Ποια είναι τα τρία νέα μεγάλα εθνικά οδικά έργα / Το ένα στην Κεντρική Ελλάδα

LamiaNow News 1 comment
4 Min Read

Τρία μεγάλα οδικά έργα εθνικού επιπέδου αποτελούν την κορωνίδα των επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών  και Μεταφορών για το επόμενο διάστημα. Το Πάτρα-Πύργος, ο ΒΟΑΚ και το βόρειο τμήμα του Ε65 είναι στην κορυφή της λίστας των οδικών έργων και εκτιμάται ότι μέσα στο 2021 θα έχει οριστικά δρομολογηθεί η υλοποίηση τους.

Τα τρία έργα έχουν σημαντικό “παρελθόν” με την ωρίμανση της κατασκευής του και εκτός από τον ΒΟΑΚ, τα άλλα δύο υπήρξαν τμήματα που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το μακρινό 2008 αλλά λόγω της κρίσης το 2013 ακολούθησαν διαφορετική μοίρα. Που βρίσκονται όμως σήμερα;

Πάτρα-Πύργος

Το πιο προχωρημένο από τα τρία. Πριν από μερικές ημέρες ανακοινώθηκε το πράσινο φως από την DG Regio πράγμα που σημαίνει ότι τώρα πρέπει να περάσει από την DG Comp. Στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχουν ξεκινήσει οι υποστηρικτικές μελέτες για την τεκμηρίωση του αιτήματος έγκρισης.

Παράλληλα το Υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με την αρμόδια διεύθυνση της Επιτροπής (DG REGIO) για την επανεπιβεβαίωση της χρηματοδότησης του έργου και μάλιστα όπως είχε διαρρεύσει μέσω non paper, υπό πιο ευνοϊκούς χρονικούς όρους μετά την λήψη των ως άνω εγκρίσεων.

Στη συνέχεια το έργο θα “κουμπώσει” με την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού η οποία θα καταβάλλει κεφάλαια περίπου 80 εκατ.ευρώ. Η τροποποιημένη σύμβαση θα κυρωθεί στη Βουλή και μετά θα υπογραφεί.

Στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν το 2021 και να ολοκληρωθούν μέχρι το 2024. Στα πλεονεκτήματα του έργου είναι η απουσία μεγάλων τεχνικών που θα απαιτούσαν περισσότερο χρόνο. Πρόκειται για έργο περίπου 310 εκατ.ευρω, για τη δημιουργία ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου 75 χλμ (σχεδόν αποκλειστικά σε νέα χάραξη) με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο ασφαλείας.

ΒΟΑΚ

Σήμερα είμαστε σε επίπεδο μελετών. Είναι ένα κολοσσιαίο οδικό έργο που η επένδυση του θα ξεπεράσει τα 1,5 δισ.ευρώ. Θα ξεκινά από τα Χανιά και θα καταλήγει στη Νεάπολη χωρισμένο σε 2 τμήματα.

Οι μελέτες σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2021. Προς το τέλος της χρονιάς αυτής θα ενεργοποιηθεί ο διαγωνισμός του 2018 ο οποίος έχει μείνει -λόγω της έλλειψης μελετών και περιβαλλοντικής μελέτης- στο στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Το έργο αφορά στην διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα και την μετατροπή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Σημαντικές πιθανότητες για υλοποίηση έχει και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, ίσως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ωστόσο αυτό θα γίνει γνωστό τις επόμενες ημέρες.

Βόρειο τμήμα Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία

Είναι το αναβαλλόμενο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 με το οποίο ολοκληρώνεται ο νέος αυτός άξονας. Έχει μήκος περίπου 64χλμ και κόστος 400 εκατ.ευρώ.

Στην προετοιμασία του έχει περάσει τις σχετικές εγκρίσεις των Διευθύνσεων της Κομισιόν και περιμένει το τελικό πράσινο φως των Βρυξελλών. Μέσα στο 2021 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες και θα περάσει για να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων η τροποποιημένη σύμβαση.

Μετά θα “πέσουν” οι σχετικές υπογραφές και το έργο θα ξεκινήσει. Η πρώτη εκτίμηση είναι πως εφόσον η εκκίνηση της υλοποίησης συμβεί μέσα στο 2021 τότε το 2024 θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί.

Το βόρειο τμήμα του Ε65, είναι ένα από τα έργα που προτείνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, κλειδώνοντας έτσι την υλοποίηση του.

Επιπλέον από τα παραπάνω τρία έργα,  σημαντικά οδικά έργα που θα δούμε να υλοποιούνται τα επόμενα χρόνια είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η Αμβρακία Οδός, η παράκαμψη Χαλκίδας και ο fly-over της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που όμως δεν είναι εθνικού επιπέδου και αφορούν περισσότερο τοπικές μετακινήσεις.

 

news247

TAGGED:
Share This Article
1 Comment
  • Η ευθυγράμμιση της κοίτης του Σπερχειού, καθώς και η κοπή των δένδρων δυτικά της γέφυρας που οδηγεί στην κοινότητα Φραντζής κλπ, όπως και το γεφύρι [κατάντησε να μοιάζει με εκείνο της Άρτας] που πρέπει άμεσα να κατασκευασθεί στο σημείο της επιχείρησης ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, ούτως ώστε να διέρχονται τα οχήματα από και προς την κοινότητα Ροδίτσας, θα προγραμματιστούν ποτέ να γίνουν, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
    Κι άν ό μη γένοιτο επικρατεί η αρνητική άποψη [πολύ κακώς], μήπως μπορούν με στοιχεία να μας πούνε το λόγο;
    Μήπως ξένα συμφέροντα κρύβονται από πίσω, όπως πχ πιστεύω ότι συμβαίνει μτ τη μή λειτουργία της έτοιμης ΤΟ.Μ.Υ. δυτικά της πόλης μας και συγκεκριμένα στην περιοχή Παγκρατίου και μάλιστα σε δωρεάν παραχωρηθεέν οίκημα [κρύβεται κάποιο συμφέρον αντίπαλο;]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version