Ράλι Ακρόπολις: Ποιοι θα συμμετάσχουν στη μεγάλη διοργάνωση – Οι Ελληνες που θα τρέξουν

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
9 Min Read

Επιβεβαιώνοντας την διεθνή απήχηση που έχει ως αγώνας και διαφημίζοντας ξανά την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο, το «Ράλλυ των Θεών» όπως χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια το Ράλλυ Ακρόπολις προσελκύει φέτος το ενδιαφέρον περισσότερων πληρωμάτων τα οποία θα διεκδικήσουν πέρα από τον τερματισμό και την διάκριση στην κατηγορία στην οποία συμμετέχουν.

-Advertisement-

Χαρακτηριστικό της δημοφιλίας του εθνικού μας αγώνα είναι το γεγονός ότι τα 70 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή προέρχονται από 31 διαφορετικές χώρες  (Ελλάδα, Φινλανδία, Εσθονία, Βέλγιο, Βρετανία, Ιαπωνία, Ιρλανδία, Γαλλία, Ισπανία, Σουηδία, Νορβηγία, Ρωσία, Βολιβία, Παραγουάη, Ιταλία, Ινδία, Βραζιλία, Λουξεμβούργο, Τσεχία, Γερμανία, Χιλή, Αργεντινή, Περού, Πορτογαλία, Ουγγαρία, Κένυα, Ομάν, Νέα Ζηλανδία, Κύπρο και Μεξικό).

Σημειώστε ωστόσο ότι στις 24/8 η M-Sport Ford ανακοίνωσε ότι αποσύρει τη συμμετοχή των
A. Fourmaux – A. Coria, λόγω αδυναμίας έγκαιρης επισκευής του αυτοκινήτου τους μετά το ατύχημα που είχαν στον αμέσως προηγούμενο αγώνα που έγινε στο Βέλγιο.

Συνολικά, πέρα από τα 12 πλέον αυτοκίνητα κατηγορίας RALLY 1 HYBRID των εργοστασιακών ομάδων (τέσσερα για την Toyota Gazoo Racing WRT, τρία για την Hyundai Shell Mobis WRT και πέντε για την M-Sport Ford WRT), εντυπωσιάζει η μαζική παρουσία 35 συμμετοχών στην κατηγορία WRC2, 11 ελληνικών και 24 διεθνών πληρωμάτων, με αυτοκίνητα 5 διαφορετικών κατασκευαστών.

- Advertisement -

Η μεγάλη επιστροφή…

Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb επανεμφανίζεται στην Ελλάδα μετά από μια δεκαετία δίνοντας άλλο χρώμα στον αγώνα τον οποίο έχει κερδίσει 3 φορές (το 2005, το 2008 και το 2012). Ο γάλλος οδηγός ο οποίος κατέκτησε τη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα του WRC 2022 στο Μόντε Κάρλο, θα βρεθεί στο αριστερό μπάκετ ενός Ford Puma Rally 1 Hybrid έχοντας δίπλα του την κορυφαία ευρωπαία συνοδηγό Isabelle Galmiche με δεκάδες αγώνες στο ενεργητικό της. Η παρουσία του S. Loeb στα ελληνικά χώματα μπορεί εύκολα να αλλάξει τους συσχετισμούς στο βάθρο των νικητών.

Οι «Παγκόσμιοι»…

  • Οι νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen, πλαισιωμένοι από τους Elfyn Evans – Scott Martin, Esapekka Lappi – Janne Ferm και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston συνθέτουν την τετραμελή παρουσία της Toyota Gazoo Racing WRT. Με πέντε νίκες (σε Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία, Κένυα και Εσθονία) στους εννέα αγώνες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί το 2022, η πρωταθλήτρια ομάδα του 2021 στους Οδηγούς (με τον Sebastien Ogier) και τους Κατασκευαστές έρχεται στην Ελλάδα με τη φιλοδοξία να επαναλάβει τον περσινό της θρίαμβο. Επίσης o 22χρονος Rovanpera επθυμεί όχι μόνο να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά την εγκατάλειψή του στον αγώνα του Βελγίου, αλλά και να διευρύνει τη σημαντική βαθμολογική διαφορά του στο πρωτάθλημα Οδηγών, στο οποίο προηγείται με 203 βαθμούς έναντι 131 του Εσθονού Ott Tanak. Παράλληλα η ιαπωνική ομάδα με επικεφαλής τον βετεράνο οδηγό αγώνων Jari-Matti Latvala (νικητή του Ράλλυ Ακρόπολις το 2013 με VW Polo R WRC) προηγείται έως τώρα στη βαθμολογία των Κατασκευαστών με 381 βαθμούς.
  • Τα τρία i20 N Rally 1 Hybrid της Hyundai Shell Mobis WRT θα οδηγήσουν οι  Ott Tanak -Martin Jarveoja, Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe και οι Dani Sordo – Candido Carrera, που επιστρέφουν στην δράση μετά το Ράλλυ Σαρδηνίας. Νικητής στους δύο τελευταίους αγώνες σε Φινλανδία και Βέλγιο αλλά και νωρίτερα μέσα στην χρονιά στην Σαρδηνία, o Tanak θεωρείται ο ισχυρότερος αντίπαλος του πρωτοπόρου στη βαθμολογία Kalle Rovanpera έχοντας ισχυρό κίνητρο καθώς οι Thierry Neuville και Dani Sordo είναι εξαιρετικά ικανοί. Οι 293 βαθμοί και η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών έως τώρα καταδεικνύουν την προσπάθεια που καταβάλλουν τα πληρώματα της κορεατικής ομάδας, η οποία ιδρύθηκε όπως τη γνωρίζουμε σήμερα το 2012. Οδηγώντας το i20 N Rally 1 Hybrid o O. Tanak έχει συγκεντρώσει ήδη 131 βαθμούς, ο T. Neuville 106 και ο D. Sordo 34 βαθμούς ενώ απών από το εφετινό Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι ο Νορβηγός Oliver Solberg που τερμάτισε τέταρτος στο Βέλγιο.
  • Παρόντος του S. Loeb που σχεδόν αυτονόητα επισκιάζει κάθε άλλο πλήρωμα της M-Sport Ford η βρετανική ομάδα παρατάσσει στον ελληνικό αγώνα άλλα τέσσερα οδηγικά δίδυμα σε ισάριθμα Puma Rally 1 Hybrid:  τους Graig Breen – Paul Nagle, Gus Greensmith – Jonas Anderson, Pierre – Louis Loubet – Vincent Landais και βέβαια τον συμπατριώτη μας Ιορδάνη Σερδερίδη, τον μόνο Έλληνα που αγωνίζεται με αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας Rally 1 έχοντας στο πλευρό του τον Frederic Miclotte.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpgΗ βρετανική ομάδα είναι τρίτη με 188 βαθμούς στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών ενώ ο οδηγός της με την υψηλότερη θέση στη βαθμολογία των Οδηγών είναι ο G. Breen (έκτος έως τώρα με 64 βαθμούς). Θυμηθείτε επίσης ότι η τελευταία νίκη της Ford στο Ράλλυ Ακρόπολις (όσο αυτό προσμετρά στο WRC) ήταν το 2009 με τους Mikko Hirvonnen – Jarmo Lehtinen στα μπάκετ του Ford Focus RS WRC 09.

-Advertisement-
=Advertisement=

Κυριαρχούν τα WRC2…

Η αριθμητική κυριαρχία της δεύτερης κατηγορίας (γνωστής και ως Rally 2) περιλαμβάνει αυτοκίνητα διαφορετικών Κατασκευαστών με τους διεκδικητές του φετινού τίτλου να διεκδικούν την νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally 2 Evo), Emil Lindholm-Reeta Hamalainen με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και οι περυσινοί Πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally 2). Επίσης οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally 2), Marco Bulacia-Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally 2 Evo).

Χρώμα ελληνικό στο WRC2…

Στην ίδια κατηγορία (Rally 2), 11 ελληνικά πληρώματα θα διεκδικήσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ξεκινώντας από τους πρώτους στην άτυπη ελληνική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Γιώργο Κεχαγιά – Δημήτρη Σαΐνη (Skoda Fabia Rally2 Evo). Ακολουθούν οι  Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Ζακχαίος, (Hyundai i20 N Rally2) οι οποίοι με τους Μάνο Στεφανή – Κώστα Στεφανή (Hyundai i20 N Rally2) αποτελούν τις δύο συμμετοχές της Hyundai Hellas Rally Teams. Παρόντες στη μάχη θα είναι και οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας – Ross Whittock (Volkswagen Polo GTI), Παναγιώτης Ρουστέμης – Χρήστος Μπακλώρης (Skoda Fabia Rally2 Evo), Χρυσόστομος Καρέλλης-Λεωνίδας Μαχαίρας (Citroen C3 Rally 2), Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), Θέμης Χαλκιάς – Ανδρέας Βίγκος (Skoda Fabia Rally2 Evo), Διονύσης Σπανός – Σωτήρης Γκοτοβός (Skoda Fabia Rally2 Evo), Γιώργος Αθανασόπουλος – Σπύρος Μπαρδάκης (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Γιώργος Βασιλάκης-Κώστας Σούκουλης (Ford Fiesta Rally 2).

Φινάλε για το Junior WRC…

To ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 αποτελεί τον καταληκτικό γύρο του Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC) αλλά και τον αγώνα στον οποίο θα στεφθεί ο Πρωταθλητής ανάμεσα στα μελλοντικά αστέρια του θεσμού, που αγωνίζονται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally 3. Εδώ τον φετινό τίτλο θα διεκδικήσουν οι Sami Pajari-Enni Malkonen, Jon Armstrong-Brian Hoy, Robert Virves-Julia Thulin και Lauri Joona-Mikael Korhonen, με μόλις 5 βαθμούς να χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο στη βαθμολογία. Με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά χωρίς να προσμετρούν στο θεσμό, θα δούμε τους Νώντα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά και Παναγιώτη Ισμαήλο-Allan Harryman.

Νέο ρεκόρ…

Στην μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 4, συναντάμε τον εν ενεργεία ρέκορντμαν συμμετοχών (39!) του Ράλλυ Ακρόπολις Χάρη Καλτσούνη που με συνοδηγό τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα οδηγήσει ένα Opel Corsa. Στην ίδια κατηγορία συμμετέχουν επίσης οι Σάββας Λευκαδίτης – Βαγγέλης Ακράτος, Πασχάλης Χατζημάρκος – Μάριος Τσαούσογλου, Θεόδωρος Καλαμαράς – Βασιλική Ψαράκη, Αναστάσιος Κανελλόπουλος -Κωνσταντίνος Κοφινάς και Λοΐζος Παπαγεωργίου – Βασίλης Κούγιας, όλοι με Peugeot 208 Rally 4, ενώ με Ford Fiesta Rally 4 θα συμμετάσχουν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος – Γιώργος Κότσαλης.

Δείτε εδώ όλες τις συμμετοχές

2022 ACROPOLIS RALLY _ Entry List

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *