Δεκάδες χιλιάδες λίρες έχει στοιχίσει σε τουλάχιστον ένα Βρετανό μία νέα απίστευτα… πιστευτή τραπεζική απάτη που ονομάζεται «smishing» (από το SMS).
Οι βρετανικές Αρχές κρούουν μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς η κατακόρυφη άνοδος χρήσης των online τραπεζικών συναλλαγών μέσω smartphones, έχει… οργώσει πρόσφορο έδαφος στους απατεώνες να αποσπάσουν τεράστια χρηματικά ποσά από ανυποψίαστα θύματά τους, ενώ σημειώνουν πως δεν αποκλείεται η απάτη αυτή να πάρει ευρωπαϊκές διαστάσεις.
Ένας από τους εξαπατημένους ωστόσο, ο Edward Smith, ο οποίος έχασε όλες τις αποταμιεύσεις του, σχεδόν 30.000 ευρώ, από ένα μήνυμα spam που έλαβε στο κινητό του, κατήγγειλε το περιστατικό στις αρχές ηλεκτρονικού εγκλήματος, αφού η τράπεζα, όπως ήταν φυσικό, αρνήθηκε να του δώσει πίσω τα χρήματά του, δίνοντας διαστάσεις στο θέμα που έχει τρομοκρατήσει τους εκατομμύρια χρήστες «έξυπνων» κινητών.
Το μόνο που έκαναν οι απατεώνες ήταν να του στείλουν ένα μήνυμα – ακριβές αντίγραφο της τράπεζας του Smith – μέσω του οποίου αυτός, τούς πρόσφερε χωρίς να το γνωρίζει, όλα τα προσωπικά, αλλά και τα στοιχεία online πρόσβασης στους τραπεζικούς του λογαριασμούς!
Πώς να προστατευτείτε
Να είστε ιδιαίτερα καχύποπτοι με τέτοιου είδους μηνύματα ή mails σχετικά με τους τραπεζικούς λογαριασμούς σας. Και κυρίως ΜΗΝ εμπιστεύεστε στον οποιονδήποτε ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες ή κωδικούς πρόσβασης, ακόμα και στην ίδια σας την τράπεζα! Επικοινωνήστε πρώτα με αυτήν για να εξακριβώστε τη γνησιότητα του μηνύματος. Χρησιμοποιείστε επίσης ασφαλές και «προστατευμένο» κινητό.
Επίσης να ξέρετε πως η τράπεζά σας ΔΕΝ θα σας ζητήσει ΠΟΤΕ να:
– Μεταφέρετε χρήματα σε άλλον λογαριασμό, ακόμα και αν αυτός είναι στο όνομά σας για λόγους ασφαλείας
– Το PIN της κάρτας σας ή τους κωδικούς πρόσβασής στις online υπηρεσίες της
– Ενημερώσετε τα προσωπικά στοιχεία σας, στέλνοντάς σε εξωτερικό λινκ
Γιατί μην ξεχνάτε πως αν πέσετε θύμα παρόμοιας απάτης, η τράπεζα δεν φέρει καμία ευθύνη και ως εκ τούτου δεν θα σας αποζημιώσει…