Πώς θα λειτουργούν οι νέες υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης

Δημήτρης Λάιος
By Δημήτρης Λάιος Add a Comment
3 Min Read

Τις αλλαγές που φέρνουν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» καταγράφουν αναλυτικά τα σχεδιαγράμματα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

-Advertisement-

Σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα σχεδιάζει και θα οργανώνει την επιμόρφωση σε εθνικό επίπεδο. Στη συνέχεια, το Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής θα επιλέγει ΠΔΕ & ΔΙΠΕ-ΔΙΔΕ και τα 13 Περιφερειακά Συμβούλια επιλέγουν τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, τους προϊσταμένους των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ).

Σε επίπεδο Περιφέρειας, θα δραστηριοποιείται το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). Το ΠΕΚΕΣ θα αποτελείται από συντονιστές εκπαιδευτικού έργου όλων των ειδικοτήτων και θα έχει σκοπό την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, την οργάνωση της επιμόρφωσης και την παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, προβλέπεται η ίδρυση 24 ΠΕΚΕΣ που θα στελεχωθούν σε αριθμό ανάλογα το μέγεθος της ΠΔΕ: Στην ΠΔΕ Αττικής ιδρύονται 6, στην Κ. Μακεδονία 4 και από 2 σε κάθε μια από τις 3 νησιωτικές ΠΔΕ. Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα λειτουργούν και θα παρεμβαίνουν ομαδικά αλλά και ατομικά καθότι θα έχουν συγκεκριμένο αριθμό σχολείων υπό την καθοδήγησή τους.

Σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης (νομού), θα λειτουργούν τα ΚΕΣΥ και τα ΚΕΑ. Τα ΚΕΣΥ θα είναι στην ουσία η μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ και θα υποστηρίζουν τα σχολεία σε θέματα δυσκολιών μάθησης, συμπεριφοράς, κοινωνικής ένταξης, σχολικής διαρροής, ψυχοσυναισθηματικών αναγκών, ένταξης μαθητών με αναπηρία, σχολικού εκφοβισμού, καθώς επίσης και συμβουλευτικής σε ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Τα ΚΕΑ θα είναι η μετεξέλιξη των ΚΠΕ και πέραν της υλοποίησης προγραμμάτων στον χώρο τους, θα υποστηρίζουν τα σχολεία της διεύθυνσης για την ανάπτυξη των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (περιβάλλον, υγεία, πολιτισμός).

Εξάλλου, σε κάθε διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα τοποθετηθούν με απόσπαση ένας εκπαιδευτικός Πληροφορικής για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων και ένας εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής για την υποστήριξη των αθλητικών δραστηριοτήτων, με εξαίρεση τις μεγάλες διευθύνσεις, όπου θα αποσπαστούν δύο εκπαιδευτικοί. Επίσης, θα αποσπάται ένας εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών σε κάθε ΕΚΦΕ, ΚΕΑ και ΚΕΣΥ.

Ακόμη, προβλέπεται η δημιουργία ομάδας σχολείων, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης με σκοπό τη συνεργασία για την ανταλλαγή καλών πρακτικών, μέσα από τη θεσμική πρόβλεψη των συνεδριάσεων από τους διευθυντές και υποδιευθυντές ως εκπροσώπων των σχολείων της ομάδας.

Τέλος, σύμφωνα με το υπουργείο, θα ενισχυθεί η παιδαγωγική αυτονομία. Θα αποδίδονται ενισχυμένες παιδαγωγικές αρμοδιότητες στον σύλλογο διδασκόντων και στον διευθυντή, με τη θεσμοθέτηση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, που θα αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΣΔ και θα ενδυναμώνεται η παρουσία του σχολικού συμβουλίου.

Μπορείτε να δείτε το συγκριτικό γράφημα εδώ.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *