Ποιες επιχειρήσεις και πώς θα ρυθμίσουν όλα τα χρέη τους

Ράνια Κάλδου
By Ράνια Κάλδου Add a Comment
3 Min Read

Τα βασικά χαρακτηριστικά της εξωδικαστικής ρύθμισης χρεών εγκρίθηκαν από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής και πλέον αναμένεται η απάντηση της τρόικας.

-Advertisement-

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, για πρώτη φορά το Δημόσιο, τα Ταμεία και οι Τράπεζες συμμετέχουν από κοινού στην απομείωση χρεών βιώσιμων πλην όμως υπερχρεωμένων επιχειρήσεων.

-Advertisement-
=Advertisement=

Ποιους θα αφορά ο νόμος

  • Ο νέος νόμος θα αφορά όλες τις επιχειρήσεις, χωρίς να αποκλείονται οι ατομικές και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου θα είναι υπερχρεωμένες καθώς και όλα τα χρέη προς Τράπεζες, Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία και λοιπούς ιδιώτες πιστωτές.
  • Ως προς το περιεχόμενο των λύσεων δεν θα υπάρχουν περιορισμοί, καθώς θα μπορούν να αφορούν πολυετείς επιμηκύνσεις της περιόδου αποπληρωμής, διαγραφές μέρους των οφειλών ή και άλλους τρόπους ρύθμισης ή αναδιάρθρωσης του χρέους.
  • Ο νέος μηχανισμός εξωδικαστικής αναδιάρθρωσης επιχειρηματικών δανείων θα ισχύσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Πώς θα πετύχουν κούρεμα οι επιχειρήσεις

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου το Δημόσιο, δηλαδή οι εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και οι τράπεζες θα συμμετέχουν από κοινού στην απομείωση των οφειλών υπερχρεωμένων επιχειρήσεων με την προϋπόθεση ότι θα κριθούν βιώσιμες. Δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό θα έχουν όλες οι επιχειρήσεις –μικρές, μεσαίες, μεγάλες– αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που έχουν οφειλές και θέλουν να τις ρυθμίσουν. Η διαδικασία που θα ακολουθείται θα είναι συγκεκριμένη και θα προβλέπει τα παρακάτω βήματα:

  • Ο επιχειρηματίας θα μπαίνει στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και θα συμπληρώνει αίτηση υπαγωγής στον νόμο. Συμπληρωματικά θα υποβάλει ηλεκτρονικά όλα τα φορολογικά του στοιχεία (Ε1, Ε3, Ε9 κ.λπ.), ενώ θα αξιοποιείται κάθε διαθέσιμο πληροφοριακό στοιχείο για την περιουσιακή κατάσταση των ιδιοκτητών της επιχείρησης (δηλώσεις στην εφορία, καταθέσεις σε τράπεζες κ.λπ.).
  • Ο λογιστής ή ανάλογα ο οικονομικός υπεύθυνος της επιχείρησης θα συμπληρώνει τα οικονομικά στοιχεία βάσει συγκεκριμένων δεικτών που θα υπάρχουν σε ειδική φόρμα στην ίδια ιστοσελίδα.
  • Ο επιχειρηματίας θα απευθύνεται στη συνέχεια στον Μεσολαβητή, ο οποίος θα αναλαμβάνει να καλεί όλους τους πιστωτές, δηλαδή τις τράπεζες, το Δημόσιο, τους προμηθευτές και τους εργαζομένους, εάν έχουν απαιτήσεις.
  • Θα τους καλεί να συναινέσουν στη λύση που προτείνεται, δηλαδή στην αποπληρωμή τους βάσει των πραγματικών δυνατοτήτων της επιχείρησης, δηλαδή των κερδών της που θα κατανέμονται με συγκεκριμένη αναλογία.
  • Θα ακολουθήσει η διαπραγμάτευση με στόχο την ταχεία ολοκλήρωσή της. Εφόσον η πρόταση συγκεντρώσει το 60% των πιστωτών, καθαρογράφεται και ο Μεσολαβητής επικυρώνει τη συμφωνία στο Πρωτοδικείο.
  • Υπογράφονται οι σχετικές συμβάσεις με τις τράπεζες και ο επιχειρηματίας υλοποιεί τη συμφωνία.

Πηγή: newsbeast.gr

- Advertisement -
Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *