Πώς θα γίνεται το κλείσιμο των βιβλίων στην εφορία. Ποια τα δικαιολογητικά

lamianow
By lamianow Add a Comment
3 Min Read

Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, εξέδωσε απόφαση με την οποία καθορίστηκαν οι όροι, οι προϋποθέσεις καθώς και η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη διακοπή εργασιών φορολογουμένων, στον πραγματικό χρόνο παύσης των εργασιών τους.

-Advertisement-

Ειδικότερα, πρόκειται για δυνατότητα που παρέχεται σε φορολογούμενους ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών της επιχείρησής τους, οι οποίοι έχουν την πρόθεση να προβούν στη διακοπή της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας με βάση τον πραγματικό χρόνο παύσης των εργασιών τους υπό τις εξής προϋποθέσεις:

Α) δεν διαθέτουν αποθέματα, πάγια ή εμπορεύσιμα,

Β) δεν έχουν χρηματικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις, όταν πρόκειται για εταιρίες ή λοιπά νομικά πρόσωπα για τα οποία προβλέπεται εκ του νόμου στάδιο εκκαθάρισης

- Advertisement -

Γ) ειδικά για τα υπόχρεα εγγραφής στο ΓΕΜΗ νομικά πρόσωπα, η ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών ανάγεται σε ημερομηνία πριν την 15η Φεβρουαρίου 2013.

Οι φορολογούμενοι, όπως διευκρινίζεται στην απόφαση, δύνανται να υποβάλουν στην Δ.Ο.Υ. της έδρας της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, δήλωση διακοπής εργασιών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης των εργασιών τους. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης, θα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ και η διαδικασία διακοπής εργασιών θα προχωρά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση.

H διαδικασία και τα δικαιολογητικά που αφορούν στη διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας των ατομικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με φοροτεχνικούς, έχει ως ακολούθως:

Ο ενδιαφερόμενος, είτε με φυσική παρουσία, είτε από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο στο τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ όπου υπάγεται, συμπληρώνει το έντυπο Μ4 με προσωπικά στοιχεία και με την αιτία της διακοπής.

Για να είναι εμπρόθεσμη η δήλωση διακοπής εργασιών, η ημερομηνία διακοπής δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 30 ημερών από την ημέρα υποβολής της δήλωσης διακοπής στη Δ.Ο.Υ.. Το τμήμα μητρώου όπου κατατίθεται το έντυπο Μ4, ελέγχει τα στοιχεία και δίνει στον φορολογούμενο ένα έντυπο με το οποίο θα περάσει από άλλα τμήματα της εφορίας για να συγκεντρώσει τις απαραίτητες υπογραφές. Τελευταίο θα είναι το τμήμα του πρώην Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, όπου ο ενδιαφερόμενος, αν έχει θεωρημένο δελτίο ή τιμολόγιο, έστω και πλήρως χρησιμοποιημένο, θα πρέπει να συμπληρώσει το έντυπο Β1.

Ανάμεσα στα τμήματα της Δ.Ο.Υ είναι πιθανόν να περιλαμβάνεται και το Τμήμα Ελέγχου, όπου μπορεί να ζητηθεί από τον φορολογούμενο να συμπληρώσει υπεύθυνη δήλωση, ότι η επιχείρηση του δεν διαθέτει πάγια στοιχεία και επαγγελματικό αυτοκίνητο. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι φοροτεχνικοί, μετά την συγκέντρωση των υπογραφών, ο φορολογούμενος ή ο εκπρόσωπός του επιστρέφουν στο Τμήμα Μητρώου και λαμβάνουν τη βεβαίωση Διακοπής.

Αν η ατομική επιχείρηση χρησιμοποιούσε ταμειακή μηχανή, απαιτείται ανάκτηση της μνήμης της από τεχνικό της εταιρείας που την έχει προμηθεύσει στον ενδιαφερόμενο, και να δηλωθεί διακοπή της στο TAXIS. Πιθανό είναι να ζητηθεί από το Τμήμα Ελέγχου της ΔΟΥ και το σχετικό παραστατικό, με αυτοπαράδοση.

 

 

newsbeast

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *