Τα στατιστικά λένε – σχεδόν- πάντα την αλήθεια! Οφείλουμε λοιπόν να τα εξετάζουμε με προσοχή προσπαθώντας να εξάγουμε τα συμπεράσματα αναζητώντας τις αιτίες για τα θετικά και αρνητικά αποτελέσματα. Αυτό ακριβώς θα κάνουμε και με την παρουσία του ΠΑΣ Λαμία στον β’ γύρο της εφετινής Σούπερ Λίγκα.
Παρατηρώντας κάποιος την στατιστική εικόνα του “μισού”, του 2ου μισού, της Super League βλέπει μια μεγάλη διαφορά! Βλέπει μια Λαμία να διαγράφει πορεία… Ευρώπης -βάσει βαθμολογικής συγκομιδής- και αναρωτιέται τι θα συνέβαινε αν είχε 5-6 ποντάκια παραπάνω στον 1ο γύρο (11β.). Θα μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρο; Γιατί όχι…
Η ενίσχυση των “κυανόλευκων” την μεταγραφική περίοδο του Ιανουαρίου (να ναι καλά το πορτοφόλι του Πανουργιά) σε συνάρτηση με την πολλή και καλή δουλειά του τεχνικού επιτελείου και του Μάκη Χάβου, μετέτρεψαν την αβεβαιότητα σε σιγουριά! 16 βαθμοί στις 8 τελευταίες αγωνιστικές (βάζω μέσα και το εξ’ αναβολής με τον Απόλλων) έχουν μετατρέψει την αγωνία της παραμονής σε… υγιεινό περίπατο 8 (!) αγωνιστικές πριν το τέλος της σεζόν. Και αν ακόμη κρατάμε επιφυλάξεις, μιας και τίποτα δεν έχει τελειώσει μαθηματικά, ποιος πιστεύει ότι η Λαμία που βρίσκεται στην καλύτερη αγωνιστική κατάσταση της χρονιάς δεν θα βρει 5-6 βαθμούς να σώσει την παρτίδα; Πιθανολογώ ελάχιστοι. Όχι εμείς..
Πορεία προς τα πάνω, εισιτήρια προς τα κάτω…
Εν αντιθέσει με την αγωνιστική άνοδο της ομάδας προβληματίζει η μειωμένη παρουσία των φιλάθλων στο ΔΑΚ Λαμίας. Aιτίες υπάρχουν πολλές ωστόσο το ταβάνι (στις πρώτες δύο σεζόν στην Σούπερ Λίγκα) είναι στα 2.000 εισιτήρια. Εσείς δλδ πιστεύετε ότι μια ολόκληρη πόλη και ένας Νομός (κοντά στις 150.000) δεν μπορούν να γεμίσουν ένα ΔΑΚ 5.000 θεατών κάθε δεύτερη Κυριακή; Φυσικά και όχι… Κάτι άλλο δεν δουλεύει σωστά και οι διοικούντες οφείλουν να προβληματιστούν. Τι είναι; Η… εμπορική εικόνα της ομάδας. Βάζουμε δύσκολα; Καθόλου…
Πλέον δεν υπάρχει η καραμέλα του: “…αφού η ομάδα σέρνεται τι να πάω να δω”, αλλού είναι το ζήτημα. Θα πει κάποιος ΕΡΤ, δημόσια τηλεόραση, καναπές και δεν… πληρώνω! Προφανώς. Είναι μια σοβαρή αιτία αποχής, μη παρουσίας στο γήπεδο και απώλειας εσόδων. Μεγάλη κουβέντα όπως και να έχει…
Τι πρέπει να συμβεί όμως για να πάει αυτή η ομάδα ένα βήμα παραπάνω; (Γιατί μπορεί). Αν κάποιοι πείτε “…κάτσε να σταθεροποιηθούμε 1-2 χρόνια στην κατηγορία και βλέπουμε” θα διαφωνήσω. Την δεδομένη χρονική στιγμή η Σούπερ Λίγκα βρίσκεται στο μαύρο της το χάλι. Ένα “καθαρό” μαγαζί όπως η Λαμία οφείλει με το καλημέρα της στην κατηγορία να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το αγωνιστικό και εξωαγωνιστικό τέλμα των περισσότερων μεσαίων και μικρομεσαίων και να μεγαλώσει την φανέλα και την ιστορία της.
Πως όμως θα κάνει το βήμα παραπάνω;
…αθλητικό marketing, ασχολείται κανείς;
Το “φρέσκο” προϊον που λέγεται ΠΑΣ Λαμία έχει να προσφέρει πολλά. Έχει “φρεσκάδα”, δυναμική, “πορτοφόλι” και είναι μαγαζί “καθαρό” μακριά από παρασκηνιακές εμπλοκές¨. Για να κάνεις όμως το βήμα παραπάνω, να διεκδικήσεις την έξοδο στην Ευρώπη θα πρέπει να κάνεις κάτι βασικό. Να δημιουργήσεις εμπορικότητα στο προϊον σου! Να βγάλεις χρήματα, να επενδύσεις και να… μεγαλουργήσεις. Καλά τα λεφτά του Πανουργιά αλλά δε νομίζω -όπως και ο κάθε επιχειρηματίας- να είναι διατεθειμένος να τα “σπρώχνει” συνεχώς και σαφώς έχει και ένα οικονομικό ταβάνι. Αν λοιπόν επιζητούμε κάτι διαφορετικό, κάτι το οποίο στην τελική θα δείξει τον σωστό δρόμο στο ελληνικό ποδόσφαιρο, ας το δημιουργήσουμε. Ας ξεκινήσουμε φτιάχνοντας την… εικόνα μας! Την εμπορική μας… εικόνα. Έτσι θα έρθουν και χρήματα έτσι θα γίνουμε και πιο δυνατοί.
