Αναστάτωση επικρατεί τα τελευταία 24ωρα στην περιοχή της Βοιωτίας με αφορμή την αναμενόμενη εφαρμογή της τελεσίδικης απόφασης για τις 28 Αυγούστου, η «ΝΕΑ ΟΔΟΣ» να προχωρήσει στον αποκλεισμό της σύνδεσης του «90» με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα. Ο Δήμος Ορχομενός αποφάσισε κινητοποιήσεις ενώ δια ζώσης συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών ζήτησε ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Σπύρος Νικολάου.
Η ανακοίνωση της δημοτικής αρχής της Θήβας
“Δια ζώσης συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών ζήτησε ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Σπύρος Νικολάου, μετά τις πληροφορίες ότι η “Νέα Οδός” θα προχωρήσει στον αποκλεισμό της σύνδεσης των καταστημάτων “90” με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα.
Ο εν λόγω αποκλεισμός , λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν υπάρχει βοηθητική οδός από το 92ο μέχρι το 102ο χλμ (διασταύρωση Ακραιφνίου), θα σταματήσει την ελεύθερη απ’ ευθείας σύνδεση της υπάρχουσας σήμερα βοηθητικής οδού στη θέση “90” με την ΠΑΘΕ, η οποία εξυπηρετεί εδώ και πολλά χρόνια τους κατοίκους των Δήμων Θηβαίων και Ορχομενού, που εργάζονται στη Θήβα και το Ακραίφνιο ή ασχολούνται με αγροτικές καλλιέργειες. Αν αποκλειστεί η σύνδεση με την ΠΑΘΕ οι κάτοικοι σε απόσταση περίπου 10 χλμ θα επιβαρυνθούν με τέλη διοδίων 8 ευρώ ημερησίως/180-200 μηνιαίως.
Οι εν λόγω πληροφορίες για αποκλεισμό έχουν δημιουργήσει μεγάλη ανησυχία στους δημότες γι’ αυτό και ο Δήμαρχος μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζήτησε να συζητήσει δια ζώσης το θέμα με τον Γενικό Γραμματέα, παρουσία των Βουλευτών του Νομού, της Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας και του Δημάρχου Ορχομενού.
Το θέμα είχε “σηκώσει” τέλη Ιουνίου ο Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Θηβαίων Ηλίας Τραμπάκουλος ωστόσο από τότε δεν έχει προκύψει εξέλιξη.
Δείτε τι είχε αναφέρει
“Στις 28 Αυγούστου θα εφαρμοστεί η τελεσίδικη απόφαση μιας και η «ΝΕΑ ΟΔΟΣ» ανοίγει τον Σ.Ε.Α. Αταλάντης με δικά της εμπορικά κέντρα. θα προχωρήσει στον αποκλεισμό της σύνδεσης του «90» με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα. Έθεσα το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θηβαίων στη συνεδρίαση της 23ης Ιουλίου μιας και το οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί σε έναν μήνα είναι τεράστιο γιατί οι εν λόγω επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε πολλούς τομείς, στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και λειτουργούν σε 3 βάρδιες όλο το 24ωρο.
1) Η μετακίνηση των κατοίκων Θήβας, Κόκκινου, Κάστρου, Ακραιφνίου και της ευρύτερης περιοχής θα δυσκολέψει δραματικά αφού προβλέπεται να κλείσουν οι παράδρομοι και η κίνηση θα γίνεται αποκλειστικά μέσω της Εθνικής Οδού με τα διόδια να κοστίζουν 3,75 + 3,75 ευρώ. Οι οικονομικές συνέπειες για την εμπορική κίνηση της Θήβας θα είναι μεγάλες μιας και οι καταναλωτές των κοινοτήτων του Δήμου Ορχομενού θα στραφούν προς Ορχομενό και Λιβαδειά.
2) Οι εργαζόμενοι (εργάτες, επαγγελματίες, αγρότες) που χρειάζεται να μετακινούνται καθημερινά μέσω της εθνικής θα επωμιστούν ένα τεράστιο και απαγορευτικό χαράτσι.
3) Δεκάδες συμπολίτες μας θα μείνουν άνεργοι αφού το λουκέτο θα τους οδηγήσει στον ΟΑΕΔ για ταμείο ανεργίας (όσοι δικαιούνται). Επίσης, πολλοί ντόπιοι και μη επαγγελματίες τροφοδοτούν την εμπορική αλυσίδα και θα δουν τους τζίρους τους να μειώνονται. Η ιεράρχηση των συνεπειών μπορεί να μπει με όποια σειρά θεωρεί ο καθένας και ανάλογα με την κατηγορία που εντάσσεται. Αν για το 3ο πρόβλημα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα για το 1ο και το 2ο ζήτημα η παρέμβασή μας πρέπει να είναι άμεση και δυναμική. Τόσο ο Δήμος Θηβαίων, όσο και οι Τοπικές Κοινότητες Ορχομενού και οι πολίτες πρέπει να απαιτήσουμε να μην κλείσουν οι παράδρομοι και αν δεν εισακουστούμε να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Το αρμόδιο υπουργείο, όπως τηρεί τη νομοθεσία και προστατεύει τα συμφέροντα της «Νέα Οδός ΑΕ» με το κλείσιμο της επιχείρησης του «90» έτσι πρέπει να προστατεύσει το κοινό συμφέρον των πολιτών. Πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας και όχι αλά καρτ. Δεν θεωρούμε ως καλύτερη λύση τις κάρτες ελεύθερης διέλευσης αφού θα είναι σαν να συναινούμε να κλείσουν οι παράδρομοι που βρίσκονται πλάι σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ζητήθηκε να μπει ως θέμα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο και να υπάρξει συντονισμός των δράσεων και των παρεμβάσεών μας ώστε οι παράδρομοι να παραμείνουν ανοιχτοί για την μετακίνηση των πολιτών.
Οι κινητοποιήσεις του 2015 όταν ξηλώθηκαν οι μπάρες παρουσία του Υπουργού Μεταφορών – τότε και σήμερα- κ. Σπίρτζη μας δείχνουν τον δρόμο.
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Θηβαίων ΗΛΙΑΣ ΤΡΑΜΠΑΚΟΥΛΟΣ”