Το τέλος της εποχής των αερόψυκτων κινητήρων για την Porsche, ήρθε και επίσημα με τον θάνατο του Hans Mezger. Η ιστορική εταιρία από την Στουτγάρδη του οφείλει την δημιουργία όχι μόνο του εξακύλινδρου μπόξερ της Porsche 911, αλλά και τη συνολική κατασκευή της 917 και του δωδεκακύλινδρου κινητήρα της, καθώς και τη δημιουργία του project TAG Turbo Formula 1.
Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, ο Hans Mezger ήταν υπεύθυνος για τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα και κινητήρες παραγωγές της Porsche. «Τα νέα του θανάτου του αντιπροσωπεύουν μια πολύ θλιβερή απώλεια για εμάς. Οι σκέψεις μας είναι με την οικογένειά του», λέει ο Michael Steiner, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, για την Έρευνα και Ανάπτυξη. «Ευχαριστούμε τον Hans Mezger για τα εξαιρετικά τεχνικά του επιτεύγματα, τα οποία έχει κάνει για το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά και για την Porsche ειδικότερα. Οι καινοτομίες του για τα σπορ αυτοκίνητα της σειράς μας θα παραμείνουν αξέχαστες για πάντα».
Ο Σχεδιασμός του κινητήρα της 911
Ο Hans Mezger εμπνεύστηκε την δημιουργία του κινητήρα boxer από το μοτέρ του… scooter που οδηγούσε. «Εκείνη την εποχή οδηγούσα ένα δίκυκλο, ένα NSU Lambretta. Όταν χάλασε το επισκεύασα και του αύξησα τον κυβισμό. Ήταν ταχύτερο και με ενέπνευσε για να κατασκευάσω ένα μοτέρ μικρών διαστάσεων πολυκύλινδρο και δυνατό και έτσι έφτασα στον εξακύλινδρο boxer» είχε πει σε παλαιότερη δήλωσή του. Για να κάνει δοκιμές στους κινητήρες τους τοποθετούσε σε σκαραβαίους και παλαιές 356. Έβγαινε στις ότομπαν και έβλεπε τις αντιδράσεις των άλλων οδηγών. Συχνά βρισκόταν αρκετά μακριά και επέστρεφε μετά από ώρες για να συγκεντρώσει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσε.
Η καριέρα του περιελάμβανε το σχεδιασμό του παγκοσμίου φήμης κινητήρα Mezger για τα 901 και 911 στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το 1965 ο Mezger προήχθη σε προϊστάμενο του τμήματος σχεδιασμού αγωνιστικών αυτοκινήτων που ξεκίνησε από τον Ferdinand Piëch. «Μας άρεσε πολύ που δουλεύαμε όλοι μαζί για να παρουσιάσουμε κάτι διαφορετικό. Ήταν μια συναρπαστική, συναρπαστική στιγμή στα μέσα της δεκαετίας του 1960» δήλωσε σε συνέντευξη του ο Mezger και πρόσθεσε: «Μερικές φορές δουλεύαμε όλο το εικοσιτετράωρο, όπως το 1965 όταν δημιουργήσαμε το Ollon-Villars Bergspyder σε μόλις 24 ημέρες».
πηγή: newsauto.gr