Αναστάτωση και προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις γονέων και κηδεμόνων δημοτικού σχολείου στην Πάτρα, στο οποίο από ορισμένους δασκάλους εφαρμόζονται απίστευτες για την εποχή μέθοδοι, προκειμένου οι μαθητές να κάνουν ησυχία και να φέρονται ευπρεπώς.
Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται οι τιμωρίες είναι στην ημερήσια διάταξη και περιλαμβάνουν αποκλεισμό από το μάθημα της γυμναστικής για όσα παιδιά κάνουν «φασαρία’ στη διάρκεια άλλων μαθημάτων. Πέραν όλων των άλλων, το ερώτημα που προκύπτει είναι πως ο υπεύθυνος της Γυμναστικής δέχεται να μετατίθεται στο δικό του μάθημα η τιμωρία μαθητή για «αταξίες» σε άλλα μαθήματα.
Ωστόσο η συγκεκριμένη τιμωρία, που περιλαμβάνει και αναγκαστική παραμονή σε παγκάκι (!) των μαθητών που δεν τους επιτρέπεται να συμμετάσχουν στο μάθημα, είναι παρωνυχίδα μπροστά στα όσα συνέβησαν πριν λίγες ημέρες, όταν μαθητές οι οποίοι θεωρήθηκε πως δεν «κάθισαν καλά» στη διάρκεια του εκκλησιασμού, αναγκάστηκαν να παραμείνουν με την επιστροφή στο σχολείο όρθιοι επί δύο ώρες.
Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο Δημοτικό σχολείο της Πάτρας έχει απασχολήσει και κατά το παρελθόν καθώς από αυτό αποπέμφθηκε ο διευθυντής. Οι καταγγελίες έχουν φθάσει μέχρι και την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα η τιμωρία θεωρείται ένα αναχρονιστικό και ξεπερασμένο είδος προσπάθειας σωφρονισμού του ατίθασου μαθητή. Ο σύγχρονος παιδαγωγός πρέπει να διακατέχεται από ευελιξία και ψύχραιμη αντιμετώπιση των προβληματικών συμπεριφορών. Για παράδειγμα μια προβληματική συμπεριφορά μπορεί να αγνοηθεί σκοπίμως από τον δάσκαλο και ως εκ τούτου να σταματήσει από μόνη της.
Είναι αναγκαία η ενθάρρυνση και η επιβράβευση μιας καλής και κοσμιοτάτης συμπεριφοράς του μαθητή. Τα νέα παιδιά έχουν διάφορα πρότυπα ως σημείο αναφοράς και η προβολή μιας ενδεδειγμένης συμπεριφοράς μπορεί να έχει μόνο θετικό αντίκτυπο στην διαμόρφωση ενός καλού σχολικού περιβάλλοντος που είναι πολύ σημαντικό για την διεκπεραίωση του παιδαγωγικού έργου.
Πηγή: dete.gr