Πέντε ερωτήματα στον Υπουργό Μεταφορών για την ασφαλή χρήση των παραδρόμων στην Φθιώτιδα που κατέθεσε ο Γιώργος Κοτρωνιάς.
Κύριε υπουργέ ερωτώ :
1) Γιατί κάθε φορά που γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης στα τούνελ του Αγίου Κωσταντίνου των Καμένων Βούρλων και της Στυλίδας πρέπει η κίνηση για μεγάλο διάστημα (ακόμα και 15 ημερών) να μετατίθεται εξολοκλήρου και να επιβαρύνει τους παράδρομους και όλο το παράπλευρο δίκτυο , το οποίο όπως τονίστηκε δεν κατασκευάστηκε με υπόβαση ανθεκτική σε μεγάλα φορτία σε αντίθεση με την υπόβαση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων;
2) Γιατί όλες οι δημοπρατήσεις πρέπει να γίνονται στις Υπηρεσίες των Αθηνών όπου σωρεύονται τα θέματα από όλη την Ελλάδα ενώ θα μπορούσαν να αποκεντρωθούν στις αντίστοιχες Περιφερειακές Υπηρεσίες ;
3) Γιατί καθυστερούν οι παραχωρήσεις και δεν κατασκευάζονται τα πλευρικά διόδια , ώστε να αποτρέπεται η ανεξέλεγκτη είσοδος βαρέων οχημάτων από τους αυτοκινητοδρόμους στους παραδρόμους ;
4) Μέσα από ποια μέτρα συνεργασίας με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σκοπεύετε να σταματήσετε την παράνομη χρήση των παραδρόμων από βαρέα οχήματα, διότι σε ερώτηση μου η Ελληνική Αστυνομία ΕΛΑΣ εμφανίζει ως κόλλημα εφαρμογής του νόμου την μη ύπαρξη σχετικής απαγορευτικής σήμανσης στους παράπλευρους δρόμους.
5) Σε σχέση με τις έξι προτάσεις μου τι σκοπεύετε να κάνετε :
Α. Με τους οδηγούς ξένης υπηκοότητας που επιβαρύνουν τους παράδρομους
Β . Με την αποκατάσταση του τμήματος κόμβος Αγίας Μαρίνας -βιομηχανική περιοχή Λαμίας – κόμβος Αγίας Παρασκευής Λαμίας
Γ. Με την αποκέντρωση των διαδικασιών δημοπράτησης της συντήρησης
Δ. Με τον τρόπο που αποκαθίστανται οι βλάβες του οδοστρώματος δηλαδή με τις προδιαγραφές αποκατάστασης
Ε. Με το τμήμα Καραβόμυλος – Αχινός Δήμου Στυλίδας και
ΣΤ.Με το τμήμα Θερμοπυλών – Καμμένων Βούρλων.
Δείτε ολόκληρο το κείμενο της βουλευτικής ερώτησης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΚΟΤΡΩΝΙΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
27 Αυγούστου 2019
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή
ΘΕΜΑ: Ασφαλής χρήση των παραδρόμων στην Φθιώτιδα
Κύριε Υπουργέ,
Απευθύνομαι σε εσάς αφού η αρμοδιότητα της συντήρησης των παραδρόμων του εθνικού δικτύου ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών και απευθύνομαι με την πεποίθηση ότι συμβάλω στην βελτίωση της χρήσης των παραδρόμων με στόχο την ασφαλή μετακίνηση των Ελλήνων πολιτών και όλων των συμπολιτών μου, στην προστασία της ζωής τους αλλά και της ιδιωτικής και της δημόσιας περιουσίας.
Ως βουλευτής Φθιώτιδας αναφέρομαι στο τμήμα των παραδρόμων από Χαλκίδα – Σχηματάρι μέχρι και την Πελασγία.
Ξεκινάω με το ιστορικό της συντήρησης και σας ενημερώνω ότι η υστέρηση στην συντήρηση είναι και διαπιστωμένη και φανερή και η εξ αυτής προκύπτουσα επικινδυνότητα και δυσλειτουργία προφανής.
Αρκεί να λάβετε υπόψη σας ότι από πέρυσι, τον Σεπτέμβριο του 2018, οπότε και ολοκληρώθηκε η εργολαβία συντήρησης του εν λόγω δικτύου, οι παράδρομοι είναι ασυντήρητοι και επειδή υπήρχαν πολλές πιέσεις λόγω πολλών προβλημάτων , προκηρύχθηκε το Πάσχα του 2019 έκτακτη εργολαβία που ολοκληρώνεται σήμερα την 21η Αυγούστου (που σας γράφω την επιστολή ) και σημειώστε, το πιο ωραίο είναι ότι αυτή η έκτακτη για την συντήρηση 600 χιλιομέτρων δικτύου παραδρόμων εργολαβία, προέβλεπε ποσό μόλις 60.000 € και νομίζω ότι κατανοείτε ότι πρόκειται για μια αστεία δαπάνη για τόσο μεγάλο αντικείμενο.
Από πληροφορίες μου στις 10 Σεπτεμβρίου (μετά δηλαδή από έναν χρόνο ανυπαρξίας συντήρησης ), δημοπρατείται η συντήρηση των παραδρόμων με ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ και διάρκεια 2 ετών και αμέσως μετά δημοπρατούνται έργα σήμανσης και ασφάλειας με ποσό 3 εκατομμύρια ευρώ.
ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ : ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΕ ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Η άποψή μου είναι ότι η συγκέντρωση αυτής της διαδικασίας στο κέντρο και ο κακός και μη έγκαιρος προγραμματισμός από τις υπηρεσίες της όλης διαδικασίας μελετών και δημοπρατήσεων ,είναι ο πρώτος λόγος της πολύ άσχημης εικόνας του δικτύου τον παραδρόμων..
ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ: Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΡΟΜΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ.
Ως γνωστόν η χρήση του δικτύου των παράπλευρων οδών πρέπει να γίνεται από ελαφρά οχήματα αποκλειομένης της χρησιμοποίησης τους από βαρέα οχήματα για δύο λόγους : 1) γιατί δεν έχουν την υπόβαση που απαιτείται για μεγάλα φορτία και 2) γιατί το πλάτος και τα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά δεν καλύπτουν κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και εγκυμονούν κινδύνους ατυχημάτων.
Αν στα παραπάνω προστεθούν η έλλειψη κλίσεων , η συγκέντρωση λιμναζόντων ομβρίων , η έλλειψη σήμανσης, η πολλαπλή ρηγμάτωση του οδοστρώματος από την έλλειψη συντήρησης, τότε κατανοούμε ότι η φθορά είναι ταχύτατη και η εξ αυτής επικινδυνότητα τεράστια.
Είναι επίσης γνωστό ότι λόγω ,αφενός της καθυστέρησης της παραχώρησης των πλευρικών διοδίων , αφετέρου της μη εφαρμογής της υφιστάμενης νομοθεσίας απαγόρευσης της κίνησης των βαρέων οχημάτων στους παράδρομους , αυτά εισέρχονται για να αποφύγουν το κόστος των διοδίων και η κυκλοφορία τους είναι μία πραγματικότητα που επιταχύνει την υποβάθμιση των οδοστρωμάτων και ανεβάζει την επικινδυνότητα σε ολόκληρο το παράπλευρο αυτό οδικό δίκτυο των παραδρόμων, ειδικά το καλοκαίρι που η κυκλοφορία λόγω πρόσβασης στις θάλασσες είναι πολύ μεγαλύτερη.
Η ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΡΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ.
Για τον λόγο αυτό ΠΡΟΧΩΡΩ ΣΕ ΕΞΙ βελτιωτικές προτάσεις :
ΠΡΟΤΑΣΗ 1: Παράλληλα με τα μέτρα που αναμένω να ληφθούν από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Προστασίας του πολίτη, για την επιβολή της εφαρμογής του νόμου που απαγορεύει την χρήση των παραδρόμων από βαρέα οχήματα, προτείνω να επιβληθεί νομοθετικά στους οδηγούς βαρέων οχημάτων ΞΕΝΗΣ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑΣ, με την είσοδο τους στα σύνορα της χώρας, να καταβάλουν προκαταβολικά το αντίστοιχο της δηλούμενης διαδρομής τους, ποσό των διοδίων και να περνούν κατόπιν ελεύθερα από τα μετωπικά διόδια των αυτοκινητοδρόμων.
ΠΡΟΤΑΣΗ 2 : Σε όσα τμήματα των παραδρόμων ή των παλαιών εθνικών και επαρχιακών οδών , η χρήση από βαρέα οχήματα είναι αναπόφευκτη και αναγκαστική για να υπάρχει πρόσβαση σε βιομηχανικές περιοχές όπως παραδείγματος χάριν στην ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΑΜΙΑΣ, να γίνει επανασχεδιασμός και ανακατασκευή με προδιαγραφές χάραξης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και της υπόβασης ίδιες με αυτές των εθνικών οδών, ώστε να πάψουν να είναι επικίνδυνες για την κυκλοφορία των οχημάτων, ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ το τμήμα , από κόμβο Αγίας Μαρίνας Στυλίδας μέχρι κόμβο Αγίας Παρασκευής Λαμίας, χρήζει άμεσης παρέμβασης μέσω επανασχεδιασμού και ανακατασκευής
ΠΡΟΤΑΣΗ 3 : Στο νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου, προτείνω να στελεχωθεί η Δ14 της πάλαι ποτέ υπηρεσίας του ΠΑΘΕ με προσωπικό ή να δημιουργηθεί ειδικό τμήμα που να απασχολείται ΜΟΝΟΝ με τις δημοπρατήσεις. Να δοθεί προτεραιότητα στη συνεργασία διευθύνουσας υπηρεσίας με την εκάστοτε Δημοπρατούσα αρχή ώστε τα έργα να δημοπρατούνται έγκαιρα με χρόνο εκτέλεσης τουλάχιστον ΔΥΟ ΕΤΩΝ για καλύτερη λειτουργία του δικτύου των παραδρόμων και για καλύτερο προγραμματισμό των έργων και του όλου του συστήματός συντήρησης.
ΠΡΟΤΑΣΗ 4 : Η αποκατάσταση των φθορών της ασφάλτου του οδοστρώματος στον παράδρομο να μην γίνεται όπως μέχρι σήμερα με τον γνωστό εμβαλωματικό τρόπο (της πρόσθεσης νέου υλικού) , αλλά με οριοθέτηση του κατεστραμμένου τμήματος του οδοστρώματος με κόφτη και κατασκευή νέας ισχυρής υπόβασης πριν την εκ νέου ασφαλτόστρωση, όπως ακριβώς γίνεται στους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή Προτείνω την αλλαγή των προδιαγραφών στις εργολαβίες συντήρησης.
ΠΡΟΤΑΣΗ 5 : Με αφορμή θανατηφόρο δυστύχημα στον δρόμο που συνδέει τον ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ με τον ΑΧΙΝΟ του ΔΗΜΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑΣ και αποτελεί τμήμα του παλαιού εθνικού δρόμου Λαμίας – Βόλου , στο οποίο έχασε τη ζωή του ένας έφηβος που παρασύρθηκε κάνοντας ποδήλατο από διερχόμενο Ι.Χ. και στην μνήμη αυτού του αδικοχαμένου νέου Έλληνα , προτείνω την μελέτη και ανάπλαση του τμήματος αυτού μήκους 4.5 χιλιομέτρων με την προσθήκη ισχυρού φωτισμού, με την διαπλάτυνσή του και με την δημιουργία λωρίδας ποδηλατοδρόμου όχι στην στάθμη του οδοστρώματος αλλά στην στάθμη ενός διευρυμένου πεζοδρομίου που θα κατασκευαστεί από τη μία πλευρά του και θα παρέχει πρόσθετη ασφάλεια στους πεζούς και ποδηλάτες, μιας και το περιβάλλον χαρακτηρίζεται ως ημιαστικό.
ΠΡΟΤΑΣΗ 6 : Το τμήμα από Λαμία μέχρι Καμένα Βούρλα στην περιοχή Θερμοπυλών χρειάζεται άμεση παρέμβαση και μάλιστα εκτός διαδικασίας δημοπράτησης συνολικής συντήρησης.
Τέλος πάνω στα υπόλοιπα θέματα δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού τα οποία ήδη επεσήμανα , σας υποβάλω τις παρακάτω ερωτήσεις ως κίνητρο για την αλλαγή κάποιων «κακώς κειμένων» από τις υπηρεσίες του Υπουργείου σας.
Κύριε υπουργέ ερωτώ :
1) Γιατί κάθε φορά που γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης στα τούνελ του Αγίου Κωσταντίνου των Καμένων Βούρλων και της Στυλίδας πρέπει η κίνηση για μεγάλο διάστημα (ακόμα και 15 ημερών) να μετατίθεται εξολοκλήρου και να επιβαρύνει τους παράδρομους και όλο το παράπλευρο δίκτυο , το οποίο όπως τονίστηκε δεν κατασκευάστηκε με υπόβαση ανθεκτική σε μεγάλα φορτία σε αντίθεση με την υπόβαση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων;
2) Γιατί όλες οι δημοπρατήσεις πρέπει να γίνονται στις Υπηρεσίες των Αθηνών όπου σωρεύονται τα θέματα από όλη την Ελλάδα ενώ θα μπορούσαν να αποκεντρωθούν στις αντίστοιχες Περιφερειακές Υπηρεσίες ;
3) Γιατί καθυστερούν οι παραχωρήσεις και δεν κατασκευάζονται τα πλευρικά διόδια , ώστε να αποτρέπεται η ανεξέλεγκτη είσοδος βαρέων οχημάτων από τους αυτοκινητοδρόμους στους παραδρόμους ;
4) Μέσα από ποια μέτρα συνεργασίας με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σκοπεύετε να σταματήσετε την παράνομη χρήση των παραδρόμων από βαρέα οχήματα, διότι σε ερώτηση μου η Ελληνική Αστυνομία ΕΛΑΣ εμφανίζει ως κόλλημα εφαρμογής του νόμου την μη ύπαρξη σχετικής απαγορευτικής σήμανσης στους παράπλευρους δρόμους.
5) Σε σχέση με τις έξι προτάσεις μου τι σκοπεύετε να κάνετε :
Α. Με τους οδηγούς ξένης υπηκοότητας που επιβαρύνουν τους παράδρομους
Β . Με την αποκατάσταση του τμήματος κόμβος Αγίας Μαρίνας -βιομηχανική περιοχή Λαμίας – κόμβος Αγίας Παρασκευής Λαμίας
Γ. Με την αποκέντρωση των διαδικασιών δημοπράτησης της συντήρησης
Δ. Με τον τρόπο που αποκαθίστανται οι βλάβες του οδοστρώματος δηλαδή με τις προδιαγραφές αποκατάστασης
Ε. Με το τμήμα Καραβόμυλος – Αχινός Δήμου Στυλίδας και
ΣΤ.Με το τμήμα Θερμοπυλών – Καμμένων Βούρλων.
Με τα παραπάνω τα οποία θεωρώ ότι βρίσκονται μέσα στις υποχρεώσεις μου ως Βουλευτού και εκπροσώπου της Φθιώτιδος , σας παρακαλώ για το ενδιαφέρον σας και για τις ενέργειές σας , τις οποίες περιμένω μέσα από τις απαντήσεις σας.
Γεώργιος Νικολάου Κοτρωνιάς
Βουλευτής Φθιώτιδας
Για τον παραδρομο καρμανιολα πελασγιας,που εφτιαξε ο “μεγας Γκλετσος”,τιποτα κυριε Κοτρωνια? Και ειστε και απο την Πελασγια.