμποργκ έκλεισε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, λόγω κυρίως έλλειψης ζήτησης, ενώ ξεκίνησε και πάλι τη λειτουργία του στις 20 Απριλίου.

Αντίθετα, το εργοστάσιο του Βελγίου έμεινε κλειστό επί εβδομάδες και ξεκίνησε σταδιακά τη λειτουργία του από τις 20 Απριλίου επίσης.

πηγή: gazzetta.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *