Εντός του πρώτου διμήνου του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κατασκευή του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, από τη Λαμία μέχρι την περιοχή της Ξυνιάδας, μήκους 32 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της “Kαθημερινής”, με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανάψει το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου, δεδομένου ότι έχει ολοκληρωθεί, έπειτα από σημαντικές και πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τις κοινοτικές αρχές, η αιτιολόγηση της αναγκαιότητας του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου, παραδόθηκε έπειτα από πολύμηνη καθυστέρηση το κεντρικό τμήμα του εν λόγω οδικού άξονα και συγκεκριμένα το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο στις οδικές μετακινήσεις από Αθήνα προς Τρίκαλα, καθώς θα αποφεύγονται οι στροφές του Δομοκού. Ο νέος άξονας καλύπτει τις πόλεις του Δομοκού, της Καρδίτσας και των Τρικάλων και είναι αρκετά κοντά στην Καλαμπάκα. Στο σύνολό του ο νέος αυτοκινητόδρομος μειώνει σημαντικά τη διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα σε περίπου τρεις ώρες.
Ο άξονας Ε65 αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση, αφού επί του παρόντος είναι «τυφλός», καθώς δεν συνδέεται με κανέναν άλλο μεγάλο αυτοκινητόδρομο. Αυτό οφείλεται στο ότι, προκειμένου να επανεκκινήσουν τα έργα, στο τέλος του 2013 (μετά τη διακοπή τους το 2011 λόγω της κρίσης), αποφασίστηκε να τεμαχιστεί σε τρία κομμάτια, εκ των οποίων θα προχωρούσε η κατασκευή μόνο του μεσαίου, που παραδόθηκε προ ολίγων ημερών, μεταθέτοντας την εκτέλεση των υπόλοιπων τμημάτων (του νότιου και του βόρειου) για μεταγενέστερο χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νότιο τμήμα σήμερα έχει περατωθεί ήδη σε ποσοστό άνω του 50%, ιδίως μέχρι το 14ο χιλιόμετρο, από την περίοδο 2009-2011, έως ότου δηλαδή να σταματήσουν τα έργα.
Πλέον, μετά τη διαφαινόμενη επανεκκίνηση του νότιου τμήματος, έμφαση δίνεται από τις υπηρεσίες του υπ. Υποδομών και στην εξασφάλιση χρηματοδότησης και για το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο θα συνδέσει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό (δυτικά των Γρεβενών). Το εν λόγω τμήμα έχει πλέον νέα χάραξη, λιγότερο ορεινή, με αποτέλεσμα να κρίνεται και πιο οικονομικό, αν και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το κόστος του θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι ανάδοχος και για το εν λόγω τμήμα είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ηγεσίας του υπ. Υποδομών, κρίνεται εφικτή η εξασφάλιση χρηματοδότησης και η εκκίνηση του συγκεκριμένου τμήματος προτού εκπνεύσει το 2018. Οσον αφορά τον χρόνο αποπεράτωσης των έργων, υπολογίζεται ότι το νότιο τμήμα θα απαιτήσει περίπου τρία χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί, δηλαδή περί το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ ανάλογο χρόνο τριών ετών θα χρειαστεί και το βόρειο τμήμα, από τη στιγμή βεβαίως που θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Προϋπόθεση, πάντως, για την ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων είναι η έγκαιρη παράδοση των απαιτούμενων τμημάτων από το Δημόσιο, μέσω της εκτέλεσης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.