Στα 80 ευρώ αυξάνεται η επιδότηση στη βενζίνη στην ηπειρωτική Ελλάδα για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου – Επισπεύδεται η επιστροφή του ΕΦΚ για το αγροτικό πετρέλαιο – Στα 315 εκατ. ευρώ το συνολικό κόστος του «Fuel Pass 2»
Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα καύσιμα, με το ενισχυμένο Fuel Pass που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εξειδίκευσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.
Η ενίσχυση απευθύνεται σε 3,1 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς, όπως ανακοινώθηκε, επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Εξειδίκευση των νέων παρεμβάσεων της Κυβέρνησης για τα καύσιμα
Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις του υπουργού Οικονομικών:
– Παρεμμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
– Στο πλαίσιο αυτό:
1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Αφορά σε φυσικά πρόσωπα με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ.
Η επιδότηση απομειώνει τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ και ρίχνει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ, το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη βενζίνη ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.
2. Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
Το συνολικό κόστος του «Fuel Pass 2» ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αναλυτικά η νέα επιδότηση στα καύσιμα
Με το «Fuel Pass 2» η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης:
– Για τα ΙΧ ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, για πληρωμή στην αντλία.
– Για τις μοτοσικλέτες ανεβαίνει από τα 35 στα 60 ευρώ.
– Στα νησιά στα 100 ευρώ τώρα, αντί 55 ευρώ μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα στα νησιά 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 ευρώ που ήταν πριν.
– Για το diesel η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, είπε από την πλευρά του: «Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλασξη και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολοιγισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ. Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα. Κάναμε μεταρρυθμίσεις, παρά τις κρίσεις και έχουμε σήμερα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που τον διαθέτουμε στους πολίτες με σύνεση».
protothema.gr