Αν σκεφτόμασταν ένα από τα πράγματα για τα οποία είναι γνωστή η Ολλανδία, θα λέγαμε σίγουρα το ποδήλατο.
Η μικρή, επίπεδη χώρα έχει το ποδήλατο στην καθημερινότητα των πολιτών, με όλες τις απαραίτητες ευκολίες για τη χρήση του: ποδηλατοδρόμους παντού, θέσεις στάθμευσης, οδική συμπεριφορά που σέβεται τον ποδηλάτη. Τη στιγμή που τις ΗΠΑ, μόνο το 1% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο, πάνω από το 25% των Ολλανδών χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους -που είναι το υψηλότερο ποσοστό παγκοσμίως.
Ωστόσο, η κυβέρνηση πιστεύει ότι αυτό το ποσοστό είναι μικτό και θέλει να ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο κόσμο να χρησιμοποιεί το ποδήλατο για να πάει στη δουλειά του.
Το υπουργείο Υποδομών ήθελε τόσο πολύ να αντιμετωπίσει την παρατεταμένη εξάρτηση από τα αυτοκίνητα, που εφάρμοσε ένα σύστημα παροχών για όσους επιλέγουν το ποδήλατο για να πάνε καθημερινά στη δουλειά τους. Σε αυτή την περίπτωση οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται κάτι έξτρα από την επιχείρηση. Οι ποδηλάτες μπορούν να διεκδικήσουν 0,19 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο από το σπίτι στο γραφείο.
Αυτό σημαίνει ότι κάποιος κάνει 10 χιλιόμετρα ποδήλατο την ημέρα για να φτάσει στη δουλειά, για πέντε ημέρες την εβδομάδα, μπορεί να κερδίσει περίπου 500 δολάρια το χρόνο -αφορολόγητα. Σε αυτά προστίθενται και τα χρήματα που εξοικονομούν από τη βενζίνη, από τη στιγμή που δεν θα χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο.
Αυτό το σύστημα κινήτρων, αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας αύξησης της κυκλοφορίας με ποδήλατο, που ανακοινώθηκε πέρυσι, ενώ η ολλανδική κυβέρνηση έχει δεσμεύσει επίσης 390 εκατ. δολάρια για την επέκταση των ποδηλατικών υποδομών της χώρας.
Η υφυπουργός υποδομών Stientje van Veldhoven είπε ότι ο στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο κατά 200.000. Έτσι θα μειωθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα, οι ρύποι και θα βελτιωθεί η κατάσταση της υγείας του πληθυσμού. «Υπάρχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στο πορτοφόλι των πολιτών», είπε στη HuffPost.