Τα δύσκολα θέματα στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας, οι συνθήκες σχεδόν ελεύθερης πρόσβασης στις σχολές του 2ου και του 4ου επιστημονικού Πεδίου, η εύστοχη επιλογή θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από την Επιτροπή Εξετάσεων στα μαθήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου αλλά και οι προσωπικές επιλογές των υποψηφίων είναι οι καθοριστικοί παράγοντες που θα χαράξουν την πορεία των βαθμολογικών επιδόσεων και συνακόλουθα των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Δημοκρατία», η διαδικασία της βαθμολόγησης των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και οι υποψήφιοι αναρωτιούνται ποια θα είναι η εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων.
Όπως εξηγεί στην ίδια εφημερίδα ο Γιώργος Χατζητέγας, καθηγητής Φυσικής, εκπαιδευτικός με πολύχρονη εμπειρία και αντιπρόεδρος του ομίλου Πουκαμισάς, «αντικειμενικά στοιχεία και μετρήσιμα μεγέθη θα υπάρχουν την επόμενη εβδομάδα, όταν το υπουργείο Παιδείας δώσει στη δημοσιότητα τα βαθμολογικά στοιχεία με την κλιμάκωση των βαθμολογιών, που θα φωτίσουν καίρια την κατανομή των γραπτών από βαθμολογικές κλίμακες από το 0 έως το 20».
Άλλες παράμετροι
Εκτός από τα αμιγώς βαθμολογικά δεδομένα, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την πορεία των βάσεων. Είναι ο αριθμός των εισακτέων που η κατανομή των θέσεων στα πεδία και στα τμήματα.
Κρίσιμος είναι και ο πίνακας των αντιστοιχιών που θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας. Αυτός αφορά τη συνάφεια αντικειμένου και προγράμματος σπουδών ανάμεσα σε ομοειδή τμήματα και σχολές σε περιφερειακά και κεντρικά πανεπιστήμια, δηλαδή αν και τι είδους αντιστοίχιση αντικειμένου θα έχουν τα τμήματα περιφερειακών με αντίστοιχα τμήματα κεντρικών πανεπιστημίων.
Τα τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων σε σίγουρη αντιστοίχιση αντικειμένου με κεντρικά πανεπιστήμια θα έχουν υψηλή ζήτηση από υποψηφίους που είναι επιλέξιμοι για μεταγγραφή, κάτι που μπορεί να τα κάνει πιο περιζήτητα και συνεπώς να ωθήσει προς τα πάνω τη βάση τους.
Επιπλέον, κρίσιμο είναι να παρατηρήσουν τα παιδιά το νέο μηχανογραφικό, το οποίο είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα χρόνια, καθώς πολλά τμήματα ή και ολόκληρες σχολές έχουν αναδιαρθωθεί πλήρως στο πλαίσιο του προγράμματος συγχώνευσης των ΤΕΙ με τα κατά τόπους πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Ενδεχομένως μεγάλη πτώση σε πολυτεχνικές και ιατρικές
Σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, η μόνη ασφαλής εκτίμηση που μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή με βάση τον αριθμό δυσκολίας των θεμάτων στα οποία κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι.
Το συμπέρασμα, με βάση τα θέματα φέτος σε ό,τι αφορά στα βαθμολογικά ρετιρέ στο 2ο και 3ο Επιστημονικό Πεδίο, δηλαδή στις περιζήτητες πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές, είναι ότι θα πρέπει να αναμένουμε χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις και συνακόλουθα και πτώση των βάσεων, ενδεχομένως μεγάλη, εξαιτίας των πολύ δύσκολων θεμάτων στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας. Οι πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές αναμένεται να έχουν υποχώρηση ίσως και μεγάλη.