Καθαρίζουν την επιφάνεια της θάλασσας και δεν ασχολούνται με το πετρέλαιο που «κολλάει» στον βυθό, με αποτέλεσμα αυτό να επανέρχεται συνεχώς, καταγγέλλει σχεδόν δέκα μέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» που γέμισε πετρέλαιο την Σαλαμίνα και το παραλιακό μέτωπο της Αττικής στον Σαρωνικό, ο διευθυντής της οργάνωσης «Αρχιπέλαγος» Θοδωρής Τσιμπίδης.
«Το πετρέλαιο είναι δύσκολο υλικό, σύνθετο με 3.000 στοιχεία. Όταν έρχεται σε επαφή με το νερό κάποια υλικά φτάνουν στην επιφάνεια, κάποια άλλα βυθίζονται και ένα μέρος ενσωματώνεται στο νερό», δήλωσε ο κ. Τσιμπίδης μιλώντας στον Real FM και προειδοποιώντας πως «αυτό που θα κατακαθίσει στο βυθό θα μείνει χρόνια, αν δεν πάρουμε μέτρα. Σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, μένει 25 χρόνια σκεπάζοντας το ίζημα της θάλασσας και το νεκρώνει»!
Ο ίδιος τονίζει ότι «υπάρχει τρόπος να καθαριστεί, αλλά πρέπει να γίνει γρήγορα» υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως «δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με αυτό. Καθαρίζουν τις ακτές από το πετρέλαιο και το βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους. Οι κρατικοί φορείς είναι ανύπαρκτοι. Όταν έγινε το ναυάγιο έτρεχαν να κάνουν συμβάσεις με τις εταιρείες. Υπάρχουν τρόποι να καθαριστεί ο βυθός, πρέπει να φέρουν σύγχρονες τεχνολογίες που έχουν λίγα κράτη και να εντοπίσουν την μόλυνση για να καθαριστεί άμεσα, πριν το πετρέλαιο κατακαθίσει πάνω στο ίζημα του βυθού».
Εν τω μεταξύ, όπως αποκαλύφθηκε μόλις χθες, δέκα μέρες μετά το ναυάγιο, οι αρμόδιοι έστειλαν και πλοίο χωρίς πιστοποιητικά να κάνει απάντληση πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο!
Έτσι, χθες Τρίτη, σταμάτησαν οι εργασίες του πλοίου που επιχειρούσε από την περασμένη Παρασκευή την απάντληση πετρελαίου από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Θεόδωρου Κουντούρη βρίσκεται τώρα σε διαδικασία ανεύρεσης άλλου πλοίου, για να συνεχιστεί η επιχείρηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες από υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, το πλοίο που θα συνεχίσει την απάντληση αναμένεται να έχει καταπλεύσει στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου μέχρι αύριο, Τετάρτη.
Κοινή δήλωση έξι δημάρχων: Δεν μας κάλεσε κανείς στη συνεδρίαση για την πετρελαιοκηλίδα
Κοινή δήλωση εξέδωσαν οι δήμαρχοι έξι Δήμων της Αττικής σχετικά με τη σημερινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στο Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Στη δήλωσή τους οι δήμαρχοι Αλίμου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Παλαιού Φαλήρου και Πειραιά, επισημαίνουν ότι ενώ έχουν κληθεί οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες και η δήμαρχος Σαλαμίνας, δεν έχουν κληθεί στη συνεδρίαση οι υπόλοιποι δήμαρχοι των περιοχών που έχουν πληγεί από την πετρελαιοκηλίδα.
«Είναι απορίας άξιο το γεγονός, ότι ενώ ορθώς έχουν κληθεί οι Αντιπεριφερειάρχες Νοτίου Τομέα Αθηνών, Πειραιά, Νήσων και η Δήμαρχος Σαλαμίνας, δεν έχει κληθεί κανένας άλλος Δήμαρχος των περιοχών που έχουν άμεσα πληγεί από την μεγάλη αυτή οικολογική καταστροφή. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για το αν τελικά επιθυμεί η κυβέρνηση να γίνει συζήτηση σε βάθος για το θέμα, αλλά και τη συνεργασία την οποία θέλει τελικά να έχει με την Τοπική Αυτοδιοίκηση», τονίζουν μεταξύ άλλων.
Δημήτρης Διαμαντίδης: Ανοιχτή επιστολή προς τον Κουρουμπλή
Με ανοιχτή επιστολή του προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ο Δημήτρης Διαμαντίδης μέλος του τομέα επικοινωνίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και συντονιστής ναυτιλίας στο Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών έρχεται να δώσει μία άλλη πτυχή στο ζήτημα της οικολογικής ρύπανσης του Σαρωνικού.
Όπως υποστηρίζει ο ίδιος κατά τις τεχνικές εργασίες καθαρισμού φαίνεται να μην χρησιμοποιήθηκαν όλα τα μέσα προκειμένου να απορρυπανθούν οι ακτές.
Αναλυτικά η επιστολή του Δημήτρη Διαμαντίδη:
«Ακούγοντας τον υπ. Ναυτιλίας να δηλώνει ‘’δεν ρίξαμε ούτε 1 κιλό χημικά στη θάλασσα’’ οφείλω να παραθέσω τα παρακάτω για να ενημερωθεί και ο κόσμος.
Με βάση τις εταιρείες καθαρισμού τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για τον περιορισμό της ρύπανσης είναι τα εξής:
1) Εντοπίζεται το μέγεθος και το είδος της πετρελαιοκηλίδας
2) Τοποθετείται προστατευτικό δίχτυ
3) Χρησιμοποιούνται όλα τα απορροφητικά μέσα που έχουμε στη διάθεση μας
4) Κατόπιν, και αφού εξαντλήσουμε όλα τα απορροφητικά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, ψεκάζουμε την απαιτούμενη ποσότητα του διασκορπιστικού προϊόντος με τον κατάλληλο εξοπλισμό πάνω από την πετρελαιοκηλίδα.
5) Περιμένουμε μερικά λεπτά μέχρι να λάβει χώρα η γαλακτωματοποίηση της κηλίδας
Με λίγα λόγια από τα συμφραζόμενα του Υπουργού, καταλαβαίνω ότι η διαδικασία έφτασε ως το βήμα 2 .
Δηλαδή συμπεραίνουμε πως το μόνο που έκαναν ήταν να εντοπίσουν την πετρελαιοκηλίδα και να τοποθετήσουν το προστατευτικό δίχτυ. Τίποτα άλλο.
Ερώτημα προς τον υπ. Ναυτιλίας:
Α) Γνωρίζει ότι το Ελληνικό κράτος με την υπ’ αριθ. 5219/Φ. 11/4/2000 (ΦΕΚ 455/Β/4.4.2000) κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Υγείας Πρόνοιας, Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζει ‘’ προδιαγραφές και έλεγχο καταλληλότητας των χημικών διασκορπιστικών ουσιών εξουδετέρωσης της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο» ;
Β) Έχει επίγνωση ότι με βάση το ΦΕΚ 1794 ( ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ – 08 AYΓ 2011 – 24567 )
«ΓΕΝΙΚΟ ΧΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Εγκρίνει το προϊόν « ΧΧΧ OIL SPILL DISPERSANT» ως χημική διασκορπιστική ουσία πετρελαιοκηλίδων 3ης γενιάς τύπου 2 και 3.
Η έγκριση χορηγείται με επταετή ισχύ και εκδίδεται αποκλειστικά για την κατατεθειμένη σύνθεση, την εμπορική ονομασία, το καθορισμένο πεδίο εφαρμογής και χρήση σύμφωνα με τις οδηγίες του παρασκευαστή όπως έχουν κατατεθεί στο φάκελο του προϊόντος.”;
Γ) Πόσα χρήματα έχει δαπανήσει το υπ. Ναυτιλίας για την αγορά των διασκορπιστικών υλικών ;
Δ) Αν αγοράζουμε αυτές τις ουσίες για να μην τις χρησιμοποιούμε την κατάλληλη στιγμή, για ποιον λόγο τις αγοράζουμε»;
Πηγή: protothema.gr