Όταν οι ευθύνες διογκώνονται και ο ανταγωνισμός τείνει να γίνει ασφυκτικός, η ευημερία
μιας επιχείρησης είναι ταλαντευόμενη, και το ίδιο ισχύει για τα μέλη αυτής, με το ένα να
επηρεάζει άμεσα το άλλο.
Ο επικεφαλής της επιχείρησης αλλά και οι εργαζόμενοι, ενδέχεται να δεχτούν ισχυρές
πιέσεις με αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητάς τους.
Τότε, ο κύριος αρμόδιος (δηλαδή ο επιχειρηματίας) θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο
είτε της πρόσληψης και εκπαίδευσης νέων υπαλλήλων για τους τομείς στους οποίους
αυτό είναι εφικτό, είτε να στραφεί προς τρίτους, εξειδικευμένα πρόσωπα και ομάδες
στην στήριξη επιχειρήσεων στο business4extroversion.gr, που είναι σε θέση είτε να συμβουλέψουν κατάλληλα και να δώσουν κατευθυντήριες εντολές, είτε να αναλάβουν να
αναπτύξουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές ενίσχυσης στα απαιτούμενα πεδία.
Σε ένα πιο γενικό πλαίσιο, πριν εμφανιστούν μικρά εμπόδια και παγίδες, υπάρχει μια
άτυπη λίστα στρατηγικών, οι οποίες συνίστανται να υιοθετηθούν από τα πρώτα βήματα
ακόμη, για την επίτευξη γραμμικής ανοδικής πορείας και την ελαχιστοποίηση των
ανεπιθύμητων καταστάσεων. Έτσι:
- Στοχοθέτηση
Θέστε εξαρχής στόχους που ακολοθούν το επιχειρηματικό ακρωνύμιο SMART:
Συγκεκριμένους (Specific), Μετρήσιμους(Measurable), Επιτεύξιμους(Achievable),
Σχετικούς(Relevant), Χρονικά Ορισμένου(Time-Bound). Ίσως να ακούγεται τετριμμένο,
αλλά υπάρχει λόγος που το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι τόσο ευρέως διαδεδομένο αλλά
και διαχρονικό. Η στόχοι αυτοί θα αποτελέσουν το χάρτη πορείας σας, μια πορεία που
άλλοτε θα παραμένει ευθυγραμμισμέη και άλλοτε θα αναπροσαρμόζεται με βάση τις
μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς. - Σημείο Διαφοροποίησης
Όπως ήδη αναφέραμε, ο ανταγωνισμός της αγοράς, είναι ένα πολύ κύριο συστατικό
στην πιθανή επιτυχία μιας επιχειρηματικής ιδέας και ανέλιξης. Έτσι, είναι απαραίτητο
αφού μελετήσετε την αγορά, να προσφέρετε μια μοναδική πρόταση, να προσδιορίσετε τι
είναι αυτό που σας ξεχωρίζει και γιατί θα έπρεπε κάποιος να επιλέξει εσάς. - Παρακολούθηση και Προσαρμοστικότητα
Οι βασικοί δείκτες απόδοσης, γνωστοί ως KPI, είναι το απαραίτητο εργαλείο ώστε να
έχετε γνώση για το και κατά πόσο συμπορεύονται οι στόχοι που έχουν τεθεί, με τα
αποτελέσματα που όντως επιτυγχάνονται. Αποφάσεις για τη βελτίωση, δεν μπορούν να
παρθούν χωρίς την αξιολόγηση της απόδοσης.
Το κομμάτι της βελτίωσης, απαιτεί ταυτόχρονα μια νοοτροπία συνεχούς μάθησης και
ενθάρρυνσης για αυτήν και τη δεκτικότητα σε νέες ιδέες, ταυτόχρονα με τις νέες τάσεις
και τις απρόσμενες αλλαγές. - Σχέσεις με το κοινό
Τέλος, δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί η σπουδαιότητα της επένδυσης υγειών και
σταθερών σχέσεων με τους πελάτες, είτε αυτοί είναι ιδιώτες είτε άλλες επιχειρήσεις. Η
ενεργός ακρόαση, άμεση και προσωποποιημένη βοήθεια, υποστήριξη και επίλυση
προβλημάτων, η αποδοχή κριτικής αλλά και από τη δική σας μεριά η έκφραση
ευγνωμοσύνης, αποτελούν βασικά συστατικά για την ανάπτυξη μιας ισχυρής σχέσης,
αλλά και την απόκτηση φήμης ως μιας επιχείρηση που επενδύει ουσιαστικά στις σχέσεις
με του πελάτες της.