Σε 1:45 από Λαμία – Εγνατία! “Παραδίδονται ως το Πάσχα το Λαμία – Ξυνιάδα και το Τρίκαλα – Καλαμπάκα” (Φωτ. – Βίντεο)

"Έχει ολοκληρωθεί το 97% – 98%. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα αναμένεται να παραδοθούν, αν δεν υπάρξουν κυρίως καιρικές εκπλήξεις, πριν από το Πάσχα του 2024".

Πάνος Κατσώνης
By Πάνος Κατσώνης Add a Comment
9 Min Read

Την πορεία των έργων κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) επιθεώρησε το πρωί της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου 2024 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Κατά την επίσκεψή του σε εργοτάξιο του Νότιου Τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα στη Φθιώτιδα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιβλέψουμε την πορεία εκτέλεσης ενός ακόμη εμβληματικού έργου. Αυτό της κατασκευής του νέου Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, του Ε65, που συνδέει τη Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα, διασχίζοντας τη Δυτική Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα. Αυτοκινητόδρομος που εξασφαλίζει ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις στην Κεντρική Ελλάδα.
Αυτοκινητόδρομος που ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη. Η πορεία υλοποίησης του έργου μέχρι την Καλαμπάκα είναι εξαιρετική.

-Advertisement-
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg



Έχει ολοκληρωθεί το 97% – 98%. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα αναμένεται να παραδοθούν, αν δεν υπάρξουν κυρίως καιρικές εκπλήξεις, πριν από το Πάσχα του 2024. Τα έργα ολοκληρώνονται, η Ελλάδα αποκτά πρόσθετες υποδομές που εξυπηρετούν την κοινωνία και υποστηρίζουν την εθνική οικονομία».

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φθιώτιδας, Ηλίας Σανίδας, ευχαρίστησε τον Υπουργό αλλά και όσους συνετέλεσαν στο να υλοποιηθεί αυτό το μεγάλο έργο που διασφαλίζει την ασφάλεια των κατοίκων αλλά και όσων διέρχονται από την περιοχή μας.

- Advertisement -

“”Επιβλέψαμε σήμερα τον δρόμο από την είσοδο της Λαμίας ως την Ξυνιάδα. Τους επόμενους τρείς μήνες σύμφωνα με την εταιρεία και το Υπουργείο αναμένεται να είναι παραδοτέο. Το σημαντικό σε αυτό το έργο είναι πως εξασφαλίζει την ασφάλεια των πολιτών που διέρχονται από το Νομό μας. Να ευχαριστήσω όλους όσους συνετέλεσαν σε αυτό το μεγάλο έργο” τόνισε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Σανίδας.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας μετέβη και σε εργοτάξιο κατασκευής του Βόρειου Τμήματος, Τρίκαλα – Καλαμπάκα, στα Τρίκαλα, όπου τον υποδέχθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Δείτε τις σχετικές δηλώσεις στο βίντεο:

Τα οφέλη από την ολοκλήρωση του Ε-65

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Στερεάς Ελλάδας της Θεσσαλίας, καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Τέλος, ο Ε-65 θα προσφέρει πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα, μιας και με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι πιο εύκολα.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65, θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός01:45 (από 03:15 σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά04:00
Αθήνα – Μέτσοβο04:00
Αθήνα – Καστοριά04:35
Αθήνα – Κοζάνη04:30
Αθήνα – Καρπενήσι03:00
Αθήνα – Τρίκαλα<03:00
Αθήνα – Καρδίτσα02:35’

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται: 

Α) τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι

Β)το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο  χλμ.)  έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει από τον Δεκέμβριο του 2017, νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. βρίσκονται τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος καθώς και το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ.  από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική. 

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65

181,50 χλμ. (Α.Θ.Ε. – Εγνατία) 

14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι 

5 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

=Advertisement=
-Advertisement-

48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

291 Κιβωτοειδείς οχετοί και  Διαβάσεις Πανίδας

2 Τεχνικά Cut & Cover 

8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) 

4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

2 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων 

3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής 

Τμήματα υπό κατασκευή και στοιχεία προόδου

Νότιο τμήμα- Υπολειπόμενα 18,3 χλμ. από Α/Κ Καρπενησιού έως Α.Κ Ξυνιάδας

Πρόοδος: 97,512%

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νότιου Τμήματος 

  • Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ. 
  • 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
  • 15 Γέφυρες 
  • 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
  • 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.) 
  • 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι) 
  • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι) 
  • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Βόρειο Τμήμα (Α/Κ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – Α/Κ ΕΓΝΑΤΙΑΣ)

Μήκος 70,5 χλμ. 

Πρόοδος: 41,052%

Για την κατασκευή του Βόρειο τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:

  • Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Βασιλικής (122,8 χλμ.)
  • Υποστηρικτή εγκατάσταση, περιοχή Μυκάνης (144,5 χλμ.)
  • Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Πηγαδίτσας (179,1 χλμ.)
  • Υποστηρικτική εγκατάσταση, περιοχή Αγιόφυλλου (161 χλμ.) 

Η κατασκευαστική πρόοδος ανέρχεται σε 41,05% ενώ ειδικά το τμήμα από το 111χλμ. ως το 123χλμ. βρίσκεται στο 87%, το τμήμα από το 123χλμ. ως το 136χλμ. βρίσκεται στο 70%, το τμήμα από το 136χλμ. ως το 144χλμ. βρίσκεται στο 44% και το τμήμα από το 144χλμ ως το 181,5χλμ. βρίσκεται στο 33%.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ.) και 1 Σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ.)
  • 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ) 
  • 20 Γέφυρες 
  • 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας) 
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό) 
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων 
  • 1 Κτήριο Τροχαίας
Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *