Σιδηροδρομικά έργα 4 δισ. ευρώ: Πότε και με ποια διαδικασία θα δημοπρατηθούν

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
4 Min Read

Μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέσουν την Ελλάδα με την Ευρώπη και τα κύρια λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και έργα ηλεκτροκίνησης θα ξεκινήσουν σε μερικές μέρες από την ΕΡΓΟΣΕ.

-Advertisement-

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της εταιρείας, έξι μεγάλοι διαγωνισμοί, που θα δημοπρατηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, και τέσσερα έργα που θα τρέξουν για να αναβαθμιστούν περαιτέρω σιδηροδρομικά τμήματα συνθέτουν το παζλ των έργων νέας γενιάς που τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της ΕΡΓΟΣΕ.

Τα έργα που θα δημοπρατηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι:

  • Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί-Λαύριο.
  • Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το σιδηροδρομικό δίκτυο με το λιμάνι της Ραφήνας.
  • Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Ρίο-Πάτρα,
  • Η σύνδεση του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο.
  • Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης και η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης.

Το κόστος για αυτά τα έργα έχει υπολογιστεί σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα έργα θα έχουν χαρακτηριστικά σύνθετου διαγωνισμού. Θα ξεκινήσουν με την κατάθεση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετέχουν στην διαμόρφωση του φυσικού αντικειμένου και ο ανάδοχος θα προκύπτει από προσφορές βάσει ενός μειοδοτικού συστήματος.

- Advertisement -

Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξείται να ξεπεραστούν τα δομικά προβλήματα που βλέπουμε συχνά στις δημόσιες συμβάσεις και να τρέξουν απρόσκοπτα τα έργα. Η χρηματοδότησή τους θα είναι, επίσης, ευέλικτη και θα μπορεί να βρίσκει ως πηγή το ΕΣΠΑ, το CEF ΙΙ ή κάποιο αναθεωρημένο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η επιλογή της μεθόδου του Ανταγωνιστικού Διαλόγου ως βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία, ήταν στρατηγική, καθώς πιστεύεται ότι προσφέρει μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων έναντι άλλων μεθόδων δημοπράτησης, που στο σύνολό τους επιτυγχάνουν την επιτάχυνση της υλοποίησης όλων των έργων.

Παράλληλα, θα τρέξουν διαγωνισμοί συμβούλων για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην γρηγορότερη ωρίμανση των έργων αυτών. Η ΕΡΓΟΣΕ φιλοδοξεί μέσω των διαγωνισμών αυτών να μπορέσει να ελέγξει αποτελεσματικότερα τα εν εξελίξει και μελλοντικά έργα σε συνεργασία με το καταρτισμένο προσωπικό που διαθέτει.

Σιδηροδρομικά έργα που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ

Συνολικά τα σιδηροδρομικά έργα που θα υλοποιηθούν ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ, καθώς θα δημοπρατηθούν και έργα μέσω ΕΣΠΑ, κόστους 700 εκατ. ευρώ. Τα έργα αφορούν στην αναβάθμιση τμημάτων του δικτύου της χώρας, σημαντικά για την βελτίωση της εύρυθμης λειτουργίας του σιδηροδρόμου και κυρίως της μεταφοράς εμπορευμάτων που δείχνει να έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες.

Τα έργα αυτά αποτελούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών. Μάλιστα, στην ΕΡΓΟΣΕ σημειώνουν πως τα έργα αυτά είναι ώριμα μελετητικά και το ένα πίσω από το άλλο θα οδεύουν προς υλοποίηση.

Στην Αθήνα το σημαντικότερο έργο είναι η κατασκευή της Β’ φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού, στην οποία περιλαμβάνεται και η υπόγεια σύνδεση με το Μετρό. Είναι ένα έργο κόστους 40 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό ολοκληρώνονται τα έργα αναβάθμισης του σταθμού.

Τα υπόλοιπα έργα

Στη Θεσσαλία τρέχει ο διαγωνισμός για την εργολαβία που αφορά στην ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση-τηλεπικοινωνίες στο τμήμα Λάρισα-Βόλος. Στο έργο με κόστος 71 εκατ. ευρώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της γραμμής Λατομείο-ΒΙΠΕ-Σ.Σ. Βόλου. Παράλληλα προετοιμάζεται η επαναδημοπράτηση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Στην περιοχή της Μακεδονίας έχουμε το σημαντικό έργο σηματοδότησης και ETCS στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, με συνολικό προϋπολογισμό 65 εκατ.ευρώ. Το έργο είναι σε διαγωνιστική φάση.

Στην περιοχή της Πελοποννήσου, έχουμε την επαναδημοπράτηση για το έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Κιάτο-Αίγιο, με 57 εκατ. ευρώ και το έργο που θα φέρει το τρένο από το Αίγιο στο Ρίο. Σε αυτό το έργο περιλαμβάνεται η επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεπικοινωνίες και σταθμοί και έχει κόστος 117 εκατ. ευρώ.

imerisia.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *