Μεγάλη προσδοκία για την έλευση των Χριστουγέννων εκφράζουν οι Έλληνες καταναλωτές με το 15% από τους 800 που συμμετείχαν στην έρευνα της NielsenIQ «Consumer Insights «Unwrapping Europeans Holiday Outlook» να δηλώνουν ότι θα αυξήσουν το ποσό που θα διαθέσουν σε αγορές την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
Το 45% των ελληνικών νοικοκυριών που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλώνουν ότι φέτος θα ξοδέψουν το ίδιο ή και μεγαλύτερο ποσό για τρόφιμα και ποτά που θα καταναλωθούν στο σπίτι αλλά κι εκτός σπιτιού, καθώς και για δώρα και για ταξίδια. Το 40% θα προτιμούσε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες εφέτος.
Μαζί με τους Ρουμάνους και τους Πορτογάλους, οι Έλληνες εμφανίζονται ως οι καταναλωτές με τη μεγαλύτερη προσδοκία για τα Χριστούγεννα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί καταναλωτές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Σύμφωνα με την έρευνα, τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα. Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν κατά προτεραιότητα στο καλάθι.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων: 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Τα δώρα των εορτών
Ανάμεσα στα χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%)