Κατά την παρουσίαση του fuel pass 2, το παράδειγμα που χρησιμοποίησε το ΥΠΟΙΚ για να καταδείξει την μείωση που προκύπτει από την παρέμβαση στο κόστος της βενζίνης ήταν 2,4€/λίτρο για την Ηπειρωτική Ελλάδα και 2,55€/λίτρο για νησιωτικές περιοχές. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα βρίσκονται οι τιμές στο τέλος Ιουλίου όταν και αναμένεται να ανοίξει η σχετική πλατφόρμα.
Η εβδομάδα πάντως έκλεισε με την Ελλάδα να συνεχίζει να έχει την 3η ακριβότερη τιμή στην Ευρωζώνη πίσω μόνο από την Φινλανδία και την Δανία με 2,42€/λίτρο. Με την Δανία όμως πια μας χωρίζει μόλις 1 λεπτό από 9 την προηγούμενη εβδομάδα. Ανησυχητικό είναι επίσης ότι διευρύνεται συνεχώς η απόσταση ανάμεσα στην Ελληνική τιμή και τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίοςβρεθηκε στα 2,03€/λίτρο. 39 λεπτά η μεταξύ τους διαφορά αυτήν την εβδομάδα από 36 την προηγούμενη.
Από τους 51 νομούς, μόνο 6 έχουν μέση τιμή κάτω από 2,4€/λίτρο, οι νομοί Αττικής, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κορινθίας, Πιερίας και Χίου – στην τελευταία ας όψεται ο μειωμένος ΦΠΑ. Στις Κυκλάδες η μέση τιμή ξεπερνά πλέον τα 2,66€/λίτρο, ενώ οι νομοί Δωδεκαννήσου και Κεφαλονιάς βρίσκονται πάνω από τα 2,5€. Γι’αυτό και στο 2 fuel pass η επιδότηση φτάνει τα 100€ για τα αυτοκίνητα και τα 70€ για τις μηχανές ενώ σωστά το ΥΠΟΙΚ αύξησε το κίνητρο χρήσης της ψηφιακής κάρτας αντί της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμο στα 15€ αντί 5€ αφού στον πρώτο κύκλο fuel pass μόλις 2/10 έκαναν χρήση της κάρτας.
8 λεπτά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα αυξήθηκε η μέση τιμή στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία βρέθηκε στα 2,11€/λίτρο.Παρότι ισχύει η οριζόντια έκπτωση των 15 λεπτών,η Ελλάδα συνεχώς ακριβαίνει κι έχει πια την 6η υψηλότερη τιμή από 9η μια βδομάδα πριν 10 λεπτά πάνω από τον κοινοτικό μέσο όρο που βρέθηκε στα 2,03€/λίτρο.
Αν η κυβέρνηση αποφάσιζε αύριο να αποσύρει την επιδότηση, τότε η Ελλάδα θα έκανε άλμα στην πρώτη 3αδα με τις ακριβότερες τιμές πετρελαίου κίνησης πίσω μόνο από τις Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία και Δανία.
Όλα αυτά συμβαίνουν παρά το γεγονός ότι η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει 10% περίπου μέσα στον Ιούνιο από τα 120$ στα 106$ το βαρέλι. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η βενζίνη παραμένει ψηλά γιατί η διεθνής τιμή της (Platts Mediterranean) με βάση την οποία τιμολογούν τα διύλιστήρια παραμένει κοντά σε ιστορικά υψηλά ενώ και το ευρώ συνεχώς αδυνατίζει έναντι του δολαρίου. Μόνο τον τελευταίο μήνα έχει χάσει 2% έναντι του αμερικανικού νομίσματος.