Το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374,0 εκατομμύρια).
Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν κατά 5,5% χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών που δημοσίευσε η Eurostat. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει μια ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών.
Η Ελλάδα και η Ιταλία ηγούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Το 2023, 11 χώρες, καθεμία με περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες, θα αντιπροσωπεύουν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην ΕΕ.
Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, ή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75,0 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Μεσσίνα, Ιταλία – το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2023
Τα 10 πιο πολυσύχναστα επιβατικά λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών της ΕΕ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.
Η Μεσσίνα στην Ιταλία παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενο από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τον Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια).
Σε σύγκριση με το 2019, μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση του αριθμού των επιβατών: Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+0,4 εκατομμύρια), Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και Πειραιάς στην Ελλάδα (+0,2 εκατομμύρια).
economistas.gr