Spiegel: Θραύση κάνει στην Ελλάδα το ναρκωτικό σίσα -Φτηνό και επικίνδυνο

Μαίρη Μαλισιόβα
By Μαίρη Μαλισιόβα Tags: Add a Comment
2 Min Read

 

«Μπρος από κάδο με σκουπίδια σε απόκεντρο δρόμο κάθεται ένα άνδρας ξεδοντιασμένος. Το πρόσωπό του είναι ωχρό και αποστεωμένο. Οι άνθρωποι περνούν από μπροστά του, όμως ο άστεγος, που μοιάζει με 60, αλλά είναι μάλλον μικρότερος, ούτε καν τους βλέπει. Τα γυάλινα μάτια του είναι καρφωμένα στα χέρια του, στη δόση, είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων», περιγράφουν οι δύο ρεπόρτερ του Spiegel, στο πολυσέλιδο αφιέρωμα για την εξάπλωση του ναρκωτικού σίσα στην Ελλάδα.

-Advertisement-

Φτιάχνουν σίσα σε παράνομα εργαστήρια, από μπαταρίες
Είναι σκηνές που οι Αθηναίοι έχουν συναντήσει πολλές φορές στους δρόμους της πρωτεύουσας, γιατί γίνεται όλο και περισσότερο χρήση του συγκεκριμένου ναρκωτικού, δηλώνει στο Spiegel ο Κωνσταντίνος Κοκκώλης, ψυχίατρος και διευθυντής εφαρμογής προγραμμάτων του ΟΚΑΝΑ. «Πόσοι πεθαίνουν από χρήση σίσα, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας το 2017 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 14.462 περιπτώσεις βαριά τοξικοεξαρτημένων από οπιούχα», αναφέρει το δημοσίευμα.

«Το συνθετικό ναρκωτικό παρασκευάζεται στην Ελλάδα, σε παράνομα εργαστήρια. Κύριο συστατικό του η κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη μαζί με άλλες φτηνές και άκρως τοξικές ουσίες. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν άπειρες συνταγές με άλλες ουσίες, όπως οξέα από μπαταρίες ή λάδι αυτοκινήτων», γράφει το Spiegel για το σίσα.

- Advertisement -

Σίσα, το ναρκωτικό της κρίσης
«Ακριβώς επειδή η παρασκευή του είναι τόσο φτηνή, εξηγείται και η φτηνή τιμή του. Γι’ αυτό, κάνουν χρήση άνθρωποι στο περιθώριο της κοινωνίας, πρόσφυγες και άστεγοι, άνθρωποι που δεν έχουν να χάσουν τίποτα πια και θέλουν να ζήσουν ένα “μικρό ταξίδι” για λίγα λεφτά», αναφέρει ακόμη το δημοσίευμα. Ο Μιχάλης Μυλωνάς, υπεύθυνος προγραμμάτων ΚΕΘΕΑ ΕΞΕΛΙΞΙΣ υποστηρίζει ότι υπάρχει άμεση σύνδεση ανάμεσα στην αύξηση χρήσης σίσα και της δημοσιονομικής κρίσης στην Ελλάδα, γιατί το ναρκωτικό, όπως υποστηρίζει, εξαπλώθηκε στην αγορά το 2010 και 2011, στην αρχή της κρίσης, όταν όλο και περισσότεροι άνθρωποι έπεφταν στη φτώχεια. «Το ότι οι περισσότεροι χρήστες είναι άστεγοι επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία» επισημαίνει το Spiegel.

Πηγή: iefimerida.gr

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *