“Ολοκληρώθηκε το Summer School της ΟΝΝΕΔ στο Λουτράκι με τίτλο «Από το like στην κάλπη», παρουσία του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και σημαντικών στελεχών της. Μεταξύ άλλων τέθηκαν οι προτεραιότητες της παράταξης και της Οργάνωσης.
Η έναρξη των σεμιναρίων έγινε το Σάββατο (01/09) με τη συμμετοχή του Φθιωτού, πολιτικού επιστήμονα, μέλους της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και πρώην ΟΝΝΕΔίτη, Τόλη Παπαποστόλου. Ο νεαρός οικονομολόγος, το όνομα του οποίου πρέπει να θεωρείται σίγουρο για το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας στο νομό Φθιώτιδας, ανέπτυξε και ανέλυσε τη θεματική «Πώς η πλειοψηφική θέση μπορεί να γίνει διακριτή από το λαϊκισμό».
Στο ίδιο πάνελ συμμετείχαν ο Γιώργος Κουμουτσάκος, Τομεάρχης Εξωτερικών και Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ και η καταγόμενη από τη Στερεά Ελλάδα Σοφία Ζαχαράκη, Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ.
Βασικά σημεία της παρουσίασής του ήταν τα εξής:
-“Ο πολίτης οφείλει να είναι ενημερωμένος και γνώστης των θεμάτων. Να γνωρίζει τι ψηφίζει και γιατί. Ο πολιτικός να αναγκαστεί να καταθέτει τις θέσεις του και να δεσμεύεται”.
-“Απαίτηση της γενιάς μας είναι να ακούμε αλήθειες, να συζητάμε με ειλικρίνεια, να πορευόμαστε με μετριοπάθεια. Θέλουμε πολιτική με επιχειρήματα, ορθολογισμό και τεκμηρίωση. Δεν θέλουμε να μας χαϊδεύουν τα αυτιά γιατί στηριζόμαστε στις δυνάμεις μας, έχοντας πίστη και ελπίδα στο αύριο. Αυτά είναι αναγκαίες συνθήκες για να πάει η Πατρίδα μπροστά”.
-Αναφέρθηκε σε χαρακτηριστικά παραδείγματα όπου είτε ηγέτες εναντιώθηκαν στον λαϊκισμό, άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι, είτε λαϊκιστές, πολιτικοί και μη, έπαιξαν κεντρικό ρόλο στις εξελίξεις. Μεταξύ άλλων τέτοια είναι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης (ο λαϊκισμός δεν του επέτρεψε στις αρχές του 1990 να λάβει τα αναγκαία μέτρα για το ασφαλιστικό/ συνταξιοδοτικό) ο Κωνσταντίνος Καραμανλής (το όραμά του για είσοδο της Ελλάδας στην ΕΟΚ, παρά τις αντιδράσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό), ο Πάμπλο Ιγκλέσιας (το 2012, καυτηρίαζε την αγορά ενός ρετιρέ από πολιτικό του αντίπαλο ενώ ο ίδιος πρόσφατα αγόρασε πολυτελή κατοικία αξίας 540.000 ευρώ) και φυσικά ο ΣΥΡΙΖΑ που λέει στον καθένα αυτό που θέλει να ακούσει. Η Ελλάδα επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έγινε πρότυπο λαϊκισμού.
Γιατί Κυριάκος:
-Όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Πρόεδρος «όταν απαιτείς να αλλάξουν οι άλλοι πρέπει πρώτα να αλλάξεις εσύ». Πήρε την δύσκολη αλλά επιβεβλημένη απόφαση να επανιδρύσει την ΟΝΝΕΔ ενώ προχώρησε και συνεχίζει να υλοποιεί την δέσμευσή του για ανανέωση και οργανωτικές αλλαγές στη ΝΔ.
-Κατέθεσε εξαρχής την “Συμφωνία Αλήθειας” μεταξύ ΝΔ και πολιτών, καταδεικνύοντας πώς αντιλαμβανόμαστε τον πολιτικό λόγο απέναντι στον λαϊκισμό.
-«Δύο είναι οι εχθροί της πολιτικής και του πολιτισμού: ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός.» είχε πει ο Μάνος Χατζιδάκις. Ανήκουμε στην μεγάλη φιλελεύθερη Παράταξη και ο Πρόεδρος μας αταλάντευτα και σταθερά, πολιτεύεται αντίθετα και μακριά από τις 2 αυτές έννοιες. Είναι συνεχώς στον δρόμο, στα καφενεία και τις πλατείες, κοντά και μαζί με τους πολίτες.
Οι υπόλοιπες θεματικές αφορούσαν τις καμπάνιες σε ειδικά εκλογικά κοινά, τα fake news και την επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή, ενώ την Κυριακή διεξήχθη σεμινάριο επικοινωνίας και προσομοίωση καμπάνιας.
Συνολικά οι εισηγητές, ήταν οι αντιπρόεδροι της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, οι βουλευτές Γιώργος Κουμουτσάκος και Χρήστος Σταϊκούρας, οι αναπληρωτές εκπρόσωποι τύπου Σοφία Ζαχαράκη και Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο Συντονιστής Στρατηγικού Σχεδιασμού Τάκης Θεοδωρικάκος, ο επικοινωνιολόγος και σύμβουλος του Προέδρου της ΝΔ Ευτύχης Βαρδουλάκης, ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής» Γιάννης Μαστρογεωργίου, η σύμβουλος επικοινωνίας Αγγελική Κοσμοπούλου, η υπ. Διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης Βένη Μουζακιάρη, καθώς επίσης και οι πρώην ΟΝΝΕΔίτες Ελπιδοφόρος Παπανικολόπουλος (επικεφαλής ψηφιακών καμπανιών και ανάλυσης δεδομένων), Νίκος Λυσιγάκης (υπ. Διδάκτωρ Διεθνών Σχέσεων) και Απόστολος Παπαποστόλου (πολιτικός επιστήμων – διεθνολόγος). Τα σεμινάρια συντόνισαν οι δημοσιογράφοι Γιώργος Ευγενίδης, Γιώργος Μιχαηλίδης και Γιώργος Νόκος.