Ψιλά γράμματα; Μελετήστε λίγο το παγκόσμιο ποδόσφαιρο και ίσως αντιληφθείτε γιατί μιλάμε…
Δυστυχώς όμως, όπως και σε κάθε άλλο ζήτημα σε αυτή την χώρα, η “ξερολίαση” και η πεπατημένη δεν επιτρέπουν την εξέλιξη . Ο ΠΑΣ δεν γίνεται να “κρύβεται” -μια ζωή- οικονομικά πίσω από ένα καλό τηλεοπτικό συμβόλαιο που του προσφέρει η ΕΡΤ -και η κάθε ΕΡΤ- (κοντά στο 1.400.000). Πρέπει να “φτιάξει” έσοδα! Έχει μιλήσει κανείς στην διοίκηση για το αθλητικό marketing;
Για να είμαι ειλικρινής και από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω υπάρχει πρόσωπο στην ΠΑΕ στο οποίο έχουν αναθέσει το συγκεκριμένο κομμάτι άλλα ανάθεμα αν τον έχουν ακούσει ποτέ. Περισσότερο παροπλισμένος και εκτός ομάδας είναι παρά τον έχουν ενεργοποιήσει σε αυτόν τον ρόλο που του έχουν αναθέσει. Μάλλον κάποιοι δεν τον αφήνουν να δράσει. Ας το δούνε λίγο οι διοικούντες αυτό…
Ξέρουν στη ΠΑΕ τι είναι το αθλητικό μάρκετινγκ (;) και ότι θα μπορούσε να αποφέρει όσα παίρνουν από το, τηλεοπτικό συμβόλαιο -και ακόμη παραπάνω- δίνοντας την δυνατότητα στον σύλλογο (με σωστό management) να κυνηγήσει το όνειρο της Ευρώπης, χωρίς να “ξηλωθεί”;
Υποθέτουμε όχι…
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι αν δεν υπήρχε ο Πανουργιάς Παπαιωάννου δεν θα υπήρχε και η ομάδα εδώ που είναι! Αναμφίβολα η παρουσία του συλλόγου στην μεγάλη κατηγορία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την παρουσία του μεγαλομετόχου στα διοικητικά. Δεν το αμφισβητεί κανείς. Αν η ομάδα βασιστεί, όπως γράφουμε παραπάνω , στην εμπορική της εικόνα αυτό θα αρχίσει να γίνεται λιγότερο εξαρτώμενο. Αν λοιπόν ο μεγαλομέτοχος (που ευχόμαστε να μείνει χρόνια εδώ) έχει την δυνατότητα να βάζει 1 δραχμή -αυτή την στιγμή- συνεχίζει να την βάζει, αλλά έχει και άλλες 2 δραχμές από την εμπορική εικόνα του συλλόγου να επενδύσει, που μπορεί να φτάσει ο ΠΑΣ Λαμία; Θα εκπλαγείτε…
Θα πείτε πως γράφουμε ιδανικότητες για την Σούπερ Λίγκα. Δυστυχώς δεν μπορούμε να το αρνηθούμε αλλά θέλουμε να αιθεροβατούμε! Καμιά φορά κάνει και καλό…
Κάθε οργανωμένο σωματείο οφείλει να αξιοποιεί το αθλητικό marketing δυστυχώς εδώ έχουμε βαθιά μεσάνυχτα (ακόμη)!
Άνω τελεία στην συγκεκριμένη… κουβέντα. Θα την ξανανοίξουμε -με παραδείγματα- λίαν συντόμως.
Ας ρίξουμε μια ματιά στους αριθμούς του β’ γύρου
ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ ΣΤΟΝ Β’ ΓΥΡΟ (συν το εξ’ αναβολής)
16η: ΑΡΗΣ-ΛΑΜΙΑ 1-0 (0 β.)
17η: ΛΑΜΙΑ-ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ 1-0 (3β.) (ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 2528, ΠΕΡΥΣΙ 3836)
18η: ΛΑΜΙΑ-ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ 2-1 (3β.) (ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 2075. ΠΕΡΥΣΙ 1009)
15η-εξ αναβολής: ΛΑΜΙΑ-ΑΠ.ΣΜΥΡΝΗΣ 2-1: (3β.) (ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 1697, ΠΕΡΥΣΙ 2147)
19η: ΛΑΜΙΑ-ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 0-2 (0β.) (ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ-1894, ΠΕΡΥΣΙ 1891)
20η: ΞΑΝΘΗ-ΛΑΜΙΑ 0-0 (1β.)
21η: ΟΦΗ-ΛΑΜΙΑ 1-3 (3β.)
22η: ΛΑΜΙΑ-ΛΑΡΙΣΑ 2-1 (3β). (ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 888, ΠΕΡΥΣΙ 1490)
____________________________
ΣΕ 8 ΜΑΤΣ 16β., στο απόλυτο των 24β.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 5 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΝΤΟΣ: 9082, 1816.4 Μ.Ο
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΤΑ 5 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΑΤΣ ΠΕΡΥΣΙ: 10373, 2074.6 Μ.Ο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (Β’ ΓΥΡΟΥ μαζί με το εξ’ αναβολής)
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 21β.
ΠΑΟΚ 20β.
ΑΕΚ 19β.
ΛΑΜΙΑ 16β.
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ 12β.
ΑΡΗΣ 15β.
ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ 11β.
ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ 9β.
ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 9β.
ΞΑΝΘΗ 8β.
ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 8β.
ΑΕΛ 7β.
ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ 6β.
ΟΦΗ 6β.
ΑΣΤ.ΤΡΙΠΟΛΗΣ 4β.
ΑΠ.ΣΜΥΡΝΗΣ 4β.