Μπορεί το ασημένιο βέλος, ή «Frecciargento ETR 485, το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» (FS) για να πραγματοποιεί (μελλοντικά) το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σε λιγότερες από τρεισήμισι ώρες, να κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, όμως μετά θα πρέπει να το ξεχάσουμε, γιατί τα έργα δεν είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η λειτουργία του….
Σύμφωνα με τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το πολυαναμενόμενο γρήγορο τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, ξεκίνησε από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο (Cervignano) πριν από λίγες ημέρες, γιανα φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια. Θα πραγματοποιήσει 4-5 δοκιμαστικά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη σε Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.
Όμως για να μπει οριστικά στη γραμμή, Αθήνα-Θεσσαλονίκη πρέπει να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, «δύσκολο» τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων. Ετσι μετά τη ΔΕΘ το τρένο, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, από τον ΟΣΕ….